Ragdollens næse

Hej folkens,

Er der nogle herinde som har forstand på ragdollens racestandard? Jeg synes næsen bliver kortere og kortere på de killinger jeg ser billeder af og undrer mig over hvor kort den mon skal være…? Synes selv det er en skam hvis den bliver så kort at den nærmest kommer til at ligne noget imellem en klassisk og moderne perser. Ikke at der er noget galt med perser, men hvis jeg ønskede mig en kat uden eller med meget kort næse så ville jeg vælge en fin perser/exo.

Hvad er andres mening?

Her er der en gennemgang FIFe’s standard på Ragdollklubben hjemmeside:

http://www.ragdollklubben.dk/pages/ragdoll/standarden.php

Det er sjovt du siger det - jeg er vild med den race, så bemærker dem altid online :slight_smile: Nogle af de amerikanske opdræt har jeg bemærket det ved. Det er også noget med raggens profil der springer mig i øjnene på disse katte. Jeg ved dog INTET om dem bortset fra, at jeg har bemærket, at jeg synes deres ansigter er “forkerte”

Jeg kan fx godt lide en som den her :hjerte:

Billedet er fjernet efter opfordring

Måske nogle opdrættere kan fortælle og vise, hvordan de helst skal se ud?

[QUOTE=Sheer;1186067]Her er der en gennemgang FIFe’s standard på Ragdollklubben hjemmeside:

http://www.ragdollklubben.dk/pages/ragdoll/standarden.php[/QUOTE]

Tak for linket. Jeg kender nu godt, hvordan ragdollen skal se ud ifølge beskrivelsen og jeg har selv en ragdoll gående rundt herhjemme. Det var mere om den er ved at udvikle/ændre sig lidt i udseende…? Jeg synes, som sagt, nogle af dem har meget korte næser.

Jeg er også rigtig glad for ragdollen, men så så jeg et billede fra en dansk opdrætter hvor jeg netop synes profilen så lidt forkert ud. Synes den havde en meget kort næse, og har i længere tid synes de rags jeg ser rundt omkring har et lidt anerledes udtryk end jeg husker de havde for 2 år siden (og end jeg synes min egen har). Så jeg ville egentligt høre om det er en generel udvikling eller det er bestemte opdrættere eller linjer der har en lidt anden (måske amerikansk) type.

Nej altså :hjerte::slight_smile: Jeg er hermed besvimet

Billede fjernet efter anmodning

Man kan ikke andet end knus elske sådan en lille uldtot :inlove:

Jeg er nysgerrig - kan I finde et billede af en ‘kort snudet’?

Syns nemlig ikke jeg har tænkt over det, når jeg har kigget på killinger :slight_smile:

Jeg vil gerne forsøge at vise det, men jeg kender jo ikke racen - men det jeg bemærker er fx at en kat som den her er meget svag i dens hage parti i mine øjne sådan lidt mere flad, hvis det giver mening (og jeg vil gerne understrege, at jeg synes den er smuk og jeg ved ikke om det er nogens kat, så tag mig det ikke ilde op :D)

Billede fjernet efter anmodning

Mens den her er mere min type - der lige som mere “dybde” i dens ansigt

Billede fjernet efter anmodning

Farven snyder også lidt tror jeg personligt, men jeg synes bare, at en rag skal have noget pondus over sig og muligvis er det blot en smagssag

De her er også lidt mere perseragtige til at det er en rigtig super rag for mig, men igen måske er det bare øjensnyd :slight_smile:

Billede fjernet efter anmodning

Billede fjernet efter anmodning

Hvad siger I med rags? Er det bare farven, der snyder på foto?

Her er en killing som jeg synes har en meget kort næse. Jo jo, det er en killing så den vokser stadig, men den vil stadig ha en ret kort næse

Billede fjernet efter anmodning

Her en voksen som jeg også synes har en lidt kort næse, ikke så markant kort som killingen, men synes stadig gerne den (i mine øjne) måtte have bare liiidt mere.

Billede fjernet efter anmodning

Jeg ved godt ragdolls ikke skal have en særlig lang næse men synes altså også den kan blive for kort.

[QUOTE=lenschow;1186240]
Hvad siger I med rags? Er det bare farven, der snyder på foto?[/QUOTE]

Det er min erfaring at colourpoint og mitted let kommer til at se lidt flade ud i ansigtet når man ser dem lige fra. Specielt de seal-farvede. Min Bruno ser MEGET flad ud når man ser ham lige fra, men slet ikke når man ser hans profil.

Bruno lige på:

Bruno i profil:

[QUOTE=Blitz;1186343]Det er min erfaring at colourpoint og mitted let kommer til at se lidt flade ud i ansigtet når man ser dem lige fra. Specielt de seal-farvede. Min Bruno ser MEGET flad ud når man ser ham lige fra, men slet ikke når man ser hans profil.

Bruno lige på:

Bruno i profil:

[/QUOTE]
Og hans næse er også ikke-indsnævret i bredden, hvilket kan være et problem hos racer hvor er selekteres på det. :slight_smile:

Han ser godt ud, hvis man spørger mig. :slight_smile:

[QUOTE=Blitz;1186341]
Her en voksen som jeg også synes har en lidt kort næse, ikke så markant kort som killingen, men synes stadig gerne den (i mine øjne) måtte have bare liiidt mere.

Jeg ved godt ragdolls ikke skal have en særlig lang næse men synes altså også den kan blive for kort.[/QUOTE]

Når jeg kigger på katten ser det ikke umiddelbart ud til at næsen er så kort igen, som at den tydelige bue på profilen og høje runde pande får den til at se kort ud? :slight_smile:

Jeg vil gerne bede om billederne bliver slettet ØJEBLIKKELIGT… billederne er taget fra min hjemmeside (TYVSTJÅLET) uden min tilladelse!!!

Æh, alle sammen eller bare nogle af dem? men jeg vil anbefale at trykke på den lille advarselstrekant som du finder ved hvert ikon ved indlægget og så skrive din klage der :slight_smile:

Er enige med Eva om du ikke kan anmelde de billeder du ser slettet. Men selv tænker jeg på nu du kender racen så godt og har i mine øjne meget smukke katte, om du kan nikke genkende til at næserne bliver kortere på rags ?
Personligt kan jeg ikke se det ud fra de billeder der er lagt op, kan være fordi jeg er vant til perser/exo og kan slet ikke se racen er på vej derhen af

Jeg har netop været inde og fjernet samtlige billeder i tråden, som ikke havde tydelig “adresse” på…

Husk, når I bruger billeder, at ophavsretten SKAL respekteres.
Bruger man andres billeder, skal man altid som det mindste angive hvorfra billedet stammer (kilde) og allerhelst også have billedets ejers tilladelse til at bruge det.

Mvh Ann K

Christa,
Nu er billederne fjernet:ok:
Kunne du ellers tænke dig at kommentere i tråden om RAGs udvikling:? Du opdrætter og udstiller RAG med ganske god succes, så du må have noget input til tråden (gerne med billeder), så vi andre kan blive klogere :slight_smile:

Jeg google bare ragdoll og fandt nogle tilfældige - kendte ikke reglerne. Det beklager jeg. Det handler nu ikke om at stjæle men om en debat. Håber da også du vil give dit besyv med alligevel :slight_smile:

Arh, Helle - de almindelige regler om ophavsret burde du nu kende … de er ikke ændrede i årevis: Man må ikke gengive andre folks ting (billeder, tekster what ever) uden tilladelse. Det gælder også fotos fra hjemmesider fundet ved en googlesøgning.