Råd til en nybegynder (:

Hej med jer!

Jeg er jo lidt en nybegynder med hvad angår katte, og efter at have haft en i noget tid, har jeg nogle spørsmål, som jeg håer i vil hjælpe lidt med. Jeg har været rundt på forummet og læst en heeelt masse, og jeg har da også lært meget, men jeg savner at få lidt styr på alle informationerne :s:ups:

Jeg har jo en hankat som ikke er kasteret, men som snart skal, da han alligevel ikke skal bruges til andet en hus-hygge kat, og så har jeg læst de fleste steder, at det er det bedste at gøre. Jeg ved ikke om det at han ikke er kastereret kan have en sammenhæng med at han miaver meget. Eller jeg ved ikke om det meget, men jeg synes det bliver højere og højere for tiden. Og nogle gange syens jeg at han lyder meget utilfreds.
Hvis katten kigger en i øjnene med store øjne og miaver, vil de så typisk fortælle en noget, andet end at de vil have opmærksomhed?:uha:

Jeg synes også at han har meget ørevoks i ørerne. Det er ikke kaffegrumsagtigt, men mørkebrunt og så sidder det lidt i klumper. Min kæreste har lagt mest mærke til at han klør sig og synes at det ser ud til at irritere ham, da han vidst forsøger at klø sig inde i øret med poten. Ville det være nok her bare at forsøge og tørrer lidt af i kanten med et fugtigt stykke vat, og så se hvad der sker? Jeg har lagt mærke til at der på hovedet, lige ud for øret er noget brunt støvlignende noget, som har samme farve som det i ørerne, men hvis det er øremider, burde det så ikke også være grumset i øret?

Jeg vil også hører hans tidligere ejer hvad han fik før af foder, for vi synes ikke altid at han har haft så meget i ørerne som han har nu, og så overveje at skifte til det.