Racekatten i Køge, 24-25. september 2016

Først en stor tak til Racekatten og alle de frivillige for endnu en velorganiseret og hyggelig udstilling.:thumbup:

Jeg havde Bastian (huskat) og Dushara Cathal Caithlin (Somali) med og begge vandt to gange. :smiley:

Caithlin fik sine CAPS’er begge dage og blev nomineret af henholdsvis Jørgen Billing og Glenn Sjöbom. Om lørdagen
tabte hun på scenen til en Devon Rex, men søndag var det hendes tur og hun tog sit ottende BIS hun-kastrat i fin stil.
Og dog - for da stemmerne var afgivet, sprang hun ned af bordet og måtte indfanges. Nå, men alt endte heldigvis godt,
og bortset fra det havde vores lille primadonna opført sig eksemplarisk hele weekenden. Glen var meget glad for hende,
og det så ud til at gå begge veje…:hjerte: Søndag fik hun så også sin anden sejr som bedste klasse 4 Veteran hos Jørgen.

Og så var der jo Bastian, som blev BIS Huskat begge dage - lørdag hos Britta Busse og søndag hos Veikko Saarela.
Begge gav ham megen ros for hans charmerende personlighed og smukke kondition - og en huskat må altså godt være
lidt kompakt bygget, som han er… Han gjorde bare så god reklame for at adoptere en voksen internatskat - hvilket alle vil
kunne se, når Live-streamingen engang bliver lagt på nettet. Det var hans fjerde BIS på fem udstillinger. :ok:

Fordi det var længe siden, jeg havde udstillet kat på en FIFe udstilling og den lå ca. så tæt på min baghave, som jeg kan håbe på, var Jools tilmeldt søndag. Det trak også i mig, at Racekatten havde arrangeret funklasser for burmeserne, så der skete lidt mere end “bare” bedømmelser :ok:

Der var ingen tvivl om, at det trak burmesere til, for det er godt nok længe siden, jeg har set SÅ mange burmesere på en sjællandsk udstilling og man kunne se af kataloget, at mange kun var tilmeldt søndag :slight_smile:

Jools var klar allerede da alarmen gik og var i et forrygende humør hele formiddagen, inkl. bedømmelsen, som jeg fik det ud af, som jeg havde håbet på - Jørgen Billing, der ellers øjensynlig er kendt for at ønske store ører på burmesere og i sin tid frygtede, at hendes ører ville være for små, når hun blev voksen, syntes at hendes ører var perfekte :wink: Til gengæld var der nok ved hende, der generede hans fortolkning af standarden til at hun blev EX2 og dermed stadig er uden certifikat i klasse 9.

Det var så heller ikke det, jeg var kommet efter, for som ikke-FIFe medlem kan jeg alligevel ikke registrere nogen titel på hende :slight_smile: Til gengæld blev hun vist frem for nogle burmeseropdrættere, som ellers kun ser hende på Facebook, og det er jo også vigtigt :slight_smile:

Racekatten havde fået arrangeret live streaming af udstillingen og fordi hun nok er Danmarks mest berejste kat - og i hvert fald med stor sandsynlighed udstillingens mest berejste - lokkede Camilla mig til at (forsøge at) sige noget fornuftigt om det at flyve med kat. Selvom det jo er noget, jeg ved en del om, er det alligevel svært at stille sig op og improvisere, så det var godt jeg havde Jools med til at beskæftige mine hænder :wink:

Under fun-klasserne blev det ret tydeligt for mig, hvor lidt hun har prøvet FIFe udstillinger, for der var ingen tvivl om, at alle de katte, der pludselig var så tæt på hende, overskred hendes personlige grænser, så hun blev lidt urolig og hvæsede en del af dem. Tilbage i buret var hun igen rolig og afslappet og trængte bare til opmærksomhed :hjerte:

Om hun kommer igen, ved jeg ikke - det får tiden vise :slight_smile:

Tak til Racekatten for en super udstilling og til de mennesker, jeg var sammen med i løbet af dagen for godt selskab og tillykke til alle med deres fine resultater :smiley:

Vi har også et smut i Køge begge dag - og vi havde en super udstilling :slight_smile:

Lørdag:
Jedocats Einar CAP og NOM
Jedocats Hestia EX1 af 3 i kl. 12 og BIV-total

Søndag
Jedocats Einar CAPIB
Jedocats Hestia EX1 af 3 i kl. 12, BIV-total og NOM.

Derudover havde Susan 2 af vores afkom med i ungdyrklassen:

Lørdag:
Jedocats Ferdinand EX2
Jedocats Donna EX1 og NOM

Søndag
Jedocats Ferdinand EX1, BIV-total og NOM (fik en enkelt stemme på scene)
Jedocats Donna EX1 og NOM

Vi fik megen ros for teknikken på vores 3 afkom efter Einar, og jeg er svært tilfreds med, at de fik så megen ros og gode resultater, da ingen af dem, hverken har kaninører eller er meget lange i boksen :slight_smile: