Projekt ''Nyt køkken''

Det er heller ikke til at leve med

1 Synes om

Det kan jeg dæleme godt forstå - stod jeg som lejer, ville prioriteten også være at få en brugbar løsning så hurtigt som muligt; om det så er den “rigtige”, set fra en byggeteknisk vinkel, må være ejers hovedpine…

Glæder mig til at se det færdige resultat! :ok::wink:

3 Synes om

Tømreren er kørt og jeg har knaldende hovedpine
Gulvet er ordnet, vi har slæbt køkkenet ind og lavet puzzlespil med de forskellige moduler … det er kun hjørneskabet og vaskeskabet, der gi’r sig selv
Vi er helt nede i detaljer som: Hvis vi sætter dette skab her, er der plads til en 40 cm. bred kattebakke i hjørnet :hoho: #crazycatlady

11 Synes om

og hvis så der kommer et 40 cm skab er der plads til en 38 cm bakke indvendig ,køkkenskab med egen indgang og toilet

2 Synes om

Der er ikke noget skab i den bredde, kun 60 cm. … det har skam været oppe at vende, men jeg synes det er for meget at ofre et 60’-skab på kattene og har prioriteret et skuffemodul med dybe skuffer, i stedet.

4 Synes om

Åh, jeg forstår dine tanker!

Vi har malet kontor og børneværelset i starten af november… Har så skulle så meget og jeg har været så træt, at det er meget begrænset, hvad vi har nået. Så repos og soveværelset har været stopfyldt i næsten en måned!
Det er først nu, hvor jeg går hjemme, at der virkeligt sker noget. Endeligt har jeg overskud og tid til at gå og sætte på plads.

4 Synes om

Det begynder at tage form …

Jeg kommer til at male skuffen under komfuret hvid igen :tihi:

11 Synes om

Hvorfor ikke beholde den rød, som et lille her-er-jeg personlig indslag i det nye? :slight_smile:

Før jeg fik læst teksten, tænkte jeg “ej hvor sjovt at den er rød, det er jo total Skattekat og gør det sjovt og med et personligt tvist” :ok:

1 Synes om

Jeg synes ikke det passer så godt til ‘‘kirsebærfarvet’’ … der er masser af mulighed for at sætte personligt præg på køkkenet :wink:

1 Synes om

Jeg har så fundet ud af, den forrige ejer ikke har gjort køkkenet rent før nedtagning … det er da også noget man har helt vildt meget lyst til, at gøre rent efter andre menneskers fedtede madlavning :ahhhhhhh:
Og når man tænker på, at det til start blev sat til salg for 8000,- :besvimer: (købt for 4500,-) … de må have brugt økologisk olie til stegning, siden de syntes det var så mange penge værd :cool:
Der er også en del skrammer, men det er jo hvad der er at forvente, når man køber brugt …

…og hvis du ikke bryder dig om den hvide låge i højskabet fiser du ned til din lokale bauhaus og køber en kirsebærfolie og smider på

1 Synes om

Køkkenet er hvidt med kanter og sider i kirsebærfarvet … og så kommer der til at stå et hvidt køleskab i højskabet, så det er som det skal være :wink:
Men tak for tipset … der kan være, jeg får brug for det et andet sted :ok:

Loulou har fået sit helt eget skab …

Det er så her, der er plads til en kattebakke ved siden af :wink:

11 Synes om

Det var godt jeg ikke helt købte det med, at køkkenet ville stå klart søndagaften … men det skrider da fremad :grinning:

Vaskeskabet og der hvor der står skuffer, skal min vaskemaskine stå og så opvaskemaskinen ovenpå den … jeg havde jo forestillet mig det omvendt, altså, vaskemaskinen ude i hjørnet, men så skulle der rodes for meget med rør der var i vejen.
Det har heller ikke den helt store betydning, selv om der vil være mere støj fra vaskemaskinen inde i stuen, end hvis den havde stået i hjørnet … meeeen, det bliver en kæmpe forbedring, bare det at få maskinen ind i huset :thumbup:

Væggene er pisseskæve, så der skal ordenlige lister på, for at skjule det …

7 Synes om

Der blev vel heller ikke sagt “førstkommende søndag” …eller …
Hvad med vinduet - det ser ud til at bordet er højere end bunden af vinduet…hvor’n kommer du om ved det ?

Det bliver bare sådan et ‘‘skidtsamler-vindue’’ :sunglasses:
Det drejer sig om ca. 8 cm. … jeg fylder vindueskarmen med krydderurter, så er der ikke et øje tørt :grin:

6 Synes om

nå…du bliver nok færdig før jeg gør, men mit skal jo være brugbart hele tiden…

1 Synes om

Det er jo også nødvendigt med alt det lækre mormor mad du går og smækker sammen :savle:

2 Synes om

Sådan to (dobbeltvindue) har vi også - et velkendt fænomen i gamle huse, der ikke nødvendigvis er designet til nutidige krav til bordhøjde… :wink:
Her bor der orkideer og fyrfadslysestager (det ser faktisk helt OK ud, at man kan se lyset, men ikke umiddelbart lysene) - plus det løse… :sunglasses:

3 Synes om

Og man placerede vinduerne, så facaden var harmonisk at se på. :heart_eyes:

1 Synes om