nu måtte jeg lige ind og tjekke racebeskrivelsen her af perseren…
er der ikke nogen der vil komme her og fortælle mine to tøser at de er persere
de har nemlig ikke fattet det…
i løbet af de sidste 3 uger har de præsteret at slukke for fryseren, spørg mig ikke hvordan, kontakten sidder bag to store tunge opbevaringskasser (med vilje, så jeg ikke slukker for den )
derefter har de fået banket et stykke væg ned…
mellem veluxvindue og vindueskarm, det er nemlig vanvittigt sjovt at spæne hen over sengen, skøjte hen over vindueskarmen og bumle ind i væggen - gad vide om det er derfor mille er fladnæset :høhø:
desværre ingen billeder som beviser - jeg havde travlt med at få banket vægstykket på plads inden de forsvandt ud under taget…
men når jeg får råd til tømren så kan regningen ligge som bevis…
kan vi ikke få lavet racebeskrivelsen til perseren om, kunne lyde noget i retning af “meget dyre i drift, pas på indventaret, ikke til at styre på 10 tønder land, får med jævne mellemrum hjerneblødninger hvor de spasser fuldstændigt ud og vælter hele hytten, derudover de mest nuttede kælepotter”
Haha, jeg du må også gerne prøve at forklare Medea at hun er perser. Hun har så absolut heller ikke læst sin egen racebeskrivelse. Hun vælter alting ned fra bordene, planter, papirer, bøger, alt hvad hun kan komme til. Jeg er også ret sikker på det var hende som en dag åbnede døren ind til kontoret midt om natten (med mindre vi har spøwelser -what). Når der sker noget spændende udenfor, som hun vil se, maser hun sig igennem persiennerne, som efterhånden er noget medtagede… Hun er er bare så fræk! Tror hun har været slagterhund i sit tidligere liv…
Hehe, så skulle du have mødt Paulus, min exotic. Han var meget flegmatisk, stille og rolig. Tog altid tilværelsen med ophøjet ro. Han var min egen lille filosof missekat som altid sad/lå og tænkte store kattetanker i noget der nærmede sig meditation
Men jeg undrer mig over at der altid står i bøgerne at exoticen er mere aktiv end perseren. Herhjemme har det altid været perseren som var mest aktiv (læs: ballademager) Men har kun en perser og har haft nogle exotic, så ved ikke om min perser er et særtilfælde :øhmm: Nå ja, hun er jo også indavlet, måske det er derfor :klapper:
Min ene exo pige har når hun er i løb et skrig som en baggårdskat, hun er temmelig klog og vil meget gerne åbne døre, kan dog ikke men hvis hun øjner at den ikke er rigtig lukket skal hun nok få den op i en ruf, Titanic som er perser tror simpel hen at han er et menneske og skriger på mig når han syntes at det er min sengetid, stormer op i sengen før jeg selv ligger der…tror manden er lidt jaloux hehehe…
nu har jeg en masse orientaler som har ry for at kunne sidde i gardinerne, men de er vand ved siden af min wannabe colorpoint perser (som jeg meget tror på egentlig er ægte)
når orientalerne har vanvid løber de overalt og lige pludselig stopper de op i toppen af kradsetræet og kigger ned… Det er overhovedet ikke nær så sjov at kigge på som når Perle har vanvid. Perle pludre samtidig og har ingen styr på sine ben og hun er flere gange løbet ind i en glasdør eller en stole ben af bare lykke… Hun ser faktisk så sjov ud når hun gør det at mine orientaler føler sig nødsaget til at deltage. Så to orientaler skridt bag perle løber hendes elskede Mr som har en del mere styr over hvor han sætter sine poter. Men når hun har vanvid og Mr løber med hende har jeg tit svært ved at tro, at de to maskede katte ikke er af samme race. Det er jo ellers tydeligt i forhold til udseende, men i den tid vanvidet foregår kunne perle lige så godt havde været en orientaler/ siameser…
Jeg må selv tilstå at denne dame har givet mig en anden oplevelse af denne fantastiske race…
må også heller skrive at Perles nye vane er at ligge på Patrick brystkasse og sove med hendes næse på hans… Dette mener Patrick dog ikke er så hyggeligt da hendes knorhår kilder, men jeg elsker det
Og jeg må krybe til korset og indrømme, at vil man møde rolige persere, så er mine 2 aldrende kastrater et godt bud.
Igår var en veninde på besøg, og kattene bare sov!
De er jo persere, grinede vi så
Jeg har to killinger og de to larmer som 2 elefanter når de leger, de er ulidelige, 5 ½ mdr gamle og den største vejer p.t. 4 kg ( sådan en stor killing har jeg godt nok aldrig haft før ) oveni er de irriterende fordi de leger med vandskålene, sådan nogle bæster…