Projekt kattebakkeskjuler

Stadig samme farve :ups::ups::ups: Sommeren kom og gik meget hurtigere end forventet :klapper:
Men den anden kiste har jeg malet creme og hængslerne er malet sorte :slight_smile: Hængslerne var dog helt forfærdelige at male, da de var så rustne :S de skulle slibes og grundes med en mærkelig grunder - så det overvejer jeg nok lidt nærmere til en anden gang :tihi:

Kanon ide…

Spørgsmålet er bare om jeg har nænnet til at gøre det ved en gammel kiste. (hmm kan måske lokke min datter til at gøre det for mig, for hun har ikke de problemer med at være kreative selv om det er gamle ting! Tror jeg vil føle at det er blasfami selv at save i et gammel møbel :tihi: Var der nogen der sagde dobbeltmoral? :ups:)

[quote=Nevadaisy;470818]Stadig samme farve :ups::ups::ups: Sommeren kom og gik meget hurtigere end forventet :klapper:
Men den anden kiste har jeg malet creme og hængslerne er malet sorte :slight_smile: Hængslerne var dog helt forfærdelige at male, da de var så rustne :S de skulle slibes og grundes med en mærkelig grunder - så det overvejer jeg nok lidt nærmere til en anden gang :tihi:[/quote]

Fyha… Så må du i gang næste sommer :tihi: Er også lidt spændt på, hvornår jeg får den malet, for maling er dyrt, og pengene hænger ikke på træerne. Dog tror jeg min kæreste nok skal sætte mig igang… :ups:

[quote=Mai;470821]Kanon ide…

Spørgsmålet er bare om jeg har nænnet til at gøre det ved en gammel kiste. (hmm kan måske lokke min datter til at gøre det for mig, for hun har ikke de problemer med at være kreative selv om det er gamle ting! Tror jeg vil føle at det er blasfami selv at save i et gammel møbel :tihi: Var der nogen der sagde dobbeltmoral? :ups:)[/quote]

Haha… Jeg synes, det ville være en god ide at lokke din datter til det :thumbup:Du kan også bare købe et møbel eller et eller andet i IKEA… haha

[quote=Mai;470821]Kanon ide…

Spørgsmålet er bare om jeg har nænnet til at gøre det ved en gammel kiste. (hmm kan måske lokke min datter til at gøre det for mig, for hun har ikke de problemer med at være kreative selv om det er gamle ting! Tror jeg vil føle at det er blasfami selv at save i et gammel møbel :tihi: Var der nogen der sagde dobbeltmoral? :ups:)[/quote]

:tihi::tihi::tihi::tihi: dobbeltmoral er altid godt.

Altså nu er der jo også forskel på kister. Dem vi har købt er nogle billige nogle. Jeg kunne ikke finde på at skære i en virkelig flot gammel kiste :slight_smile:
Du kan finde den slags kister vi har købt til ca. 300kr på dba.dk…så det er jo ikke nogen der betyder noget for folk.

Ja det er også planen - vi må håbe den ikke går så hurtigt :tihi::tihi:

ja, det er faktisk pænt dyrt at male sådan en kiste :S

[quote=Nevadaisy;470834]Ja det er også planen - vi må håbe den ikke går så hurtigt :tihi::tihi:

ja, det er faktisk pænt dyrt at male sådan en kiste :S[/quote]

Eller skal jeg komme og sparke dig i numsen til sommer? :rock::tihi:
Ja det er meget dyrt… sådan en spand maling koster jo meget… Og tror vi er nødt til at skulle bruge 2, for vores er virkelig stor…

Det er simpelthen så smart… :thumbup:

Kattebakker er bare ikke noget der pynter, hvorend den så står…

Hvis man ikke vil ud og købe en kiste eller har begrænset plads, kan man købe en trækasse i Ikea… Der er oveni købet små lufthuller i, også koster den ikke alverden :slight_smile:

[quote=Maria-Amalie;470888]Det er simpelthen så smart… :thumbup:

Hvis man ikke vil ud og købe en kiste eller har begrænset plads, kan man købe en trækasse i Ikea… Der er oveni købet små lufthuller i, også koster den ikke alverden :)[/quote]

Grunden til vi har kisterne er simpelthen længden. Hvis gruset skal blive i kassen, så er vores erfaring at de små kasser ikke duer - der kommer lige så meget ud, som hvis man ikke havde bakken i en kasse - vi har prøvet. Vil man kun skjule kattebakken, så er det selvfølgelig underordnet. Men så synes jeg f.eks. de her ser ret smarte ud Modkat Katzentoilette günstig kaufen | zooplus
Hvis grusskovlen er fjernet ligner det ikke ret meget en kattebakke.

[quote=Nevadaisy;470895]Grunden til vi har kisterne er simpelthen længden. Hvis gruset skal blive i kassen, så er vores erfaring at de små kasser ikke duer - der kommer lige så meget ud, som hvis man ikke havde bakken i en kasse - vi har prøvet. Vil man kun skjule kattebakken, så er det selvfølgelig underordnet. Men så synes jeg f.eks. de her ser ret smarte ud Modkat Katzentoilette günstig kaufen | zooplus
Hvis grusskovlen er fjernet ligner det ikke ret meget en kattebakke.[/quote]

Det er også derfor vi har købt en kiste… pga. længden… Og så passer de også bedre “ind” i vores møbler… tror jeg nok…haha :slight_smile:

Hvor er den fed, det skal nok blive godt :slight_smile:

Glæder mig til at se den færdig :smiley:

[quote=Nevadaisy;470895]Grunden til vi har kisterne er simpelthen længden. Hvis gruset skal blive i kassen, så er vores erfaring at de små kasser ikke duer - der kommer lige så meget ud, som hvis man ikke havde bakken i en kasse - vi har prøvet. Vil man kun skjule kattebakken, så er det selvfølgelig underordnet. Men så synes jeg f.eks. de her ser ret smarte ud Modkat Katzentoilette günstig kaufen | zooplus
Hvis grusskovlen er fjernet ligner det ikke ret meget en kattebakke.[/quote]

Ja det er jo smart… Nu bor jeg jo i 1 værelses og en kiste er der bestemt ikke plads til ude i gangen (hvor bakken står nu) eller i stuen… Så det var bare et lille forslag til os der ikke har så meget plads :slight_smile:

[quote=Lotte;470901]Hvor er den fed, det skal nok blive godt :slight_smile:

Glæder mig til at se den færdig :D[/quote]

Jeg glæder mig også meget til det…:rock:

Den er faktisk smart den kattebakke… :thumbup:Super alternativ, hvis man ikke har pladsen…

Ja, selvfølgelig. Det var også bare for at pointere over for nogle, der måske overvejer at lave en lille skjuler for at holde gruset inde (som er vores formål med en skjuler), at det ikke virker. Der skal en vis længde til for at gruset bliver i kassen :slight_smile: Hvis det eneste formål er at skjule plastikkassen, så er længden underordnet.

:uha: :uha: :uha:

Jeg kunne godt nok heller ikke nænne at skære i så fin en kiste…

:):slight_smile:

Der var en tråd for nylig om at skjule kattebakken - kan bare ikke lige finde den - men det var et sofabord ?? fra Ikea - som man bare lige kunne tilpasse bakken - superflot og billig løsning.

:inlove::inlove:

[quote=Tante Tut;470938]:uha: :uha: :uha:

Jeg kunne godt nok heller ikke nænne at skære i så fin en kiste…

:):slight_smile:

Der var en tråd for nylig om at skjule kattebakken - kan bare ikke lige finde den - men det var et sofabord ?? fra Ikea - som man bare lige kunne tilpasse bakken - superflot og billig løsning.

:inlove::inlove:[/quote]

Var det mon denne:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=17075&highlight=kattebakke+skjuler

[quote=Sannela;470941]Var det mon denne:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=17075&highlight=kattebakke+skjuler[/quote]

:tak::tak:

Tusind tak, det var nu ikke lige den tråd - men der er faktisk præcis det møbel jeg tænkte på - og en masse andre ret gode ideer - jeg vil nemlig oz godt skjule Silkes bakke lidt - selvom den står på toilettet.

:inlove:

[quote=Sannela;470941]Var det mon denne:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=17075&highlight=kattebakke+skjuler[/quote]

Det var nemlig den jeg fik ideen fra! :smiley: det er bare så genialt

[quote=Maria-Amalie;470888]Det er simpelthen så smart… :thumbup:

Hvis man ikke vil ud og købe en kiste eller har begrænset plads, kan man købe en trækasse i Ikea… Der er oveni købet små lufthuller i, også koster den ikke alverden :)[/quote]

Kan du evt. linke til den kasse du omtaler fra Ikea?

Jo Selvfølgelig :slight_smile:

Jeg kunne dog kun finde den på den amerikanske hjemmeside for Ikea, men ved de også har dem her i DK :slight_smile:

EDIT : Fandt den på den danske Ikea side :thumbup: