Rabies vaccine, hvor tidligt kan den gives?

Nej det er sikkert rigtigt med andre folk. Men lige mig ville de have stoppet, for det ville lyse langt væk at jeg gjorde noget jeg ikke måtte :wink:

Jeg vil give dig ret i, at det ikke er ofte, at man bliver stoppet i en alm. personbil ved grænsen, men HVIS man bliver stoppet, og papirerne ikke er i orden, så bliver der et værre bøvl. Der findes altså ret emsige toldere.

Ja, selvfølgelig bliver der bøvl, hvis man bliver taget i at overtræde reglerne - ellers ville de jo ikke passe deres arbejde :slight_smile:

Jaja, Kastrup - det overrasker på ingen måde. Men ved kørsel indover den danske grænse i bil, der interesserer de sig NADA for kattekillinger. Der leder de efter noget helt andet :slight_smile: Har prøvet det adskillige gange, har aldrig vist papirer på noget som helst. Jylland er et helt andet land end Kastrup lufthavn, det er simpelthen ikke samme planet :slight_smile:
VH
Susanne

Jamen - man bliver jo ALDRIG stoppet ved grænsen i bil! De ER der jo ikke - grænsen er helt åben! HVIS man møder nogen, så er det op ad motorvejen, hvor de KAN finde på at lave en aktion for at lede efter illegale grænseovergængere og/eller for store indkøb af øl og spiritus - men de interesserer sig simpelthen ikke for kattekillinger! Been there, done that! Mange gange!
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;590756]Jaja, Kastrup - det overrasker på ingen måde. Men ved kørsel indover den danske grænse i bil, der interesserer de sig NADA for kattekillinger. Der leder de efter noget helt andet :slight_smile: Har prøvet det adskillige gange, har aldrig vist papirer på noget som helst. Jylland er et helt andet land end Kastrup lufthavn, det er simpelthen ikke samme planet :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

:lol: Det argument skal jeg bruge næste gang Brian og jeg har snakken om sjælland versus jylland.

Jamen det er faktisk ikke engang løwn :slight_smile: Vi har SÅ elendige oplevelser fra hver eneste gennemrejse i Kastrup, at vi helt har droppet det! Al trafik med fly herfra foregår ud og ind ad Billund, evt. Århus - men dæleme ikke med Kastrup som mellemlanding! Den tager vi i Amsterdam, Frankfurt eller München! Vi er SÅ færdige med Kastrup og al dens uvæsen :slight_smile:
VH
Susanne

jeg syntes man skal overholde de regler der er for import af katte - så krævende er de heller ikke inden for EU

  • ja, det tager lidt tid at få udfyldt papirer - men som registreret opdrætter syntes jeg at man skal overholde de regler der er…uanset om man bliver kontrolleret eller ej.

Tusinde tak for svar alle!! :thumbup:

Nu spørger jeg sikkert dum, men den opdrættererklæring, er det fra killingens opdrætter, eller mig som opdrætter? For der ligger problemet nemlig. Jeg opdrætter ikke længere. Det bliver som ren og skær kælekat…

Oooogg… Hvordan mon det er, på dagen hvor hun fylder 3 måneder? Kan jeg så stadig tage hende med uden rabies vaccine?

Ellers må jeg lige kontakte fødevarestyrrelsen og høre, hvad de siger til det… :slight_smile:

Hvis du laver en erklæring om, at killingen ikke har været i kontakt med andre katte udenfor katteriet i de tre måneder, der går forud for købet, skriver du under på noget, du ikke kan bevise - så ja, det er killingens opdrætter, der skal lave den :slight_smile:

[QUOTE=DK Jannam;591109]Oooogg… Hvordan mon det er, på dagen hvor hun fylder 3 måneder? Kan jeg så stadig tage hende med uden rabies vaccine?

Ellers må jeg lige kontakte fødevarestyrrelsen og høre, hvad de siger til det… :)[/QUOTE]

99,9% sikker på, at svaret er nej :slight_smile: Rabies skal gives fra 3 måneder, ikke fra 3 måneder og 1 dag - så lige så snart killingen har passeret 3 måneders mærket, går den ind under “voksenreglerne”.