Først og fremmest tak til Racekatten og alle de frivillige for endnu en perfekt arrangeret udstilling.
Og tillykke til alle med resultaterne og en dejlig udstillingsdag.
Jeg havde Caithlin og Bastian med, og de havde begge “sølvtøj” med hjem. Caithlin fik sit fjerde Caps og en
nominering fra Eric Reijers, men på scenen var hun lidt for vrissen til at tiltrække dommerstemmer. Imidlertid havde
hun startet dagen med at vinde Veteran klasse IV hos Minna Krog, så vi var yderst tilfredse.
Og så var der jo Bastian, som deltog i et lille, men ganske stærkt felt i huskatteklassen. Åsa Hammarlund havde fire
smukt præsenterede katte, alle med godt temperament, at vælge imellem, og valget endte med at stå mellem den
store Bastian og en smuk lille tuxedo pige. Begge typiske huskatte uden indblanding af racekatte, så det var lige på
vippen. Til sidst valgte hun dog Bastian for hans smukke makreltabby mønster og charmerende personlighed.
Hans tredje udstilling og det andet BIS allerede. Han er da bare en utrolig kat - og en god reklame for alle de andre
voksne katte, som venter på at finde nye hjem…
Mingus fik sit CAPS og en rigtig flot bedømmelse af Eric Reijers. Mingus viste sig rigtig flot frem for både dommer og dommerelev, men tabte BIV med et mulehår til morfar Carlos
Fanta strålede Min lille killing har udviklet sig til en fertil frøken, som nok skulle overbevise enhver om, at hun var lækker. Hun tog BIV over Mingus’ dejlige søster Naima og en lækker fertil hankat. Jeg er meget stolt af hende Eric kaldte hende op til NOM, hvor vi var oppe imod 3 andre hunkatte. Eric udvalgte Fanta og en lækker chokoladetortie orientaler som sine to bedste hunkatte og sendte resten ned. Fanta blev rost for farve, udtryk, kondition, kropsbygning og standard, men ori’en var lige en tak bedre, og det var helt fint med mig
Fanta og Mingus bidrog med deres resultater til, at Catika vandt bedste opdræt, hvilket var super dejligt Jeg er stolt og meget glad for mine to somali De gør min hverdag til en fest!
Tusinde tak til alle, som kiggede forbi og hilste på Dejligt at møde jer!
Stort tillykke til alle. Hvor er det bare skønt at se hvor godt Somalierne gør sig - de danske Somali har jo ry for at være af top kvalitet - og det er godt
at de stadig er det.
og tillykke med Bastian - sådan en flot voksen kastrat - der har taget det så fint at flytte til et nyt hjem.
[QUOTE=FinnFrode;1283503]Hans tredje udstilling og det andet BIS allerede. Han er da bare en utrolig kat - og en god reklame for alle de andre
voksne katte, som venter på at finde nye hjem… [/QUOTE]
I told you so Han er fantastisk fin, intet mindre
VH
Susanne
Badeanden og resten af familien var med på udstilling og Koraterne klarede sig super flot, både de danske og den svenske. 3 nominerede ud af 4 mulige. :juhu:
Fanni var den førstepå bordet hos Eric Reijers, som var vild med hende. Hun er blevet meget bedre til at synge sine klagesang med en lavere lydstyrke. Hun imponerede med sine smukke grønne øjne, lækre pelskvalitet og smukke hjerteformede ansigt. Fanni fik nomineringen, dog uden konkurrence.
Fanni blev bedømt som veteran af Stephanie Serraï, som morede sig over Fannis klagesange, som ikke var larmende, men morsomme og charmerende. Hun sad pænt på bordet og lod sig beundre. :høhø: Hun vandt bedste veteran i kat. III.
På scenen blev hun vist professionelt vist frem af PernilleDL, som nærmest er blevet Fannis faste steward. :love2: Hun vandt 2-1 over en smuk sølvtabby Europé, men tabte sammenligningen til en meget smuk Bengaler hankastrat. Så Fanni fik lidt mere “sølvtøj” med hjem til samlingen. :høhø:
Mimi konkurrerede med sin bror Billy og en halvbror Zithao, som havde udstillingsdebut. Zithao tog sin debut med knusende ro og opdagede hurtigt, at det ikke var spor farligt, at blive beundret på bordet. Han blev Ex2 efter sin halvbror Billy, som har en måneds forspring og er fertil. Mimi charmede Eric alt hvad hun havde lært og da hun hænger meget bedre sammen nu og er en smuk pige, så valgte han hende, som bedste ungdyr og Mimi endte med at vinde BIV’et over de to voksne fertile Korater. Hendes halvonkel, som selv blev nomineret og Zithaos mor Lucy.
Til nomineringen var Mimi oppe mod 4 andre smukke ungdyr og til min store glæde valgte Eric Mimi, som sit bedste ungdyr og nominerede hende. På scenen hyggede hun med Pernille og tog hele virakket med en afslappet og professionel mine. Hun fik en stemme af Eric, men blev slået af en smuk Kurillian Bobtail.
Jeg er pavestolt af mine to smukke tøser, som elsker at blive beundret på udstillinger og som klarer sig fantastisk godt!
Jeg udstillede min lille røde pige i kl 11 for første gang, bestemt ikke med store forventninger, da udstillinges dommere ikke er SÅÅÅ begejstrede for KBL.
Hun var til bedømmelse hos Stephanie som fortalte at hun have set hende på scenen i Malmø, men stemt på en anden kat. Men Stephanie virkede begejstret for hende og sagde at det ville blive hårdt når hun skulle nominere.
Til nom var hun oppe imod en EUR, MAU og BUR, de fik alle MEGET ros og hun sagde at hun gerne ville sende dem alle på scenen. Så begyndte hun at fortælle om min lille rødhætte, og det var lige før at jeg fik våde øjne af alt det ros hun fik. Og så blev hun nomineret!!
Jeg dirrede af nervøsitet da hun kom på scenen. Stemmerne faldt, Minnas på min, Erics på KOR, og så endelig Stephanies på min!!! JUBIII min lille rødhætte fik sit 3 Best in Show