Raindrop drikkefontæne - pumpe i stykker

Florians elskede Raindrop drikkefontæne er desværre stoppet med at virke. Den holdt lige godt et år. Den har været godt vedligeholdt og har ikke kørt uden vand eller andet, som kunne påvirke pumpefunktionen.

Er der nogen, som ved, om man kan reklamere hos Zooplus? Eller om der findes erstatningspumper?

det er sikkert for dyrt at reklamere over pumpen, da den jo skal sendes til zooplus og så er det jo ikke sikkert at de vil ombytte den alligevel, så det er nok nemmere bare at købe en ny pumpe, den koster nok under en 100 kr seddel. men har du prøvet at rense pumpen i eddike , daden kan være stoppet el er du måske kommet til at dreje på den bette skrue der justere vandtrykket.
syntes tit der er problemer med pumperne i vandfortæner, de er ikke altid af den bedste kvalitet

Principielt har du vel 2 års reklamationsret over “køb til private”.
Men en pumpe, gad vide om der også er på “sliddele” som den.

Er det den lille pumpe som er vist på dette billede? Hvis det er, så læs hvor mange liter/meter den pumper og gå i en dyrehandel, plantorama etc. der er masser af små pumper i plantorama som koster meget lidt.

Sad lige og kiggede på zooplus om anmeldelserne til denne model og en af brugerne skriver dette.

" Pumpen har nu kørt over et år uden problemer, men det er nødvendigt at afkalke pumpen ca. hver 4 måned med 32% eddikesyre fortyndet 4 gange."

Jeg ville nu ikke bruge eddikesyre, men bare helt almindeligt husholdningseddike til en flad femmer i Netto.

pumpen kunne jeg ikke forestille mig der er garanti på, for der er så mange måder man selv kan komme til at få den i stykker på - vand vs rengøring og afkalkning, vandniveau ift om den kører “tør” osv…

men på billedet ligner det en standard-pumpe, som passer ind i nærmest alle vandfontæner de sælger på zooplus :slight_smile: den koster en 100-mand på zooplus.
Jeg har - klog af skade - altid en reservepumpe til at ligge, for jeg har en gang kørt en pumpe tør, da katten fik gardinet op i pumpen om natten = næste morgen var den død :ups:

Umiddelbart ligner pumpen, den der sidder i vores drikkefontæne, og skulle det være samme type, kan det hjælpe rigtig meget at skille den ad og rense:) Jeg troede også vores var stået af, men efter råd, fra en med fisk, prøvede vores kattepasser at skille den, og vupti virkede den igen:)

Vi har også sådan denne model, og bruger kun koldt, kogt vand i den for at forebygge forkalkning. Bare et fif. :slight_smile:

Jeg har troligt skiftet vand hver dag, renset pumpe og fontæne hver uge, og afkalket begge i 32% eddikesyre hver måned. Jeg har skilt pumpen ad og kan ikke umiddelbart se, at der sidder kalkaflejringer eller andet inde i den, og skålen var fyldt med vand, da den satte ud. Så jeg kan ikke gennemskue, hvorfor den døde. Den lader desværre til at være helt død og ikke til at genoplive.

Jeg vil prøve at tage i Plantorama i morgen og se, om de har en pumpe i samme størrelse, som passer i holderen. :slight_smile:

Raindrop bruger en mindre pumpe end de andre fontæner, og Zooplus forhandler den ikke.
Jeg købte engang (det er flere år siden) et par originale pumper fra Schweiz, og videresolgte den ene. Enormt dyrt og bøvlet. Jeg håber, der er kommet en billigere mulighed siden!

Raindrop bruger en mindre pumpe end de andre fontæner, og Zooplus forhandler den ikke.
Jeg købte engang (det er flere år siden) et par originale pumper fra Schweiz, og videresolgte den ene. Enormt dyrt og bøvlet. Jeg håber, der er kommet en billigere mulighed siden!

Min Drinkwell 360 stoppede også pudselig med at virke :S Jeg pumpen ad, men fandt ikke fejlen. Så bestilte jeg en ny.
Efter en uges tid forsøgte jeg igen, at få pumpen til at virke, og fandt ud af, at man kan tage selve propellen ud. Jeg rensede godt med rindende vand og en piberenser i hullet, klikkede propellen på igen og samlede pumpen … og sørme om den så ikke virkede :thumbup: Nu har jeg så 2 Drinkwell 360 :høhø: