Racer og Beimis’s adfærd

Ingen stress, som du kan se tog det mig også lige nogle dage, før jeg havde tiden og overskudet til at svare dig :smil:

1 Synes om

Du gør dig nogle rigtigt fine tanker, og gode beskrivelser af Eva og Susanne :tihi:

Jeg synes Birgit/HolmeInc’s tanker om at vælge kat passer meget godt på det, jeg eller kunne sige :slight_smile:

Vi har en blandet flok på 5 katte, alle drenge. Der er Hellig Birma, Europé, British Longhair og en husmis. Vi har også haft en Kurilean Bobtail. De er alle valgt ud fra, det temperament, vi godt kan lide: følger med i hvad der sker i huset, kælne uden at være klistrede, medium til smådovne i aktivitetsniveau. De passer derfor sammen på nogle overordnede punkter, selvom racerne er forskellige - så de går godt i spænd :slight_smile: Det er lidt for at sige, at der kan være mange, der passer til ens ønsker.

Jeg ELSKER voksne katte! Som i, at jeg slet ikke behøver killingetiden. Ud af de 8 katte, vi har haft, har de 3 været omkring 2 år, da de flyttede ind. Og de har alle været helt helt fantastiske! Så jeg er stor fortaler for, at voksne katte er guld i forklædning :lovelove:
Killingerne, vi har fået, har været fordi, vi blev forelskede i lige den bette klump eller fordi vi manglede lige den personlighed i flokken. Så ja, killinger kan også noget :wehuu:

10 Synes om

@Eva_K og @Lykke

Jeg skal nok svare jer, skal bare lige have læst op på det der citer :face_with_raised_eyebrow: og have det lært en gang mere :flushed: :roll_eyes:

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Jeg vil lige gentage det her i denne tråd: marker den tekst, du vil citere. Tryk på den blå boks, der er poppet up, hvor der står citer. Så bliver teksten overført til et indlæg inklusive en reference til det indlæg, du citerer fra.

Hvis du allerede er i gang med et indlæg, bliver teksten overført til det indlæg, du har åbent. Hvis du vil svare på mange tekstbidder, er det derfor en fordel at citere hver tekstbid for sig selv, så du kan svare under den.

Du kan godt scrolle i tråden, mens du skriver et indlæg.

1 Synes om

Tak Eva _k
Så fik jeg læst det du henviser til, det gjorde jeg fik endnu mere at tænke over, men på den gode måde :slightly_smiling_face:. Bare på den korte tid jeg har været her, syndes jeg at have lært meget.

Det du skriver her, gør mig tryg i at kan starte med killing, men også meget mere rolig ved og få en " aflagt brugt" kat når de er så unge ( aflagt-brugt skal læse som positiv kan bare ikke finde en bedre ord )

[quote=“Eva_K, post:24, topic:239095”]

Velbekomme :relaxed:

[quote=“Eva_K, post:24, topic:239095”]

:flushed: helt flov over jeres roser og hvor glade i er for min lille mening, oplevelser tak
(Sidebemærkning Alle der har skrevet det, tak for det det betyder mere end i aner)
Tak for invitationen den bliver gemt :smil:

Ja vil nok også kalde mig deltids hestepige, for det med og fremvise dem det tro jeg ikke på jeg kommer til , men gøre klar, passe dem, hjælpe folk på mange måder, når der bliver holdt noget, eller lignende så står jeg klar, og hjælper alt hvor jeg kan.

Tak for din svar de hjælper meget

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Hej galath

Tak så fandt jeg ud af det nøj hvor det drillede mig
Du har gjort månedens gode gerning :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

Hej Lykke

Tak for svar og du mener jeg gør gode tanker

Ja jeg er blevet meget klogere via jer alle, på hvordan jeg skal vælge når jeg når det til

Dejligt og høre i har en blandet flok , det er min ønske af få flere slags, men ved også godt de forskellige katteracer skal passe sammen, så nu her jeg mere mod på det, men et skridt af gangen, sa t ved man kan.

Hvor er det dejligt og høre, med voksne katte. Hvor glad du/I for voksne katte. :smil:

Bliver mere varm på en voksen kat .

Når du skriver guld i forklædning. :smiling_face_with_three_hearts:

Den salgstale for voksne katte, du har skrevet virkede så godt, i hvert fald på mig :relaxed:
Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Vi kan varmt anbefale voksne katte. Først fik vi huskatten Snehvide, som var 8, da vi fandt hende på et internat. Hun havde en rigtig prinsesse indeni, men var kun med på en enkelt hobbyudstilling…


Snehvide (huskat), Bicolouren, Friheden, 17.02.2013

Da hun ikke var mere, fandt vi huskatten Bastian på 5 år, som har haft en fantastisk udstillingskarriere og gjort super reklame for adoption af voksne katte…


Bastian (huskat) Darak, Strøby, Denmark, 05.11.2016. Se også video: Bastian at the Cat Show.

Vores Somalier Rags og Caithlin er også kommet til som voksne, hvor opdrætteren Teresa Guldager var meget dygtig til at finde smukke omplacerings-katte, som passede til vores lille flok…


Dushara Cathal Caithlin & Dushara Tatters and Rags (Somali), Darak, Dragør, 10.08.2014.

Så hvad enten de skal udstilles eller ej, så foretrækker vi voksne katte, hvor temperament og personlighed kendes. Og skal det være en bestemt race, så check opdrætterne, der ofte har pensionerede avlskatte, der leder efter et nyt hjem - og til en fornuftig pris… :slight_smile:

4 Synes om

Det var bestemt så lidt :smil:
Gør du i en bestemt race, eller bare heste generelt?

1 Synes om

Hej FinnFrode

Tak for din beskrivelse af voksne katte :slightly_smiling_face: jeg er lige ved, der står 50 /50 om det skal være killing eller voksen kat

Det her beviser for mig, at jeg slet ikke er så bange, for at få en voksen kat mere

Det er dejligt og høre opdrættere vil hjælpe , bliver mere og mere tryg, ved tanken

Hvor ser jeres katte dejlige ud både hus misserne og somalier :slightly_smiling_face:

Skal vist have luret lidt mere på somalier, hvad de står for, mindes ikke jeg har set sådan en før

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

vi håber, så meget at vi nu har kontaktet landskuet for at booke en campingplads tæt på stald 19. vil så gerne med igen :jubiii:

1 Synes om

@Jeanette Håber det lykkes for jer at få en tæt på, :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Nu er der blevet snakket om transport kasser, det er beimis godt nok ikke glad ved

Jeg har valgt i bilen, bruger jeg sele og så når vi er ved dyrlægen, kommer beimis ind i kassen i bilen,

Jeg ser ulemper ved selen, men også fordele, og kassen det samme

Er det mig der gøre det helt fejl, selen er den der passer i selesystem i bilen

Beklager beimis udtryk for det første når jeg tager selen frem, kommer beimis med det samme og det kan ikke gå hurtig nok ud i bilen, og så skulle vi bare sidde der

For det andet hvordan kunne jeg finde på og vågne beimis bare for at tage en billed

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Det blik der :joy:

Men selv med den lettere utilfredse mine er Beimis nu en utrolig smuk kat :smelter:

2 Synes om

Det er så nakkehårene rejser sig … :hoho:

2 Synes om

Er det bare mig, eller er det billede ikke oplagt til vores “Trick & treat”? :slight_smile:

Trick & treat

5 Synes om

Min første russiske hankat, var panisk når han kom i transportkasse, så han brugte altid sele i bilen også til og fra show og ind i hallen. og nøj det har giver mange grin når vi holder for rødt og bilerne ved side af bliver klar over det er en kat der glor ud på dem :tihi:

Vi havde lavet snoren så han kunne kigge over til os

11 Synes om

Hvor er han bare nuser - hvad hedder eller måske hed han ?

:smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Tak :slightly_smiling_face:
Ja den der med når folk opdager det er en kat, den kan give smil :smile:

Hvor sidder han og nyder det der og ser flot ud der :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Han var så skøn på stamtavlen hed han KorZhik Superbob, men vi kaldte han Kiksen :hjerte:

Rigtig mange tabte virkelig kæben. :astonished:
Han elskede at køre bil så længe han ikke skulle i en transportkasse :slight_smile:

2 Synes om