Kan vi ikke efterlade diskussionen om årsagen til, at mine brite er som de er?! Det har intet med mit spørgsmål at gøre, og jeg har allerede svaret på dette længere op i tråden.
Konstruktive svar modtages stadig - på forhånd tak.
Kan vi ikke efterlade diskussionen om årsagen til, at mine brite er som de er?! Det har intet med mit spørgsmål at gøre, og jeg har allerede svaret på dette længere op i tråden.
Konstruktive svar modtages stadig - på forhånd tak.
[QUOTE=Bamselette;567289]Kan vi ikke efterlade diskussionen om årsagen til, at mine brite er som de er?! Det har intet med mit spørgsmål at gøre, og jeg har allerede svaret på dette længere op i tråden.
Konstruktive svar modtages stadig - på forhånd tak.[/QUOTE]
Sorry Bamselette, du søger en kat der gerne vil putte, og jeg fortæller dig at briter er nogle værre puttegrise :-). Jeg spørger da ikke ind til hvorfor DINE briter ikke vil putte, så hvor er jeg ikke konstruktiv ??
[QUOTE=Quanti´s;567219]Nemlig, for de får deres behov for alt stillet udenfor, så at være skødekat, er ikke så interessant.
Det er osse min erfaring.[/QUOTE]
Mine katte putter gerne hos mig - og de er ude korte tidsintervaller - hvis de altså gider gå ud
Ja Alice - NOGEN briter putter - således også min gamle. Mine nuværende - hvis jeg skal tage dem en for en, så har jeg en meget kælen og spindende mis, som snor sig om mine ben konstant og meget gerne vil kæles - men ikke putte. Den anden sover tit i min fodende, men vil ikke putte så jeg kan nå ham og kæle ham. Den sidste har kastet al sin kærlighed på vores hund og putter KONSTANT hos ham, men ikke hos os.
Hvis du læser mit første indlæg igen, så spørger jeg til race, der gerne vil det, og min erfaring lige nu er så, at briter ikke (ikke dem jeg har nu i hvert fald) putter, så derfor kan jeg ikke anse dit indlæg som konstruktivt svar på min forespørgsel. Desuden vil jeg gerne have en kat, der er imødekommende overfor gæster (også skrevet i mit første indlæg), og det tror jeg gerne, at mange briteejere indrømmer, at det er de fleste briter trods alt ikke. Og dermed igen med undtagelser, for min gamle brite var faktisk relativt imødekommende overfor gæster.
[QUOTE=Bamselette;567298]Ja Alice - NOGEN briter putter - således også min gamle. Mine nuværende - hvis jeg skal tage dem en for en, så har jeg en meget kælen og spindende mis, som snor sig om mine ben konstant og meget gerne vil kæles - men ikke putte. Den anden sover tit i min fodende, men vil ikke putte så jeg kan nå ham og kæle ham. Den sidste har kastet al sin kærlighed på vores hund og putter KONSTANT hos ham, men ikke hos os.
Hvis du læser mit første indlæg igen, så spørger jeg til race, der gerne vil det, og min erfaring lige nu er så, at briter ikke (ikke dem jeg har nu i hvert fald) putter, så derfor kan jeg ikke anse dit indlæg som konstruktivt svar på min forespørgsel. Desuden vil jeg gerne have en kat, der er imødekommende overfor gæster (også skrevet i mit første indlæg), og det tror jeg gerne, at mange briteejere indrømmer, at det er de fleste briter trods alt ikke. Og dermed igen med undtagelser, for min gamle brite var faktisk relativt imødekommende overfor gæster.[/QUOTE]
Helt okay …Nu har vi to begge briter, som i den grad er MEGET forskellige, og det gælder sikkert osse for andre racer, så det er sikkert svært at anbefale dig en race som 100% lever op til det du ønsker, da man kun kan forholde sig til hvordan en given race er hjemme hos en selv.
For at vende tilage til ‘vores’ race …Så kan det måske være linje bestemt. De linjer jeg har er MEGET kontaktsøgende og tillidsfulde.
[QUOTE=Alice;567299]Helt okay …Nu har vi to begge briter, som i den grad er MEGET forskellige, og det gælder sikkert osse for andre racer, så det er sikkert svært at anbefale dig en race som 100% lever op til det du ønsker, da man kun kan forholde sig til hvordan en given race er hjemme hos en selv.
For at vende tilage til ‘vores’ race …Så kan det måske være linje bestemt. De linjer jeg har er MEGET kontaktsøgende og tillidsfulde.[/QUOTE]
Tak, Alice
Som fortalt, så var min gamle brite også en rigtig hyggetrold - derfor savner jeg ham så meget og ville da også gerne købe en sådan igen, hvis muligheden var der.
Men som du skriver, så er det forskelligt fra race til race, men nogle er jo mere kendte end andre for at ligge på skødet og være imødekommende - også overfor gæster.
Jeg tror det er svært at anbefale en putterace, for der vil altid være forskellige individer inden for alle racer og du risikerer at købe lige netop den ragdoll som ikke gider putte.
Jeg har 5 Norske Skovkatte og 3 af dem er store puttegrise, (som kommer og ligger på skøddet eller min brystkasse) den 4 gider kun putte med min 12 årige datter og den 5 kan slet ikke se hvad putteri skal til for.
Jeg kender så en hel del briteejere, der samstemmende fortæller, at deres briter ikke er “puttekatte”. De vil gerne kæle og snakke, men ligger ikke gerne på skødet eller i arm.
Den eneste jeg kender, der betegner briter som puttekatte, er faktisk dig, Alice
Min mors brite vil gerne putte, dog kun med hendes mennesker. Altså min mor, min far og min lillebror. Når der er gæster er hun sporløst forsvundet.
Hun er dog mest glad for min mor, som hun render i måsen når hun bevæger sig rundt i huset :høhø:
[QUOTE=Vivi_Fletcher;567311]Jeg kender så en hel del briteejere, der samstemmende fortæller, at deres briter ikke er “puttekatte”. De vil gerne kæle og snakke, men ligger ikke gerne på skødet eller i arm.
Den eneste jeg kender, der betegner briter som puttekatte, er faktisk dig, Alice :D[/QUOTE]
Så må jeg udlede, at vi ikke kender de samme briteejere Vivi …Alle mine, uden undtagelse putter hos os i sengen HVER nat, de krabler rundt på os, hvis/når vi sætter os i sofaen - Lige i dette øjeblik er den ældste af mine lige rullet sig sammen på skødet af mig. De killinger jeg har solgt, er osse nogle puttegrise og sådan er briterne osse hos min mentor og mentor’s mentor …Hvordan det kan forklares ved jeg ikke - Er der forskel på søkvbriter og andre varianter i dette henseende ( tror jeg ikke, da min mentor osse har maskede briter, som osse ønsker denne kontakt - Er vores briter mon atypiske, eller er vi bare heldige ?
Men jeg medgiver, at mine briter bestemt heller ikke klatrer op på skødet af alle gæster ( nogle få kan godt risikere det ) - Heldig for gæsterne for i fældningsperioden er det ikke et smukt syn på tøjet efter besøg af et sølvkræ
[QUOTE=DK Thomani;567313]Min mors brite vil gerne putte, dog kun med hendes mennesker. Altså min mor, min far og min lillebror. Når der er gæster er hun sporløst forsvundet.
Hun er dog mest glad for min mor, som hun render i måsen når hun bevæger sig rundt i huset :høhø:[/QUOTE]
Jamen mine putter osse kun med os …Og min svigermor
Mine er dog ikke væk når der kommer gæster, de holder sig mest lidt på afstand med lidt bebrejdende blikke i længsel efter at få deres ejer for dem selv igen
Problemet er jo stadigvæk, at det er fuldstændigt umuligt at anbefale en hel race, der dels pr. definition ikke går mange cm uden for haven (der er jo trods alt andre farer end biler) og dels pr. definition er puttekatte - ikke alene over for sine mennesker, men også gæster.
Derfor - når kravet til katten nu er, at den skal kunne tåle at gå frit - vil jeg sige, vælg den race, der passer dig, men lad være med at vælge en langhårs- eller semilanghårskat til fritløb. Jeg er sikker på, at masser af opdrættere gerne sælger til fritløb, så du skal nok kunne finde et par stykker at vælge mellem.