[QUOTE=Vesterkat;1280574]Hej Sakeena,
Jeg ved godt, at det ikke er det svar, du søger, men jeg vil bare høre dig, om du allerede har prøvet at give dine katte råt kød med stykker af ben i? Jeg spørger, fordi det måske kunne være nemmere og billigere for dig i længden, hvis de blev vant til at spise på den måde (i stedet for at investere i en megadyr maskine). Hvis du gerne vil have den gode effekt af den rå mad i forhold til kattenes tænder, så er det i hvert fald en god idé at lade kattene arbejde med maden.
Jeg har fået meget gavn af at læse denne side:
http://www.rawfedcats.org/
som ikke anbefaler, at man ‘grinder’ kattenes mad:
http://www.rawfedcats.org/nogrinders.htm
Jeg har to katte, som jeg selv laver mad til fra bunden. Jeg sørger selvfølgelig for variation, men opskriften består primært af hele kyllinger skåret i mindre stykker (jeg fjerner de to lårben + lidt ekstra for at sænke benprocenten, som ellers bliver for høj) tilsat lever, nyrer, hjerte, æg og vand. En gang i mellem får de vildlakseolie på maden. Jeg varierer med kalkun og okse (muskelkød blandet i ovenstående). Derudover spiser de selvfangne mus og fugle.
Jeg har to katte, og min hunkat på 2 år kastede sig over den rå mad + ben som det naturligste i verden.
Min ældste, som er en han på 8 år, skulle tilvænnes den rå mad, men det gik alligevel hurtigere, end jeg havde regnet med. Jeg startede med at skifte ham helt over på vådfoder, så vådfoder tilsat lidt råt kød (som han sorterede fra i starten), så halv vådfoder/halvt råt kød (da han fik smag for det), så råt kød for sig selv, så råt kød med ben i. Det tog cirka 2 måneder. Og nu fodrer jeg primært med ovenstående, og begge katte elsker det.
Min hankat har altid været kræsen og lidt af en diva, og han har fået fjernet nogle tænder, så det er ret overraskende, at han nu er fuldblods rå-kat og foretrækker det frem for alt andet. Det kunne jo være, at dine katte overraskede dig også?
(beklager hvis du allerede har skrevet noget om, at de ikke vil spise ben eller ikke har tænder, så kan du selvfølgelig se bort fra dette). :høhø:[/QUOTE]
Hej Vesterkat
Det er da meget relevante spørgsmål du stiller 
Jeg har også to katte, som er vidt forskellige. Den ene er en perser på 7 år, der er så kræsen som noget kan være :D. Vi fik ham som to-årig, og inden vi fik ham havde han kun fået tørfoder, hvilket vi også selv fortsatte med at fodre med indtil vi efter flere sygdomsforløb blev meget meget klogere på kattes foder og med en smule besvær fik ham over på vådfoder. Han er så kræsen, at han kun vil spise én bestemt slags økologisk dåsemad - og absolut intet andet kan friste ham :S. Den anden kat vi har er en almindelig huskat, der også er 7 år, som vi har reddet udefra. Hun var i en forfærdelig tilstand da vi fik hende, og af åbenlyse årsager, så ved vi ikke, hvordan hun har spist førhen, men hun er på ingen måde kræsen, og spiser stort set alt hvad hun får serveret - på nær det rå kød :høhø:, som hun hidtil er blevet præsenteret for.
På grund af deres nuværende spisevaner, og særligt den enes kræsenhed, så tænkte vi, at det ville være mest hensigtsmæssigt, at hakke kødet og blande det i deres vådfoder og så gradvis tilføje mere og mere råt kød - som du også beskriver det.
Jeg ville virkelig ønske, at vores katte overraskede og at det bare ville køre - det ville være virkelig virkelig lækkert, så det er da bestemt et forsøg mere værd 
Når du laver mad til dine katte, følger du så en decideret opskrift med specifikke mål, eller er det lidt på slump?
Jeg vil også tage et kig på den side du linker til - det ser meget interessant ud.
Jeg tager gladeligt og taknemmeligt imod alle de erfaringer andre har haft med at fodre katte med hjemmelavet foder, så jeg takker rigtig mange gange, fordi du tog dig tid til at skrive om dine erfaringer