Vi har lige købt en kiste, hvor der er plads til både kattebakke, kattegrus osv…
Men jeg vil male den hvid med mønster på og så tænker jeg først: er der noget maling, som ikke er godt for katte eller et eller andet. Jeg vil helst spørge jer, hvis I ved det, end at lade være…
Vi vil lave et hul i siden så de kan gå derind…Tror I det bliver svært at lære dem, at kattebakken står derinde? Er der noget jeg kan gøre, så det bliver nemmere for dem…?
Håber I kan hjælpe… Hvis nogle har erfaringer med dette!
Spørg hos farvehandleren De ved hvad der er giftigt. Jeg malede vores udenfor, så det er ikke noget jeg har spekuleret på, da den stod nogle dage og dampede af.
Jeg har ikke lært mine katte at gå derind, det har de hele tiden gjort af sig selv. Men vores to kister står samme sted som kattebakkerne gjorde, så det var ikke noget problem. Husk at lægge en tæpperest i bunden til at opfange grus
[quote=Saphiira;470763]Vi har lige købt en kiste, hvor der er plads til både kattebakke, kattegrus osv…
Men jeg vil male den hvid med mønster på og så tænker jeg først: er der noget maling, som ikke er godt for katte eller et eller andet. Jeg vil helst spørge jer, hvis I ved det, end at lade være…
Vi vil lave et hul i siden så de kan gå derind…Tror I det bliver svært at lære dem, at kattebakken står derinde? Er der noget jeg kan gøre, så det bliver nemmere for dem…?
Håber I kan hjælpe… Hvis nogle har erfaringer med dette![/quote]
Vil I godt nok lave hul i den ???
Det ville jeg ikke kunne nænne
Det er ellers rigtig smart, med sådan en skjuler…og jeg tror da det er rimelig nemt at lære dem det.
De katte er jo så kloge -love-love
[quote=Nevadaisy;470766]Spørg hos farvehandleren De ved hvad der er giftigt. Jeg malede vores udenfor, så det er ikke noget jeg har spekuleret på, da den stod nogle dage og dampede af.
Jeg har ikke lært mine katte at gå derind, det har de hele tiden gjort af sig selv. Men vores to kister står samme sted som kattebakkerne gjorde, så det var ikke noget problem. Husk at lægge en tæpperest i bunden til at opfange grus[/quote]
Okay… Jamen regner også med den skal stå samme sted som bakken står nu. Så måske bliver det slet ikke så svært…
En “tæpperest” - Hvad mener du (spørger jeg dumt)
Det er ellers rigtig smart, med sådan en skjuler…og jeg tror da det er rimelig nemt at lære dem det.
De katte er jo så kloge -love-love[/quote]
Vi har lavet hul i hele to kister Vi må håbe de tidligere ejer ikke ser kattebakkeskjulertråden herinde :høhø: Det er en super dejlig løsning og det er jo meget nemt at lave
De katte er jo så kloge -love-love[/quote]
Min kæreste ville lave hul i en af hans dyre kommoder for at lave en kattebakkeskjuler -what men der gik min grænse…
Hvordan lavede I hullet? Og har i gjort noget så kanterne ikke er skarpe? Ejeren var træt af den. De havde aldrig brugt den, så håber ikke, det er noget de har imod. Jeg tror, den ville være super flot i hvid med sorte mønstre… Men jeg er den mest kreative person…
[quote=Saphiira;470769]Okay… Jamen regner også med den skal stå samme sted som bakken står nu. Så måske bliver det slet ikke så svært…
En “tæpperest” - Hvad mener du (spørger jeg dumt) [/quote]
Du skal have noget foran bakken inde i kisten, så det kan opsamle gruset (hvis du vil slippe for grus ud af kisten). Det nemmeste og billigste er at købe tæpperester/et lille stykke billigt gulvtæppe ved din lokale gulvmand. Det er også nemt at skifte hvis katten har dårlig mave eller kaster op derinde.
Altså vores 6 har ingen problemer haft med det. De var alle med til at fylde gruset i bakkerne første gang :høhø: så der har intet problem været.
[quote=Nevadaisy;470773]Du skal have noget foran bakken inde i kisten, så det kan opsamle gruset (hvis du vil slippe for grus ud af kisten). Det nemmeste og billigste er at købe tæpperester/et lille stykke billigt gulvtæppe ved din lokale gulvmand. Det er også nemt at skifte hvis katten har dårlig mave eller kaster op derinde.
Altså vores 6 har ingen problemer haft med det. De var alle med til at fylde gruset i bakkerne første gang :høhø: så der har intet problem været.[/quote]
Ja, det har du ret i… det med tæppet… Vi havde også snakket om sådan en måtte til at stille der. Synes bare det ville være så dejligt, hvis de lærte det hurtigt osv.
Synes det er SÅ smart med en kattebakkeskjuler… Jeg så en tråd herinde, og så blev min kæreste og jeg inspireret alt for meget, så vi “kom” til at købe en kiste…
[quote=Saphiira;470772]
Hvordan lavede I hullet? Og har i gjort noget så kanterne ikke er skarpe? Ejeren var træt af den. De havde aldrig brugt den, så håber ikke, det er noget de har imod. Jeg tror, den ville være super flot i hvid med sorte mønstre… Men jeg er den mest kreative person…[/quote]
Vi tog en røreskål, hvor omridset passer i størrelsen til en kat og der blev så tegnet rundt om den. Højden er målt ud fra højden på kattebakkerne og så et par centimeter højere. Min kæreste har lavet hullerne med en af hans maskiner, men hvad sådan en hedder har jeg ingen ide om. Men der blev ingen skarpe kanter. Jeg har dog alligevel slæbet hullerne med sandpapir for en sikkerheds skyld og så er der også malet der (malede både indvendigt og udvendigt i kisten. Hullerne er placeret i enderne (de korte sider) og kisterne står så man ikke kan se hullerne