Race i huskat ,?

Jeg har tit tænkt på begrebet “huskat” , altså med en blandnings hund er der to eller flere racer mixed sammen , men er det det samme med en huskat , ? :gruble:f.eks har jeg læst meget om siameseren , og meget af det passer på mia , hun snakker meget ansigtet er os meget siameser , bare ikke ørene , hmm…:gruble:

Racen Huskat er jo en blanding af alle mulige racer… Alt kan jo være blandet i som har gået frit

dejligt at få afvide , troede faktisk ikke det var sådan , men ja alt kan være blandet i , og er det højst sandsynligt også , ihvertfald med mia , men hun har noget jeg sys er siam “tegn” , :slight_smile:

De orientalske katte har godt nok en større tilbøjelighed til at snakke - eller osse bemærker man det bare mere, fordi de har så kraftige og karakteristiske stemmer. :wink: Men jeg tror nok man kan finde katte indenfor flere racer, der snakker meget. Et trekantet ansigt med lige næse findes f.eks. også hos skovkatten. Jeg tror måske bare jeg ville nyde at have en dejlig kat hvis jeg var dig, for det er ikke til at gætte hvad der kan være blandet i i tidens løb :slight_smile:

Jeg havde en dejlig vaskeægte huskat engang - Og jeg ved hun var en HUSKAT, da hun kom fra en gård laaaaangt ude på landet, hvor der ikke var skyggen af noget som helst race rent. Og hold da op, hvor min kat dog snakkede, jeg tror der skulle indtil flere siam til både at overdøve og overgå hende …Desuden er det vel ikke særlig sansynligt at der går ret mange fertile siams rundt ?

Jeg har 2 katte. En langhåret orientaler (søsterrace til siameser) og en huskat (angiveligt med iblandet MCO, jeg har mine tvivl dog)

Og ærligt talt? Så snakker de ligemeget… :høhø:
Dog med forskellige stemmer…

Jeg har haft en meget talende dame, som var huskat. Og nu her har jeg en meget talende mco … ekstremt talende vist :tihi:

Jeg har også haft en vaskeægte blanding, hvor mormis var vildkat, og farmis viste sig at være halvt perser og halvt nfo.

Tjaaaa, de fleste racekatte er jo også huskatte - hvis altså det er en blanding af flere racer der gør huskatten.

Min egen kat er en blanding af perser, siameser og hellig birma som så bliver = Ragdoll racen.

:slight_smile:

Jeg har jo min dejlige huskat Oliver… :hjerte: Som nok er den mest snaksagelige kat jeg nogen sinde har mødt… :tihi: Og den mest nysgerrige og koldsede også… :stuck_out_tongue:

Om han en vaskeægte huskat aner jeg ikke, da mormisser tog på springtur og kom hjem med maven fuld af killinger :hjerte:… Han har et m i panden og hans ører er temmelig store (som flere har kommenteret på herinde… :tihi:) men jeg går altså ikke til hverdag og tænker over om der mon kunne være noget race kat i ham… Det finder jeg jo aldrig ud af, og kunne heller ikke være mere ligeglad omkring det… :slight_smile:

Her bliver han stolt præsenteret som den charmerende huskat han er :pote: