Nailhead har som sagt en forkærlighed til mine hårelastikker, han eeelsker at lege med dem, specielt “fetch”
Han har så fået denne her sjove idé med, at når han er færdig med at lege, så ligger han dem i madskålen :høhø: Det er da lidt spøjst, og gad vide hvorfor han gør det :?
Hvad er jeres bud?
Det kan mine også finde på. En pelsmus, en hårelastik eller hvad det nu måtte være. Når man er færdig med at lege med det, så er det da klart at det skal ligge i madskålen, så de ved hvor det er til næste gang - eller nowet
Hehe, det er altså en tåbelig idé, specielt når det bliver lagt i skålen med vådfoder, så er det en dejlig snasket elastik man får næste gang han kommer med den :høhø:
Mikki har en mus der rasler, som han er enormt glad for, og den har både været i madskåle og vandskåle utalige gange
De 2 gange jeg ved at Akilah har fanget en fugl er den også endt i madskålen - ovenpå tørfoderet. At Akilah ikke spiser fugle har ikke noget med det at gøre, de er sjove at fange.
Så er Nailhead da ikke helt bimmelim når han ikke er den eneste der gør det Gad vide hvorfor det lige er madskålen det går ud over. Mon de kan tænke så langt, at så ved de hvor det er? Ligesom når vi ligger noget i en bestemt skuffe
Bare på et lidt mere primitivt plan
Jeg har ingen anelse, men jeg tænker de måske gemmer det til senere? :?
Bare mine ville nøjes med madskålen - Så kunne jeg nok have reddet mit armbåndsur, som de havde druknet i vandskålen.
Mine lægger pænt deres legetøj tilbage i deres nullerputseng
Eller som regel gør de, ikke altid
AHA!!
Jeg VIDSTE det!!
Der ér en sammenhæng med særheder og katte fra Kira - for tager jeg ikke fejl, så er din Nailhead født ude hos Kira, right?
Sagen er den, at min Flap - som er opdrættet af Kira - har en sær vane med at hans “IKEA-dyr” skal gennem gnaskes og ligge i foderskålen… ADR
Det er vildt klamt, og Kira påstår at det ikke har noget med hende at gøre, men NU er det bevist - det er en miljø-mæssig påvirkning under opvægsten, der giver kattene sære madvaner!
…eller noget G
/Mette
Et lille sidespring:
For MANGE år siden tog jeg altid min kat Argus og satte ham hen til hans egen madskål, når han ville stjæle min mad.
En aften havde jeg et fad med stegt kylling stående yderst på spisebordet.
Argus nærmest trodsede tyngdeloven, sprang op og uden at røre bordet drejede han sig i luften og kom ned med et stykke kylling i munden. Lynhurtigt for han hen og lagde det i sin madskål, hvorpå han så lettere hoverende på mig (syntes jeg).
Han fik lov til at beholde sin kylling - selvfølgelig!
Utroligt at Simba ikke endnu har fået den idé med at smide det i mad eller vandskål, han har ellers så mange andre vanvittige ideer
Tilgengæld er det dog meeeget vigtigt for ham altid at slæbe hans tørrede kaninøre og poter, med op i sengen - helst når jeg ligger der. Og det er altså bare AD synes jeg
[QUOTE=Mette Mejdahl;554528]AHA!!
Jeg VIDSTE det!!
Der ér en sammenhæng med særheder og katte fra Kira - for tager jeg ikke fejl, så er din Nailhead født ude hos Kira, right?
Sagen er den, at min Flap - som er opdrættet af Kira - har en sær vane med at hans “IKEA-dyr” skal gennem gnaskes og ligge i foderskålen… ADR
Det er vildt klamt, og Kira påstår at det ikke har noget med hende at gøre, men NU er det bevist - det er en miljø-mæssig påvirkning under opvægsten, der giver kattene sære madvaner!
…eller noget G
/Mette[/QUOTE]
Jo min Nailhead er en af Kiras Jamen det MÅ da være en miljø-mæssig påvirkning så :høhø:
Jeg har ind til videre kun fundet elastikker i skålen, IKEA-dyrene forsvinder tilgengæld. Jeg har 2 og han gemmer dem, den lille lort Sammen med et utal af elastikker
[QUOTE=Mega;554533]Et lille sidespring:
For MANGE år siden tog jeg altid min kat Argus og satte ham hen til hans egen madskål, når han ville stjæle min mad.
En aften havde jeg et fad med stegt kylling stående yderst på spisebordet.
Argus nærmest trodsede tyngdeloven, sprang op og uden at røre bordet drejede han sig i luften og kom ned med et stykke kylling i munden. Lynhurtigt for han hen og lagde det i sin madskål, hvorpå han så lettere hoverende på mig (syntes jeg).
Han fik lov til at beholde sin kylling - selvfølgelig![/QUOTE]
Hahahaha genialt. Han har da tænkt,at når det lå i madskålen, så var det helt ok
jeg har ingen ide om hvorfor tingene skal i madskålen,ingen af mine lægger deres legetøj i madskålen… men i vandskåle, de løber rundt og leger med deres legetøj,men det er ikke rigtigt “dødt” før det har været en tur i vandskålen, også fisket op igen…og det giver en hel sø på gulvet.
her ender de os i både vand og mad skålen - Det er ligemeget om det er deres legemus, blod, eller fottefjæs brødre
Eller andet de har stjålet
Jamen, det er da logisk! :lys-ide:
Altså man har fanget sit bytte og gennemtævet det og myrdet det eftertrykkeligt. Bytte = mad. Og hvor ligger maden? I madskålen, selvfølgelig.
Jeg er ikke sikker på at Zutti gør det, men alle mine 4 damemisser gør/har gjort det (Sorry Mette - også Creamy… ).
Her er det alt, der jagtes og tæves, der kan ende i tørfoderet (heldigvis sjældent vådmaden ). Piberensere, minkhaler, mus af alle arter, hårdimser, fjer - u name it…
Hvis Bowie dog bare ville lægge ting i madskålen … han bruger i stedet vandskålen suk Han mener dog, at hans madskål skal være fyldt konstant, med mad, altså!
[QUOTE=Ann R;554772]Jamen, det er da logisk! :lys-ide:
Altså man har fanget sit bytte og gennemtævet det og myrdet det eftertrykkeligt. Bytte = mad. Og hvor ligger maden? I madskålen, selvfølgelig.
[/QUOTE]
Selvfølgelig Det er da det