Rå fisk

Vi købte helt friske rødspættefile ved fiskehandleren igår, uden ben og skind.

Og købte også en til Puma (den er ikke særlig stor), men synes jeg havde læst at de skulle fryses først, så jeg lagde den i fryseren natten over.

Kan jeg så tage den ud af fryseren nu, lade den tø op også give hende den? :slight_smile:

Den skal være i fryseren i min. 18 timer, så sildeorme og diverse andre baktrier er døde :slight_smile:

Fødevarestyrelsen skriver om sushi HER.

Sushi er en delikatesse, men inden den tilberedes, skal fisken fryses ned til -20°i et døgn.

Hvis man benytter samme taktik til kattenes fisk er det nok ikke helt galt
:slight_smile:

Vi købte dem igår formiddag, så de har ligget i fryseren i 24 timer :slight_smile:

Når det så har ligget i fryseren i 24 timer, så skal de bare tø op, også kan jeg give hende det. Eller hvad? :slight_smile:

Jeps… ingen grund til at gøre mere ud af det… og da det er fisk med store ben, kan du også give hele fisken, så der er lidt at knase i :slight_smile:

Nå for søren, det vidste jeg ikke :slight_smile: Jeg har nemlig købt uden ben :tihi:
Men så ved jeg da det til næste gang…

Fladfisk er bedst hele… også for mennesker :wink:

Jeg hader benene :slight_smile: Så jeg køber altid uden, hihi

Jamen benene er jo så store at det er nemt at fjerne dem… Fisken bevarer så meget mere af sin smag ved at blive stegt hel… Du vil aldrig blive glad for filetter igen , hvis du prøver det en dag :slight_smile:

Jeg har skam prøvet det flere gange , men det fungere simpelthen ikke for mig :slight_smile: hihi