Ræv?

Køb noget Hjortetaksolie og smør forneden på hegnet deromkring hvor reven kan færdes. Det brugte vi da ræven var igang med at grave ind under skuret, før vi fik indhegning haven. Købes hos matas, og brug handsker. Læs om det her.

http://www.borup-kemi.dk/7c9d55a3-e1c2-4cb0-b5cc-c2622602ce35.W5Doc?mid=605AAE4C-E10E-498E-A526-B2C2A4E479D9

De sov i samme grav???

Vildt!

Og den her bekræfter Anns meldinger

MVH

En jæger som jeg arbejder sammen med siger, at ræve tager katte… jeg er total forvirret.

Han mener, at den bør skydes (naturligvis - jeg er ikke helt enig…) eller fanges i et bur og flyttes…

Jeg kan se, at hjortetaks også virker afskrækkende på KATTE. Jamen så kan jeg jo ikke smøre det på løbegården.

Elhegn er IKKE en mulighed…

Jeg synes det her er temmelig rodet. Jeg er bekymret for mine dyr, men ved ikke om der er grund til det.

Jeg skal lade jer vide, hvad jeg finder på

MVH Helle

Hvorfor ikke?

ja - men han udelod den betragtning at kun desperat sultne ræve går i lag med store byttedyr - og ja - mindre katte og killinger fair nok men ikke store MCOer

Han mener, at den bør skydes (naturligvis - jeg er ikke helt enig…) eller fanges i et bur og flyttes…

klassisk jæger ting at sige… JA hvis den var syg, JA hvis den lider af forgangne års ræveepidemi og JA hvis den udviser adfærd der truer kattene… men ellers ikke da…

den har med god sandsynlighed utøj så derfor skal den helt ikke i nærheden af kattene - men det er den eneste grund… den er ikke farlig… som ann siger - de flygter mere end slås…

og derfor giver jægerens udsagn ikke meget mening med mindre den overhovedet ikke er til at slippe af med… for hvis den søger til jer pga mad i løbegården, så fjern maden…

hvis du ikke vil have den i nærheden - så køb 10 friske store peberod - mas/riv det og smør det hele vejen rundt om løbegården så den får det på poterne - så lover jeg dig den bliver ked af det når den skal have det stads af poterne… det svir og niver i poterne…

og peberroden kommer ikke ind til kattene

Jeg bruger ikke stød hos kattene:-)

Jeg vil heller ikke give min hund stød ved et uheld og løbegården står ikke, så det er muligt, men det handler nu mest om, at jeg ikke vil bruge stød til kattene og Ace.

Miss T: Peberrod lyder mindre slemt i mine ører. Tak

[QUOTE=lenschow;66501]Jeg bruger ikke stød hos kattene:-)

Jeg vil heller ikke give min hund stød ved et uheld og løbegården står ikke, så det er muligt, men det handler nu mest om, at jeg ikke vil bruge stød til kattene og Ace.
[/QUOTE]

Men du skulle jo også sætte det op udenfor løbegården :wink:

Åh så misforstod jeg… Takker:-)

MVH

Jo du kan da sagtens smøre det på hegnet i bunden udvendigt, eller faktisk hælde noget på jorden lidt foran hegnet. Det er jo ikke sådan kattene ikke går ud i løbegården.
Jeg kan ikke huske hvor stor den er, men går de helt oppe af hegnet da.

Ja:-) De hænger i det så det buer ud med deres små tykke MCO maver :-))))

Jeg var så heldig et par år i træk hver morgen at have besøg af en Mikkel, som spiste af vildmissernes madskåle. Fra vinduet så jeg, at han sad pænt på afstand og tålmodigt ventede på, at kattene blev færdige med at spise, så det blev hans tur.

Når hundene fra løbegården gøede af ham, stak han først af, men han lærte alligevel hurtigt, at de ikke kunne gøre ham noget.

Til sidst kom han også om aftenen, og selv når jeg gik ud med mad specielt til ham, flygtede han ikke.

Han var utroligt smuk, og jeg savnede ham, da han en dag ikke kom mere.

Et eller andet sted synes jeg, man i dag skal være taknemmelig for at få oplevelsen af at have et vildt dyr tæt på sig, når muligheden er der.

PS: Havde han vist tegn til sygdom, havde jeg selvfølgelig fået ham indfanget.

Samme jæger vil sikkert, hvis du går ham lidt på klingen, mene at fritgående katte er ødelæggende for den samlede danske bestand af småfugle…

Bor du indenfor byzone er det direkte ulovligt, at skyde en ræv!
Opsætning af fælder vil man udelukkende gribe til i tilfælde af at ræven er til voldsom gene - og det er den altså ikke, blot fordi den en enkelt gang er rendt forbi din løbegård :slight_smile:

Nej jeg har tænkt på det og han skal altså ikke skydes… Jeg ser det an.

Jeg tror altså også, at Mikkel VAR gået ind, hvis det virkelig var det han ville…

Jeg elsker rævene herude og jeg tror på at mine dyr nok skal klare ærterne.

MVH helle, som en gang har haft en tam ræv i Sverige:-)