Puha stakkels misser

jeg faldt lige over denne her

jeg håber at der mellem de danske opdrættere er lidt bedre “sammenarbejde” så opdrættere tør bede om hjælp uden fordomme.

for de ikke tyskkyndige:

70 perserkatte er blevet reddet fra en tysk opdrætter - de 9 i så elendig stand at de måtte aflives på stedet :frowning:

Åh det er såmænd ikke anderledes end for 15 år siden, da et stort og anerkendt birma katteri i Kassel gennemgik samme triste skæbne. Den slags starter som regel med en menneskelig tragedie, og ender med en dyreværnsmæssig tragedie. Nej, der bliver ikke altid bedt om hjælp - hvis man er helt nede på hælene kan det være rigtigt svært at bede om hjælp. Og opdrættere er ikke altid lige søde ved hinanden… Ved sagen i Kassel ignorerede langt de fleste faktisk fuldstændigt hvor alvorligt kræftsyge menneskene var inden det gik så galt og deltog bare i internetblodbadet uden forbehold :brist: Hverken opdrættere eller landmænd lader sine dyr ende i den suppedas med vilje - der går ubehagelige begivenheder forud for det, som de ikke har kontrol over. De er ikke ondskabsfulde, de er som regel end i en magtesløs situation. Og det kan dyrene ikke bruge til noget, det ved jeg godt… men det er ikke bare et spørgsmål om lige at turde bede om hjælp, det er også et spørgsmål om man overhovedet magter at bede om noget som helst…
VH
Susanne

jeg ved det godt susanne - mennesker er for dårlige til at hjælpe hinanden - generelt.

jeg har bare frygtelig ondt af den stakkels opdrætter og de stakkels katte der er endt i den ulykkelige situation, for ja der ligger garanteret en eller anden menneskelig tragedie bag også.

ud fra det man kan læse om lige denne sag giver jeg ikke meget for den menneskelig tragedie - det er kattene der betaler prisen.

her er nogle af de stakkels misser:

og har man overskud til at tage på udstilling i slut jan og lægge film og pral på facebook for ca 2 uger siden så…:mad:

hurtig google oversættelse af tysk artikel…syntes mere lige denne sag bringer mindelser om vis kattehandler

Judith Brett Master is days later still shocked by the state there, and especially from that of the cats who had to live there. “They were in a terrible state. Emaciated total of flea and parasite infestation. Added to this was a highly aggressive fungus that attacked the already back-bred noses.” The 31 cats that are now housed in quarantine, had been shorn and studied, but would probably all through. She suspects “pure greed” behind the thing. “With a few of the nicer animals, the owners are probably driven by cats cats fair to fair and there have garnered awards.” Anna-Maria Moser reported by numerous trophies that they have encountered in the house. “For a beautiful Persian Cat Prices from 300 to 1000 Euros to be paid,” says Brett Masters. The whole thing was then eventually went “out of control”, the suspected animal rights activist.

Hvis der ikke er svære problemer privat - hvordan kan man så overhovedet behandle katte på den måde ? :ked:

Ja, de billeder minder temmelig meget om nogle taget fra en berygtet kattehandler - trist at NOGLE registrerede opdrættere åbenbart ikke er et klap bedre :thumbdown:

ja efterhånden som jeg får læst mere om det end der var tilgængeligt i går formiddags bliver jeg mere og mere chokeret over de stakkels katte.

har så også fået læst mig til at de forsøger at opspore opdrætterne til avlskattene ud fra chipnummeret.

og tyskerne er så vidt jeg kan læse mig frem til rigtig søde til at hjælpe med sponcerater af forskellig slags :slight_smile:

Og således er der intet nyt under solen. Som nævnt ovenfor er der altid nogen der glad deltager i internetblodbadet uden at have blot den mindste personlige viden om tragedien, men er glad og tilfreds med hvad man kan finde i medierne, for alt hvad der står i avisen og på internettet er jo som bekendt den eneste og reneste sandhed… Hvad betyder denne sætning overhovedet? “With a few of the nicer animals, the owners are probably driven by cats cats fair to fair and there have garnered awards.”

Trist - rigtigt trist hele vejen rundt!
VH
Susanne

[QUOTE=Musashi;1156408]ud fra det man kan læse om lige denne sag giver jeg ikke meget for den menneskelig tragedie - det er kattene der betaler prisen.

her er nogle af de stakkels misser:

og har man overskud til at tage på udstilling i slut jan og lægge film og pral på facebook for ca 2 uger siden så…:mad:

hurtig google oversættelse af tysk artikel…syntes mere lige denne sag bringer mindelser om vis kattehandler

Judith Brett Master is days later still shocked by the state there, and especially from that of the cats who had to live there. “They were in a terrible state. Emaciated total of flea and parasite infestation. Added to this was a highly aggressive fungus that attacked the already back-bred noses.” The 31 cats that are now housed in quarantine, had been shorn and studied, but would probably all through. She suspects “pure greed” behind the thing. “With a few of the nicer animals, the owners are probably driven by cats cats fair to fair and there have garnered awards.” Anna-Maria Moser reported by numerous trophies that they have encountered in the house. “For a beautiful Persian Cat Prices from 300 to 1000 Euros to be paid,” says Brett Masters. The whole thing was then eventually went “out of control”, the suspected animal rights activist.

[QUOTE=Susanne W;1156468]Og således er der intet nyt under solen. Som nævnt ovenfor er der altid nogen der glad deltager i internetblodbadet uden at have blot den mindste personlige viden om tragedien, men er glad og tilfreds med hvad man kan finde i medierne, for alt hvad der står i avisen og på internettet er jo som bekendt den eneste og reneste sandhed… Hvad betyder denne sætning overhovedet? “With a few of the nicer animals, the owners are probably driven by cats cats fair to fair and there have garnered awards.”

Trist - rigtigt trist hele vejen rundt!
VH
Susanne[/QUOTE]

Har du personlig viden Susanne ?

Er alt hvad der bliver skrevet om disse ulykkelige episoder bare løgn og bagvaskelse ?

Jeg har ondt af kattene - de kan ikke bede om hjælp, det kan mennesker trods alt.

[QUOTE=Susanne W;1156468]Og således er der intet nyt under solen. Som nævnt ovenfor er der altid nogen der glad deltager i internetblodbadet uden at have blot den mindste personlige viden om tragedien, men er glad og tilfreds med hvad man kan finde i medierne, for alt hvad der står i avisen og på internettet er jo som bekendt den eneste og reneste sandhed… Hvad betyder denne sætning overhovedet? “With a few of the nicer animals, the owners are probably driven by cats cats fair to fair and there have garnered awards.”

Trist - rigtigt trist hele vejen rundt!
VH
Susanne[/QUOTE]

“Mit ein paar der schöneren Tiere, sind die Besitzer wohl von Katzenmesse zu Katzenmesse gefahren und haben dort Preise eingeheimst.”

med et par af de pæneste dyr har opdrætter taget fra udstilling til udstilling og hentet præmier hjem

min pointe er at nogle gange så er problemer og årsager bag vanrøgt hos ‘gerningskvinde’ bare af mindre betydning end det 70 katte er udsat for

og hvorfor betvivle hvad to internater i tyskland siger - hvis de siger det er slemt så tror jeg på det er slemt, og fotos taler da også deres tydelige sprog.

bruger man alt for meget krudt på gerningskvinde/mand glemmes ofre gerne.

Nej - jeg konstaterer blot at jeg genkender mønsteret, og jeg giver heller ikke udtryk for andet. Det er sådan set ikke anderledes end når zoo afliver en giraf og folk ud fra avisartikler beslutter hvad de synes om det. De behøver hverken forstå indholdet eller vide om der mangler nogle detaljer; de deltager bare glad og gerne i internetblodbadet. Lad os endelig synes at der er nogen der er onde…
VH
Susanne

Jeg betvivler ikke, at det er slemt. Hvor får du det fra? Jeg skriver endda tydeligt, at det er rigtigt trist!
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1156477]Nej - jeg konstaterer blot at jeg genkender mønsteret, og jeg giver heller ikke udtryk for andet. Det er sådan set ikke anderledes end når zoo afliver en giraf og folk ud fra avisartikler beslutter hvad de synes om det. De behøver hverken forstå indholdet eller vide om der mangler nogle detaljer; de deltager bare glad og gerne i internetblodbadet. Lad os endelig synes at der er nogen der er onde…
VH
Susanne[/QUOTE]

Hviket mønster?

Er det forkert at være rystet over, at nogle stakkels katte har levet under usle forhold ?

Der var da vist bred enighed om at fordømme kattehandlere - hvorfor skulle det være anderledes med opdrættere?

Lider kattene ikke lige meget hvem det er, der misrøgter dem?

Og ja, man kan da altid finde undskyldninger - for mig er der bare INGEN undskyldning for at misrøgte dyr

Du er velkommen til at læse mit første indlæg igen - jeg har set det flere gange før, og vi kommer også til det igen.

Er det forkert at være rystet over, at nogle stakkels katte har levet under usle forhold ?

Hvem siger noget i den stil? Hvor får du det fra? Læser du noget, der ikke står der?

Der var da vist bred enighed om at fordømme kattehandlere - hvorfor skulle det være anderledes med opdrættere?

Lider kattene ikke lige meget hvem det er, der misrøgter dem?

Jeg henviser lige igen til at jeg tydeligt har skrevet at det er meget trist - nu har jeg så skrevet det 3 gange…

Og ja, man kan da altid finde undskyldninger - for mig er der bare INGEN undskyldning for at misrøgte dyr

Igen - læser du noget andet end der står? Hvem taler om undskyldninger? Jeg gentager igen-igen at det er meget trist. Der er ingen undskyldning - jeg konstaterer blot hvad der som regel udløser den slags situationer - OG hvis du igen prøver at læse hvad der rent faktisk står, og ikke hvad du synes der står, så står der klart og tydeligt at det kan dyrene ikke bruge til noget. Prøv at læse det igen - vi er ret tæt på girafsituationen, hvor man læser hvad man vil og reagerer derefter!
VH
Susanne

Jeg er meget enig med Susanne i hendes betragtninger…
Og at sammenligne denne opdrætter med et menneske uden empati som Ck, er helt ude i hampen!
Jeg forholder mig dog også udelukkende til, hvad jeg kan læse på og i medierne… men jeg er så også så “heldig”, at jeg kan læse dybt chokerede poster fra bekendte til opdrætteren… Mennesker som kender vedkommende, men som aldrig havde forestillet sig præcist, hvor slemt det stod til hjemme - eller at der overhovedet var en “tilstand”, som der burde tages hånd om.
Der er rakt ud til opdrætter og ikke mindst er man ved at skramle penge sammen (også internationalt - kontonummer kan opgives, hvis det ønskes) så at internaterne kan få nogle sikkert hårdt tiltrængte ekstra midler til at tage sig af de forsømte og syge katte…

[QUOTE=Ann K;1156485]J
Og at sammenligne denne opdrætter med et menneske uden empati som Ck, er helt ude i hampen!
[/QUOTE]

68 katte reddet i sølle tilstand - 9(?) aflivet med det samme - jeg kan ikke se andet end at dette overgår CK …

her er i øvrigt facebook gruppe med mere info - også bankkonto etc til støtte at de2 internater som har påtaget sig denne meget store opgave

Hvor er det dog trist at se sådan noget og selvfølgelig kan man også finde registrerede opdrættere der ikke kan finde ud af at have ordentlige kattehold, det er jo ikke et spørgsmål om man er opdrætter eller ej, men om hvilket menneske man er. Nogle kan åbenbart ikke finde ud af at stoppe i tide og se at tingene er gået over gevind med mængden af dyr. Hvis det kun drejede sig om penge ville man da tro det var nemmere og billigere at få uønskede katte aflivet end leve i stank og skidt og indtørrede kattelig i skabene? Man kan nok kun gisne om baggrunden for et sådant nedbrud i menneskelige værdier og human opførsel. Men heldigt at politiet skulle besøge dem af anden årsag(hmm) , så nogen fik sat en stopper for det der foregik, når den årlige kontrol ikke reagerede på noget. OK, de fik godt nok ikke adgang til de øverste gemakker, men alligevel når nu naboen havde anmeldt det. Men sådan går det jo desværre så tit.

Marina

Tak, Susanne, for dine besindige indlæg. Jeg har utroligt ondt af kattene, men tro det eller ej, jeg har også ondt af ejerne. Jeg er helt enig med Susanne i, at folk ikke bringer sig i en situation som denne “med vilje”. Selv fornuftige og rationelle mennesker kan godt blive ude af stand til at handle, som de skal. Og jeg har ikke behov for at hade ejerne for at have ondt af kattene og fordømme situationen. Mit bidrag til de to internater blev sendt pr PayPal i går.

Kan kun være enig - BYB´er eller opdrætter, kattenes lidelser er de samme.

[QUOTE=holymoly;1156527]

Tak, Susanne, for dine besindige indlæg. Jeg har utroligt ondt af kattene, men tro det eller ej, jeg har også ondt af ejerne. Jeg er helt enig med Susanne i, at folk ikke bringer sig i en situation som denne “med vilje”. Selv fornuftige og rationelle mennesker kan godt blive ude af stand til at handle, som de skal. Og jeg har ikke behov for at hade ejerne for at have ondt af kattene og fordømme situationen.
Mit bidrag til de to internater blev sendt pr PayPal i går.[/QUOTE]

:slight_smile:

Enig !!

Håber, at dem både her på KG og på FB - der har ondt af kattene - gør som dig - og indbetaler lidt penge.

Det hjælper vist ikke kattene så meget, at man bare sidder her og der og gylper over situationen - men det hjælper at gøre som dig - at overføre penge. :ok: