Problemer med mavekramper

Hej alle.

Jeg har siden i fredags været meget meget træt.

Fredag middag spiste jeg med en veninde. Vi spiste grillmad/bestillemad. Humus, couscous, pastasalat, kebab, kylling, feta og oliven, og blandet græsk salat samt tzaziki - med tilbehør af brød.

Senere samme fredag tog jeg til 30 års fødselsdagsfest og drak nogle sommersby og hyggede. Havde ingen problemer.

Lørdag havde jeg sprutmave. Det der med at efter man har drukket sprut så er der lidt hurtig gennemgang. Lørdag eftermiddag fik jeg voldsomme mavekramper.

Dem har jeg haft lige siden. Jeg kan sagtens lave stort. Jeg har prøvet med cola. revet gullerod. saltkiks, salt chips. salat. ris. juice, vand saft.

i skrivende stund har jeg mere eller mindre opgivet. igår gik jeg på apoteket og fik de der piller der hedder “imogas” de skulle være mod oppustethed og luft i maven, men ifølge assistentens udsagn skulle de også hjælpe mod mavekramper.

Jeg må ikke tage paraghurt og imoform og alt det der fordi der er lactose i og jeg er mælkeallergiker.

Kender i til nogen virus eller noget der flyver rundt? Hvad er jeres råd mod mavekramper? husk INGEN mækeprodukter!

min veninde…hun har haft tynd mave siden fredag aften. Jeg lurede på om det kunne være noget madforgiftning men jeg har ikke haft diare som sådan, slet ikke kastet op…tror ikke jeg har haft feber men er ikke sikker. Blod i afføring har der absolut ikke været.

Jeg har “bare” mavekramper og er meget træt. Og de her mavekramper er altså ret smertefulde, så jeg ville blive glad for de råd i kan komme med.

[quote=Gry Gressbakken;199030]Hej alle.

Jeg har siden i fredags været meget meget træt.

Fredag middag spiste jeg med en veninde. Vi spiste grillmad/bestillemad. Humus, couscous, pastasalat, kebab, kylling, feta og oliven, og blandet græsk salat samt tzaziki - med tilbehør af brød.

Senere samme fredag tog jeg til 30 års fødselsdagsfest og drak nogle sommersby og hyggede. Havde ingen problemer.

Lørdag havde jeg sprutmave. Det der med at efter man har drukket sprut så er der lidt hurtig gennemgang. Lørdag eftermiddag fik jeg voldsomme mavekramper.

Dem har jeg haft lige siden. Jeg kan sagtens lave stort. Jeg har prøvet med cola. revet gullerod. saltkiks, salt chips. salat. ris. juice, vand saft.

i skrivende stund har jeg mere eller mindre opgivet. igår gik jeg på apoteket og fik de der piller der hedder “imogas” de skulle være mod oppustethed og luft i maven, men ifølge assistentens udsagn skulle de også hjælpe mod mavekramper.

Jeg må ikke tage paraghurt og imoform og alt det der fordi der er lactose i og jeg er mælkeallergiker.

Kender i til nogen virus eller noget der flyver rundt? Hvad er jeres råd mod mavekramper? husk INGEN mækeprodukter!

min veninde…hun har haft tynd mave siden fredag aften. Jeg lurede på om det kunne være noget madforgiftning men jeg har ikke haft diare som sådan, slet ikke kastet op…tror ikke jeg har haft feber men er ikke sikker. Blod i afføring har der absolut ikke været.

Jeg har “bare” mavekramper og er meget træt. Og de her mavekramper er altså ret smertefulde, så jeg ville blive glad for de råd i kan komme med.[/quote]

Jeg synes, at du skulle starte med at flytte denne tråd ned i hulen.

Den er sgu for klam for mig. :frowning:

Du skriver at du har prøvet revne gulerødder … det har jeg så aldrig hørt skulle gavne, men revne æbler til gengæld :ok:

Et råd jeg hørte engang og muligvis er helt hen i skoven … man skal massere det bløde område mellem tommelfinger og pegefinger, enslags zoneterapi …

[quote=Skattekat;199033]Du skriver at du har prøvet revne gulerødder … det har jeg så aldrig hørt skulle gavne, men revne æbler til gengæld :ok:

Et råd jeg hørte engang og muligvis er helt hen i skoven … man skal massere det bløde område mellem tommelfinger og pegefinger, enslags zoneterapi …[/quote]

Nå for pokker. det var æbler? okay, my bad.

Jeg prøvede hele lørdag at masere min mave, og det gjorde min kæreste også. Det virkede ikke rigtigt.

Men maven sagde en masse underlige boblende lyde når man fik ramt bestemte steder. Meget meget mystisk.

[quote=Mona Jensen;199032]Jeg synes, at du skulle starte med at flytte denne tråd ned i hulen.

Den er sgu for klam for mig. :([/quote]

Kære Mona. Jeg har forsynet tråden med en advarselstrekant, plus skrevet hvad emnet handler om.

Jeg lagde den ikke i hulen fordi det ikke er en hemmelighed. Eller privat. Men du behøver jo ikke læse med i den :slight_smile: Heller ikke hvis den havde ligget i hulen :slight_smile:

Gå på apoteket og køb Imodium plus…den tager mavekramper (og diarre).

Og ellers findes der utallige fremragende lægebrevkasser og sundhedsfora - der kan du nå få mere at vide end på et katteforum :stuck_out_tongue:

[quote=Chicabee;199039]Gå på apoteket og køb Imodium plus…den tager mavekramper (og diarre).

Og ellers findes der utallige fremragende lægebrevkasser og sundhedsfora - der kan du nå få mere at vide end på et katteforum :p[/quote]

Hende på apoteket sagde jeg IKKE skulle tage imodium dem har jeg nemlig herhjemme så det spurgte jeg hende om. Af lægemiddel sagde hun at jeg skulle bruge det der imogas.

Det er derfor jeg spørger efter andre råd herinde. Guderne skal vide at jeg ikke ved alting der er at vide i denne verden, og det kunne jo være folk her kendte til the eller grød eller urteomslag eller et magisk urte-ekstrakt fra en anden dimmension.

Jeg hvordan er din mave lige nu? Har du normal afføring? I så fald skal du ikke bruge imodium
Din mave er formentlig ude af balance af alt det salt og krydderier samt alkohol.
Spis masser af fibre. Groft rugbrød, grøntsager og få bevæget dig lidt så der kommer noget bevægelse i maven :slight_smile:

Og drik noget husk :slight_smile:

ADR! Det er fandens afkom -what

JA :smiley: Du kan os få dem i pilleform, så du bare skal sluge dem. Men de er tilgengæld os den del dyrere.

[quote=Celina;199054]Jeg hvordan er din mave lige nu? Har du normal afføring? I så fald skal du ikke bruge imodium
Din mave er formentlig ude af balance af alt det salt og krydderier samt alkohol.
Spis masser af fibre. Groft rugbrød, grøntsager og få bevæget dig lidt så der kommer noget bevægelse i maven :)[/quote]

Ja den er vidst ret normal.

Altså jeg drak for en uge siden - i fredags. Og jeg har ikke rigtigt fået noget med krydderier i siden weekenden.

Alt mit rugbrød er groft, jeg spiser sådan noget fuldkorns-halløj med minimum 9 g. kostfibre i pr. 100 g. Det er det de anbefaler til diabetes patienter.

Gry du kære, hvis du har haft smertefulde mavekramper i flere dage, så bør du konsultere din læge (!!) - ring imorgen og spørg hende/ham om råd og få evt en akuttid. Akuttider er for folk med vedvarende eller slemme smerter.
Du har forsøgt snart sagt alt selv, så nu er det lægen, der er næste station :slight_smile:
Jeg tror ikke på, at sådan en omgang er resultat af formeget grillmad og noget cider - det er det for voldsomt til.
Men du får så meget andet, som din mave også skal stå model til. Så gå til lægen - af sted med dig :slight_smile:

Hov, hvor sidder mavekramperne forresten? Da jeg for nogle år siden havde voldsomme mavekramper, troede lægevagten at det var blindtarmsbetændelse. (det viste sig så at det var roskildesyge).

Hvis du ligger en hånd fladt hen over maven og kører den i en lige linje fra side til sideså din tommelfinger strejfer dit nederste ribben - der sidder mine kramper.

Det kunne i hvert fald lyde som en let madforgiftning, men det er blot mit gæt.
Jeg ville hoppe på absolut skånekost. Ikke noget med vildt salt-indtag og Cola, som ved druksyge.
Men ja, “husk”, havregrød, kogt kylling (det er ualmindeligt kedeligt, men fungerer), revet æble, en masse vand (og lidt salt, hvis du mister meget væske) og den slags.
Og når nu det er fredag i morgen, og der dermed er udsigt til weekend, så ville en konsultation hos lægen nok ikke være en helt dårlig ide. Men ellers ville jeg se det lidt an, når nu det ikke er værre.

Jeg synes nu det er slemt nok. Det gør kanon ondt!

Godt Gry. Så ville jeg tage og ringe til lægen med det samme. Det kan være blindtarmsbetændelse og det reagerer man akut på. Ikke for at skræmme dig.
Btw lider du af skiftende forstoppelse og diarré :?

Irriteret tyktarm kunne være et bud.
Men som sagt, og som der også står i diverse Imo-noget indlægssedler: Hvis det varer i mere end et par dage, så søg læge.
Mærk meget godt efter, før du spiser noget, om din mave vil få det bedre eller værre af det - det, der hjælper den ene, kan få den andens mave i chok.

[quote=Celina;199077]Godt Gry. Så ville jeg tage og ringe til lægen med det samme. Det kan være blindtarmsbetændelse og det reagerer man akut på. Ikke for at skræmme dig.
Btw lider du af skiftende forstoppelse og diarré :?[/quote]

Om lørdagen havde jeg diare. men det kan jo lige så godt have været pga. de der 6 sommersby jeg havde fået om fredagen.

igår og forgårs var jeg slet ikke derude og lave. Idag virker den normal, men det er vel også hård mave når man springer nogle dage over?