Program til hjemmeside

Ja, jeg går jo med spænding og venter på at få svar ang. stamnavn. Når det så er vil jeg købe et domænenavn og få lavet mig en hjemmeside.

Men, men, men… Jeg har aldrig lavet mig en hjemmeside før, så hvordan griber man det an mht. program? Jeg har prøvet de der 123hjemmesider, meget nemt og simpelt, men ikke synderligt kønt eller med ret mange muligheder ang. design. Så ikke lige det jeg ønsker mig.

Hvilket programmer bruger i? Går ud fra man kan købe eller låne på bib, et hæfte om det hvis det er? Hjemmesider for dummies eller sådan noget -engel

Jeg bruger frontpage, som findes i officepakken.

Du skal bare vide at forsiden på hjemmesiden skal hedde index.html , så kan du bare udbygge med links derfra, det er ikke sværere end at linke i indlæggene herinde. Knapperne sidder bare lidt anderledes, man skal lige finde dem i programmet, men det er ret brugervenligt.

Sheer - Tak for det. Det var også det min kæreste snakkede om :slight_smile: Så må jeg bare se at skaffe mig en office pakke (bruger openoffice pt.)

Du kan også prøve Stone webwriter (gratis).
Kræver dog du sætter dig en lille bitte smule ind i HTML.

Frontpage er for at sige det rent ud, noget lort, den smider det der på dansk hedder slamkoder ind, altså unødvendige koder, hvilket gør din side langsom og dårlig, samt forskellige browser vil opfatte koderne forskelligt, så siden vil se forskelligt ud i de forskellige browser.

Hvis du vil ud og give penge for et hjemmeside program, så er Dreamweaver 100 gange (for ikke at sige 1.000 gange) bedre end frontpage.

Groggy - Tak for dit input. Det må jeg lige overveje og afprøve :slight_smile:

Så lidt.

prøv html.dk - der er gode nemme guides til at komme i gang med html.

Hej Eva

Hvis du køber dit domæne og hotel hos one.com kan du online redigere og opbygge din HP. Det er meget let at bruge, og der er rigtig mange skabeloner osv med du kan bygge udfra, eller du kan lave din helt egen.

Jeg har lavet en del hjemmesider til folk i frontpage, og de redigerer så selv via programmet IloSoft som følger med One.com

Hvis du skal starte op med noget fra bunden af, vil jeg anbefale Dreamweaver - det er meget bedre end Frontpage.

Jeg bruger dog selv Frontpage pt - da det er det jeg kender, men på et tidspunkt skal jeg have sat mig ordentlig ind i Dreamweaver.

Du kan godt starte med frontpage, men så vil jeg anbefale du læser html.dk og rydder kraftigt op i dine koder bagefter.

Ja, men det gør man jo ikke, for det er en uoverskuelig gang spaghettikode, som Frontpage genererer!

Næh du, notepad det ved man hvad er :høhø:

[quote=Jane;274176]Ja, men det gør man jo ikke, for det er en uoverskuelig gang spaghettikode, som Frontpage genererer!

Næh du, notepad det ved man hvad er :høhø:[/quote]
Der findes et frontpage-baseret program som hedder Expression Web, i det kan man man rydde op i koderne, for den inddeler og adskiller de mere komplicerede dele, så de kan slettes med en enkelt klik uden at ødelægge noget.

Microsoft – Cloud, Computer, Apps und Gaming (og nej, jeg er arbejder ikke for Microsoft :høhø: )

Min hjemmeside (www.mainecoonkat.dk) er lavet i “gominisite.dk” - og den
kan jeg bestemt anbefale. Den er let at gå til, og som noget nyt har de
lavet zoneopdeling af siden, så man er mindre bundet af faste skabeloner,
men stortset selv bestemmer, hvordan siden bygges op.

Har faktisk også brugt minisite arbejdsmæssigt (www.retspsykiatriskinteressegruppe.dk).

[quote=Jane;274176]Ja, men det gør man jo ikke, for det er en uoverskuelig gang spaghettikode, som Frontpage genererer!

Næh du, notepad det ved man hvad er :høhø:[/quote]

100 % enig, var også hvis man VIL lave den i frontpage.

Mange tak for jeres bud alle sammen, nu ved jeg i hvert fald hvor jeg skal starte med at undersøge hvad jeg kan finde ud af

Chicabee - Det ved jeg ikke helt om jeg gør, men hvis jeg gør så er det da i hvert fald en mulighed :slight_smile:

Charlotte - De ser ret nydelige og enkle ud, det tror jeg bestemt godt at jeg kunne finde på at bruge :slight_smile:

vistaprint.dk er let til dem som ikke er så gode til det med at programere. Og samtidig syntes jeg faktisk også det er pænt.

og billigt…

Jeg vil anbefale brug af Adobe Dreamweaver XP da denne ikke laver en masse overflødige html koder hvis man skal ind og rette eller tilføje noget, dette gør Frontpage nemlig :slight_smile:

Både Frontpage og Dreamweaver har design funktion, dvs. at det du laver er det du ser visuelt samt at du på begge programmer kan gå om bag i til koderne hvis du hellere vil bygge op med html :thumbup:

Men Dreamweaver er bedre pga. den ikke laver en masse unyttige koder i det hele :smiley:

Desuden bør man være obs på at Microsoft har skrottet Frontpage fremover, så på tidspunkt skal man ud og finde andet program der fungere med de fremtidige Windows programmer.

Sabrecats - Ja, det med dreamweaver ifht frontpage er også det de andre siger :slight_smile: Men også godt lige at vide at frontpage er skrottet af microsoft fremover :slight_smile: Takker

[quote=Sabrecats;274495]
Desuden bør man være obs på at Microsoft har skrottet Frontpage fremover, så på tidspunkt skal man ud og finde andet program der fungere med de fremtidige Windows programmer.[/quote]

Mjaeh - i stedet er der nu programmet Microsoft Sharepoint Designer, der ligeledes ligger i Microsoft Office pakken (ihvert fald i min 2007’er).

Den bruger jeg til at opdatere mine hjemmesider.

// Martin