Hvilke slags vådfoder foretrækker din(e) kat(te)? :?
Jer, der har altædende katte, kan roligt springe denne tråd over
Jeg ville gerne høre ad, hvilke slags vådfoder, du giver din kat, og hvilke, den/de bedst kan lide?
Selv er jeg i gang med en lille hyggetest:
Da der nu er kommet en Maxizoo på Østerbro, og tilbud på de fikse små poser med Hill’s vådfoder, som Lejon Leise elsker (og livet iøvrigt er rigtig nasty p.t. set fra min madskål :S ), fik jeg lyst til at finde ud af, hvad han bedst kan lide :?
Som sagt, så gjort. 4 underkopper blev lunet med kogende vand, og en skefuld af følgende varianter øst op: Oksekød, hav-fiskekød, kyllingekød, og den nye med kalkunkød. Jeg vendte lidt i dem med en gaffel for at lune maden for stærkere duft og smag, og selvfølgelig blev gaflen skyllet under rindende varmt vand mellem hver variant.
Og så blev der serveret på stribe.
Han startede fra en ende af: Den nye med kalkun var vældig spændende, alt-væk! .
Dernæst kylling, alt-helt-væk, skålen slikket .
Fisk og kød blev næsten ikke rørt, han var vel mæt -høhø Han gik ud til vandskålen og drak, og kom derefter glad valsende hen til mig med krum ryg og hale-krølle (der katte-bøvses i baggrunden GG)
Testen føres videre: Nu får han mere af kalkunkød-varianten de næste dage, så nyhedens interesse ikke spiller ind som hovedfaktor i kommende tests, og så gentages testen i div. kombinationer.
Er det ikke dejligt at kunne forkæle sine katte, der giver så mange glæder
Var der ikke noget med, at nogen herinde har prøvet f eks Animondas vådfoder (og fiske-ret varianten var den foretrukne?) ?
Og nogen, der bruger vådfoder fra Aldi?
Hvilke slags?
Vi er vel alle godt med på, at div. skodmærker a la W (ingen direkte bagtalelse ) ikke er noget værd at teste.
Men andet, godt vådfoder?
Hvad kan de lide af det gode?
Kom med dine erfaringer, det er spændende at lære noget nyt og få gode tips
Edit: Her en lille ½ time efter er noget af oksekødsvarianten også gledet ned. Velbekomme, lille (men ægte) Garfield!