Pumpe i vandfontæne

Hvordan rengører I pumpen i jeres vandfontæner?

Jeg synes at min er begyndt at brumme lidt mere end den plejer, så tror at den trænger.

Jeg laver en gang eddike vand som jeg lader vandfontænen kører med en times tid, så er både pumpe og de andre dele afkalkede. Og så kommer det hele (minus selve pumpedelen med ledning) en tur i opvaskemaskinen.

Hvor mange dele eddike/vand?

Jeg brugte ren eddike da jeg havde fontæne :slight_smile:

Jeg tager det ikke så nøje, men sjasker bare noget eddike i vandet, hvad enten det er for at afkalke fontæner eller andre maskiner. Det er muligt, man bør gøre det anderledes, men det ser ud til at virke :høhø:

Nemlig, også kendt som et skvæt :stuck_out_tongue:

Jeg skiller den helt ad :slight_smile: Dvs. tager det lille filter af, der sidder yderst og derefter det lille dæksel, der dækker over propellen.
Alle dele rengøres med en tandbørste :rolleyes: Så samler jeg det hele igen og lader pumpen køre i fontænen med eddikevand i et par timer.

[QUOTE=DK Lindvig;1315468]Jeg skiller den helt ad :slight_smile: Dvs. tager det lille filter af, der sidder yderst og derefter det lille dæksel, der dækker over propellen.
Alle dele rengøres med en tandbørste :rolleyes: Så samler jeg det hele igen og lader pumpen køre i fontænen med eddikevand i et par timer.[/QUOTE]

Jeg skiller den så først ad når den har kørt med eddikevabdet, men så får den også med børsten inden den kommer i opvaske maskinen. Jeg har sådan en lille tynd rund børste jeg bruger i selve pumpen.