Racekatten i Sorø, 07.02.2016

Allerførst en stor tak til Racekatten og alle de frivillige for endnu en velorganiseret og hyggelig udstilling. Og tillykke
til alle med resultaterne og en god dag. :slight_smile:

Caithlin holder udstillingspause, men jeg hentede hendes flotte præmier for Nr.1 af alle i kategori 3 :flag: samt Nr. 2
af alle kastrater :flag: på Racekattens topkatteliste. :thumbup:

I hendes fravær havde jeg støvet vores gamle cirkushest Rags af, og jeg kunne ligefrem mærke på ham, hvor glad
han var for en ekstra tur i manegen. Hans Lindberg var meget glad for ham og nominerede ham over en rigtig god
russer. Det var i sig selv en stor nok skalp for mig, for han havde kun 4 nonimeringer på sine 34 FIFé shows, men
det skulle blive bedre endnu.
På scenen mødte han en smuk fawn Somali, og det var et møde mellem to aldersmæssige yderpunkter indenfor
Somali - fra lige under 1 år til næsten 9. Men erfaringen vandt denne gang, og Rags fik begge stemmer. Han vandt
derefter over hunkastraten og sluttede af med en ærefuld fjerdeplads i BOB-showet. :thumbup:

Det er kun hans andet BIS i en lang udstillingskarriere, men om ikke andet fortæller det mig, at han er berettiget til
at være med. Han er så nem og omgængelig at have med, og gør altid god reklame for sin race overfor publikum.
Hvis ikke jeg allerede elskede den kat så højt, så gør jeg det da endnu mere nu. :hjerte:

p.s. Stor tak til Pernille, som præsenterede ham så flot. Hun bar ham også første gang han var nomineret, så det
var herligt at se hende løfte ham som BIS. :slight_smile:

Rigtig hjerteligt og stort tillykke med dejlige Rags :smiley: Han tog alt så fint og var en fornøjelse at præsentere! Tusinde tak for lån, FF :thumbup:

Dejligt at se, så glad du blev :smiley:

Zilla og Mira-tøsen havde debut, ig skulle gerne en god oplevelse. Taget i betragtning at de er meget lydfølsomme herhjemme så med det i mente klarede de det begge fint. zilla var dog meget utilfreds med at sidde i dommerburet, hvilket hun gjorde højlydt opmærksom på… Åh gud. Begge fik deres Ex 1, og Zilla blev sørme nomineret :thumbup: På scenen tabte hun dig til en fin Aby, men det gør slet ikke noget. Fik slet ikke taget nogen billeder af hende så i må nøjes med et taget idag herhjemme

Jeg havde de to yngste med.

Juice var hos Charles Spijker, og havde ifølge Cissy en super tur på bordet. Charles synes han var enormt nuttet (nå ja, det er han jo sådan set også, men det er jo ikke de ord vi skal høre om vores skovkatte hehe…)

Han fik velfortjent EX2 (tabte til søde Rytmehans - tillykke Tine )
Cissy var så sød at tage ham fordi jeg synes jeg havde for mange nerver, og jeg ville ikke give ham en dårlig tur. Hun sagde han opførte sig super, og fandt sig pænt i håndtering fra både Cissy og Charles, så jeg er godt tilfreds

Rengar. Ja han var jo - i mine øjne - den vigtigste af de to. Han har været på pause siden slut september sidste år, da han ganske enkelt var for alt for teenage-præget.
Men nu kom han med. Jeg ville gerne have en fornemmelse for hvor han var i sin udvikling, og jeg ville se hvordan han ville tage et show efter så lang tid. Tilbage i september var han en kende nervøs på bordet og stressede faktisk en del, og var enormt morsyg. Havde han kunne kravle under min trøje så havde han gjort det.
Men igår, wow! Jeg svæver stadig på en lille sky
Han var på bordet hos Alexey Shchukin, og sikke en tur. Han hang aldeles afslappet i min arme, ingen opspilede øjne og han fandt sig pænt og velopdragent i bleve gennemgået af Alexey. Men det sluttede ikke der, for da Alexey skulle skrive sin bedømmelse, så trak han roligt Rengar ind i sine arme (han lå på bordet), og Rengar lagde forbenene over hans arm og lagde sig til rette Rolige linjer omkring øjnene og helt små pupiller så man kunne se hans smukke gyldne øjenfarve. Jeg blev helt våd i øjnene og rød i kinderne, og jeg tænkte bare “er det virkelig min kat der ligger der?”
Ja, han har omtrent lige så kort pels som en huskat, men udover det så fik han ros til skyerne, CAC og er dermed min allerførste Champion
Han tabte BIV til en smuk hunkat i fuld kondition, men blev kaldt tilbage til NOM. Jeg stod i Infostanden absolut omringet af søde mennesker der gerne ville spille i lotteriet, så Rengar farmor Katrine var så sød at tage ham op til nom - og han tog den!!! Over en kæmpe stor hankat i fuld kondition
Men min søde dreng var bare slet ikke færdig. Efter at have set panel-listen så havde jeg ikke den ringeste forventning til noget som helst: han skulle kæmpe mod Toonscat’s Jönsson.
Men edder hyleme om han ikke tog en stemme (Charles Spijker) Jeg var ærlig talt lige ved at falde ned af min stol og tænkte bare “F***!”
Jönsson tog resten af stemmerne, men i min verden så vandt min lille dreng

Wow… tusind tak for en fantastisk weekend til udstilingsholdet og til alle udstillerne.
Og tillykke med alle de andre flotte resultater

Fanni og børnebørnene var afsted.

May’s killinger Billy og Mimi og Lucy’s hunkilling Prada.

Koraterne skulle op hos Anne Gro Edstrøm, som er en erfaren dommer, som har set snesevis af Korater gennem årene. Jeg var ret spændt på hvordan Mimi ville klare sig mod sin lillesøster, som hun tabte til begge dage til udstillingen hos Katteklubben i Køge. Killingerne er nemlig meget ens, men også meget forskellige, da de er halvsøskende med to ret forskellige mødre.
Konkurrencen stod mellem de 2 halvsøstrene, da Billy skal have meget mere tid til at udvikle sig. Dommeren havde svært ved at vælge, da begge killinger er MEGET lovende, men også i den “grimme ællinge” fase. Men valget faldt denne gang på Mimi, som fik ex1 og vandt BIV. Hun blev kaldt tilbage til NOM, men tabte til en smuk Egyptisk Mau, som også blev BIS killing.

Mimi’s første kokarde. :hjerte:

Fanni havde en rigtig god tur på dommerbordet og nød at blive bedømt af en dommer, der ikke tog sig af hendes stemmepragt. :stuck_out_tongue: Hun slog en smuk Europé til NOM og jeg var spændt på hvordan det ville gå på scenen. Søde Pernille viste Fanni frem på bedste vis og publikum var enige om at Fannis opera var hendes måde at fortælle dommerne og verden på, at dommerne skulle vælge hende, fordi hun var den smukkeste. :skrige: Det endte med, at hun vandt BIS hunkastrat enstemmigt og hun slog også hankastraten, som var en smuk rød Burmeser. Allerede der var jeg ved at revne af stolthed, så nerverne sad udenpå til Best of Best panelet, hvor hun slog skønne Rags og en flot Bimse, men blev slået af en smuk Norsk Skovkat og blev dermed BOB2. :hjertehop:
Jeg er pavestolt af min lille badeand. Hun bliver bare smukkere og smukkere, og dygtigere og dygtigere på udstillingerne. :lovelove: Vi arbejder stadigvæk på at mindske skrigeriet/brokkerier på vej til bedømmelser og det skal nok blive bedre.
Jeg fik kun taget billeder ved sceneshowet og de blev ikke særligt skarpe, så der er ingen billeder af kattene. :brist:

Fannis smukke BOB2 pokal.

Det var bare så FLOT gået af Badeanden:flag: og for den sags skyld også Badeællingen:flag:

Jeg havde to andre af Badeandens børnebørn med.
Kuldbroderen til Badeællingen, Billy, fik sit ex1 med kommentarer om, at han var i udvikling :slight_smile:
Badeællingen tog ex1 over sin halvlillesøster Prada - TILLYKKE til Mimi:flag: - det var ikke noget nemt valg for Anne-Gro (en meget erfaren Korat dommer, hvis bedømmelser jeg har meget stor respekt for:respekt: - uanset om hun vælger min kat eller ej:surrender1:), for begge killinger er i en rivende udvikling, så de har begge gode og mindre gode kvaliteter pt. Blev der givet points for charme, havde Prada vundet stort:hjerte: - hun forstår at give dommerne næsekys og vælte rundt på bordet i et forsøg på at få mavenus:inlove: MEN denne weekend løb Mimi med ex1:thumbup: De to halvsøstre vil helt sikkert mødes flere gange i deres showkarriere og vil give hinanden kamp til stregen, hvis de ellers bliver ved at udvikle sig så godt, som de lover:kryds:

Jeg deler til fulde Maries stolthed over Fanni og Mimi (en udstationering), da Fanni jo er en omplacering fra mig (jeg importerede hende fra Finland), og børnebørnene er mit opdræt:ok: Så uanset, hvordan KOR resultaterne var faldet ud, ville jeg være stolt:thumbup: At Fanni klarede sig så fremragende havde ingen forventet eller turdet håbe på:pote: