Produkt anbefalinger

Hej alle sammen!

Jeg får ny kat efter jul, og i den sammenhæng ville jeg lige høre om der var nogen der havde anbefalinger til nogle gode produkter;

Kattegrus? Noget klumpende, parfumefrit, som helst ikke støver for meget eller bliver trukket med ud af kattebakken.

Tandpasta?

Shampoo?

Produkt til at holde ører og under øjnene rent?

Tusind tak for hjælpen! Har haft kat før, men foretrækker altid at søge input fra dyrlægen og andre før jeg køber :blush:

4 Synes om

Tillykke med den lille nye beboer, som kommer lige om lidt :flag:

1 Synes om

Tillykke med mis efter jul :slightly_smiling_face:
Hvad grus angår, så er Extreme Classic et godt grus. Det er Golden Grey også, og begge mærker fåes uden duft. Men uanset mærke må du forvente lidt grus på gulvet :wink:
Shampoo afhænger i høj grad af hvilken race du får. Der er himmelvid forskel på, hvad jeg bruger til mine siamesere og hvad ex. en perser, skovkat osv skal vaskes i.
Øjne og ører bruger jeg en vatrondel med vand på :slightly_smiling_face:
Tænderne børster jeg ikke på mine katte :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Du kan overveje at bruge 6 mm træpiller til kattebakken.
Til øjne og øre kan du blot bruge lunkent vand, dog aldrig bruge vat til øjnene.
Brug så lidt som muligt kemikalier på din kat.
Hvorfor vil du vaske den?

1 Synes om

Sådan af ren nysgerrighed :slight_smile: Hvorfor ikke vatrondel til øjne? :slight_smile:

Tænker det er rigtig vat hun henviser til da den jo kan deles og efterlade vat i øjet… den del kan en vatrondel ikke da den er formpresset

3 Synes om

Hun er ukendt blandet huskat, hun kommer nok til at have kort/til lidt længere hår. Indsætter lige billed af hende og moren :blush:

3 Synes om

Min kat som jeg mistede her i juli blev 20 år. Hun fik oral kraft og var ikke længere istand til at vaske sig selv. Derfor vil jeg vænne min nye killing til at jeg vasker og piller ved hende på forskellige måder, for at forberede hende på at der måske kommer et tidspunkt hvor det kan blive nødvendigt, enten kortvarigt eller langvarigt. Derudover så tænker jeg at det også vil gøre det nemmere for dyrlægen at tjekke hende over, hvis hun allerede er vant til at blive “manipuleret” med. :blush:

5 Synes om


9 Synes om

Så nøjes med at vænne hende til at blive vasket med vand :slightly_smiling_face: Der er som skrevet ingen grund til alverdens produkter, hvis hun ikke skal på show :wink:

6 Synes om

Vat kan sætte sig i øjet og irritere øjet.

1 Synes om

nøj hun er bare smuk, stort tillykke herfra♥️

1 Synes om

Shampoo skal passe til katten ph værdi. Brug ikke babyshampo.

1 Synes om

Husk at tage killingen forbi dyrlægen som det allerførste:)

1 Synes om

Det gør jeg også, skal hente hende den 27. dec, tager hende til dyrlæge og får alt tjekket samt aftalt tider til vacciner, chip og sterilisering så snart dyrlægen har tid. Er også i fuld fær med forsikring, så det er bare de små detaljer jeg arbejder på nu. :heart::blush: Hun skal hedde Nim :heart_eyes: Jeg glæder mig ufattelig meget til at lære hende bedre at kende. Har besøgt hende 1 gang, og planlægger et besøg mere i start/midt december, og så bliver det tid til at få hende hjem :heart_eyes::heart:

8 Synes om

Du er bare så eftertænksomt og ansvarsbevidst. Er dejligt hjem den lille kommer til♥️

1 Synes om

Hvor ser hun bare sød ud :heart_eyes:
Rigtig god julegave til dig selv :smiley:

1 Synes om

I forhold til grus kan jeg varmt anbefale Lidl’s eget mærke. Det er det bedste “value for money” produkt, jeg nogensinde har prøvet og de har endda anerkendt, at det er så meget et basisprodukt, at de for relativt nylig har reduceret prisen til før-inflationsniveau :slight_smile: Det støver ikke specielt meget, klumper fint, tager lugten fint (fra voksne katte i hvert fald) og koster 35 kroner for 6 liter :slight_smile:

5 Synes om

Jeg bruger dette grus Super Benek Majs Kat Ultra Havbrise | zooplus.dk … jeg er ikke så sart overfor støv fra bakken (men har dog tidligere afprøvet et mærke, hvor min næse blev helt tilstoppet) og det er i hvert fald ikke noget jeg har bemærket. Det klumper fint og så kan man smide klumperne i wc’et :ok:

2 Synes om

Der er black monday hos maxi zoo idag med grus 2 stk spar 30 %. Så er extreme classic nede i 115 for en sæk. Det er billigere end på zooplus fra tyskland. Så hvis jeg var dig ville jeg bestille 4 poser. Der går 1 til at fylde bakken første gang.

Og så er bakkedybde vigtigt ifht at der kan komme nok i, så det ikke hænger fast i bunden og så ryger der heller ikke helt så meget med ud gennem lågen. Mange, incl jeg selv, er glade for cat it jumbo

1 Synes om