Råd søges om katte gps

Hej herinde :slightly_smiling_face:

Nu hvor vi er flyttet i hus skal mine indekatte snart have mulighed for at komme ud på egen hånd og de glæder sig rigtig meget til ikke at have snor på, når de er ude.

Meen pyllermor her er selvfølgelig lidt bekymret for om de farer vild og derfor vil jeg gerne udstyre dem med en gps så jeg kan finde dem hvis de ikke selv kan finde hjem igen. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer de vil dele ud af - også gerne omkring mærker der kan anbefales? Så vil jeg blive superglad :hugs:

(Vi har selvfølgelig boet i huset i 2 måneder, det er en stille villavej og vi får kattelem med chipaflæser).

Mange hilsener karina

Jeg ville se om ikke det kunne lade sig gøre at lave en hegnet have i stedet for :slight_smile: Så har misserne udeadgang og kan hygge sig med det og du kan gå med ro i sjælen og vide at de ikke bliver kørt over selv om du bor på en stille villavej :slight_smile:
Jeg har mistet to katte på stille villaveje og en på en privat vej, hvor kun jeg, de to andre husstande og posten kom.

16 Synes om

Tak men vi kommer ikke til at hegne haven ind.

indhegning af haven kan ske stort set usynligt, alt efter hvilke materialer der vælges.

Husk at du ifølge loven har pligt til at holde dine katte på egen matrikel.

7 Synes om

Jeg har ikke selv erfaring med gps til dyr, men synes, det er en rigtig god idé, når du har en fritløber.

Et af medlemmerne herinde har på et tidspunkt haft en gps-sender på sin kat som en del af et forsøg, katten deltog i. Det var dog ikke en live-gps, men en, der indsamlede data, som man så kunne overføre til en computer. Jeg tror ikke, det generede hendes kat at bære gps’en, selv om den ikke var helt lille.

Hej.
Sandsynligvis vil de miste den. Halsbånd holder ikke godt på katte. Og kan det holde til mosten, udgør det kvælnings risiko. Og mister de den bliver det en dyr fornøjelse. Noget andet er at jeg ikke er sikker på du kan få en “realtime”, men er ikke helt sikker. Ved du kan til hund, men den er ret stor.

1 Synes om

De bliver mindre og mindre. Det kunne være fedt hvis de kunne indbygges i chippen en dag.
Denne her er ikke særlig stor og kunne måske være en mulighed.

1 Synes om

Balladen er bare at det ikke er et såkaldt sikkerhedshalsbånd. :slight_smile: Hvis mis skal have det på udgør det som Kira er inde på en kvælningsrisiko :slight_smile: eller det skal sidde så løst at det kan blive ret dyrt i halsbånd :wink:

Jeg er sikker på det kommer i chippen en dag og det bliver godt :slight_smile:

1 Synes om

Du har helt ret i det med sikkerheden. Så skal man da selv ændre på halsbåndet og sætte et stykke bukseelastik i. Hvis katten taber det, må man vel i realiteten kunne spore det via gps’en.

Jeg tænker også, at en dag bliver det muligt at indbygge gps i chippen. Det vil blive SÅ godt :grin:

2 Synes om