Puha stakkels misser

[QUOTE=Ann K;1156485]Jeg er meget enig med Susanne i hendes betragtninger…
Og at sammenligne denne opdrætter med et menneske uden empati som Ck, er helt ude i hampen!
Jeg forholder mig dog også udelukkende til, hvad jeg kan læse på og i medierne… men jeg er så også så “heldig”, at jeg kan læse dybt chokerede poster fra bekendte til opdrætteren… Mennesker som kender vedkommende, men som aldrig havde forestillet sig præcist, hvor slemt det stod til hjemme - eller at der overhovedet var en “tilstand”, som der burde tages hånd om.
Der er rakt ud til opdrætter og ikke mindst er man ved at skramle penge sammen (også internationalt - kontonummer kan opgives, hvis det ønskes) så at internaterne kan få nogle sikkert hårdt tiltrængte ekstra midler til at tage sig af de forsømte og syge katte…[/QUOTE]

:slight_smile:

Jeg vil godt have et kontonummer Ann

lige netop - jeg er ikke i stand til at hade ejeren, da jeg aldrig har truffet hende, men grunden til at jeg lavede tråden var netop fordi jeg havde utroligt ondt af de stakkels katte og så selvfølgelig var rystet over hele situationen.

at jeg så godt kan stå totalt uforstående overfor hvordan hun har “overskud” til at tage på den ene udstilling efter den anden, med de smukkeste katte i perfekt kondition og helbred, er så en helt anden snak.

men nu får kattene da den opmærksomhed og hjælp de trænger så frygteligt til.

[QUOTE=Musashi;1156476]“Mit ein paar der schöneren Tiere, sind die Besitzer wohl von Katzenmesse zu Katzenmesse gefahren und haben dort Preise eingeheimst.”

med et par af de pæneste dyr har opdrætter taget fra udstilling til udstilling og hentet præmier hjem

min pointe er at nogle gange så er problemer og årsager bag vanrøgt hos ‘gerningskvinde’ bare af mindre betydning end det 70 katte er udsat for

og hvorfor betvivle hvad to internater i tyskland siger - hvis de siger det er slemt så tror jeg på det er slemt, og fotos taler da også deres tydelige sprog.

bruger man alt for meget krudt på gerningskvinde/mand glemmes ofre gerne.[/QUOTE]

Jeg ved ikk hvem der har udtalt det du citerer her men den korrekte oversættelse ville være at de “SANDSYNLIGVIS” har gjort sådan og sådan. :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;1156537]:slight_smile:

Jeg vil godt have et kontonummer Ann[/QUOTE]

Man kan donere direkte på det ene internats hjemmeside her:

Mærk evt. donationen “Perser”, hvis du vil øremærke pengene til denne ulykkelige sag.

de færreste mennesker - heldigvis - er psykopater, så der er vist ikke uenighed om situations tragiske natur.

og det er godt at du som formand for danske TICA klub går foran med et godt eksempel når det er gået så galt for en TICA udstiller/opdrætter - forhåbentlig vil der bliver støttet godt op om de tyske internater når nu TICA er så stor en organisation med så mange medlemmer

beklager at jeg så bare ikke kan gradbøje og nuancere den form for dyremishandling - jeg har heller ikke behov for at hade opdrætter, jeg har en forståelse for nogle af de mekanismer og omstændigheder som kan gøre at mennesker ender i sådanne situationer. jeg kan godt se det tragiske i det, og forstå at det aldrig var der de så sig selv ende.
jeg ønsker heller ikke noget ondt over for opdrættere - ønsker bare at de får frataget retten til at holde dyr, bliver ekskluderet fra respektive klubber og at det får et retslig efterspil efter tyske dyreværnslovgivning.

men jeg har ikke ondt ejerne, på samme måde som jeg heller ikke har ondt af andre dyre mishandlere, hvor mishandling har et sådan omfang som her. om man er opdrætter eller ej er ligegyldigt når mishandling og vanrøgt har et sådan omfang - så ryger man i mine øjne ind under dyreværns lovgivning og så er man lige for loven uanset hvem man er

Du skyer godt nok ingen midler for at hælde vand på møllen…

læs det som du vil - jeg så det som en fordel at det var en stor organisation og ikke en af de små tyske independent klubber og hvorfor skal det være en hemmelighed hvor vedkommende var i klub? det er da ikke klubbens skyld.

og så er jeg ude for det her er ikke videre konstruktivt

[QUOTE=Musashi;1156551]
og det er godt at du som formand for danske TICA klub går foran med et godt eksempel[/QUOTE]

I al fredsommelighed: jeg er ikke, og har såmænd heller aldrig været, formand for den danske TICA-klub. Jeg reagerer ene og alene som privatperson og udstiller, ikke på vegne af den ene eller den anden organisation.

Resten af dit indlæg tror jeg ikke rigtig, at jeg forstår. Jeg har ikke set nogen snakke om, at det her ikke skulle være en overtrædelse af dyreværnslovgivningen, eller at det på anden måde er i orden. Det eneste jeg har sagt er, at jeg synes det er frygtelig tragisk for både dyr og ejere. Og så har jeg opfordret til, at man donerer til internaterme. Slut, prut.

det undskylder jeg - du har ofte været inde og forklare om TICA - at jeg så fik gjort dig til formand må have været fordi jeg har set dig som en aktiv repræsentant for klubben (og husker jeg ret var du med til at stifte klubben).

Ja, det er de…
Men - det er hensigten, intentionen, tankegangen bag ikke… I hvert fald ikke når det gælder en sammenligning med et menneske, der konsekvent behandler dyr dårligt, fordi det nu engang er det som bedst kan betale sig i vedkommendes lille beskidte forretning og så på et menneske, der af (for os) ukendte og måske endda også uforståelige årsager pludselig mister fodfæstet og ender op i denne forfærdelige situation.

Jeg forsvarer intet! Situationen er ganske enkelt frygtelig! Det er kun godt at kattene bliver hjulpet - og jeg har sendt mig eget lille bidrag afsted…
Men jeg har også forståelse for at selv den værste vanrøgt ikke altid skyldes et menneske uden nogen form for empati.