Jeg skriver fordi jeg står og skal flytte i en ny lejlighed med min dejlige kat (Sille) her meget snart.
Problemet er at den tidligere lejer også har haft kat - og tydeligvis ikke har gjort særlig meget i at gøre rent.
Så min nye lejlighed STINKER af kattetis og gammel kattebakke.
Jeg er selvfølgelig nervøs for, hvordan Sille vil reagere på lugten da hun normalt ikke er så glad for andre katte.
Er der nogen her der har erfaringer med produkter som eventuelt kan fjerne gammel kattelugt?
Håber at I kan hjælpe!
Det var selvfølgelig også min første tanke - men har været i kontakt med flere forskellige. Lejligheden er under en lidt speciel ordning, så jeg står med det selv.
Uanset om der er A- eller B-ordning, så er der i dette tilfælde tale om misligholdelse og det kan ikke overtages af ny lejer.
Lugten sidder i vægge, træværk og gulve…
Kan du ikke få et andet lejemål?
Her hvor jeg bor, har vi også B-ordning, men misligholdelse skal udbedres af Boligselskabet.
Mit hus var tobaksskadet, hende der boede her døde af KOL… og dét kunne man se. Alt var gult og af det beløb der henstod til vedligeholdelse, kunne jeg se, at der ikke var gjort istand i de 7 år, hun boede her - der var heller ikke gjort rent.
Jeg fik boligselskabet til at vaske lofterne, male lofter med spærrer+ derefter male med alm loftmaling, fjerne alt tapet, sætte nyt tapet op, slibe gulvene (jeg betalte så for at få dem lakeret), udskifte dørkarme (så betalte jeg selv udskiftning af dørene), men alt blev lavet, så lugten forsvandt.