Program Vet

Hej alle

Jeg har bestilt Capstar Vet og Program Vet hjem, nu hvor Garfield jo stadig får lov at komme ud engang imellem når han lige føler for det, sådan jeg har det hjemme til hvis en dag han hiver lopper med ind.

MEN!!

Jeg er ved et uheld kommet til at bestille Program Vet hjem, til hunde på maks 6,7kg istedet for den til katte.
Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se er forskellen i mg hvor der er mest i til katte, og den til hunde er pilleform og den til katte er vidst væske, begge oralt brug.

Så mit spørgsmål er, kan den til hunde bruges til kattene??? Eller skal jeg bestille den til katte og så sælge den til hunde, da vores hund jo ligger på ca 30 kg hehe

Nogen bud??

Altså, det er vel det samme aktive stof der er i begge, men kan du ikke spørge din dyrlæge for at være helt sikker? Pillerne er jo nok lidt svære at dosere når de indeholder 67,8mg

Ja de indeholder jo samme aktive stof, nemlig Lufenuron.
Har snakket med dyrlægen, men hun vidste ikke lige hvilket mærke af loppemidler det var man IKKE måtte bytte rundt på, så skulle ringe tilbage om en time, men har nu for en sikkerhedsskyld bestilt den rigtige pakke, og hvis den så kan bruges, jamen så har jeg jo bare ekstra.

hvis ikke jeg husker forkert er det frontline der er dødeligt hvis man bytter rundt

Nej, det er Bayvantic.

Så fik jeg snakket med dyrlægen, det er ganske rigtigt det samme medicin, bare i pille og væskeform.
Hundene skal have mindre, så man kan godt bruge en pille til kattene, hvis man har mod/styr nok på det, har dog valgt at bestille den rigtige hjem, så man kan være helt rolig.

Så må jeg se om nogen er interesseret i at købe pakken, ellers har jeg den jo bare liggene.