Raising af Chili og Asanis (og Ingrids) katteindhegning

Så oprandt den store dag og fra nær og fjern strømmede kattegale til Broby på Fyn. Vi skulle sætte katteindhegning op. Jeg blev samlet op at Rune, Lykke og Lonnie ved Århus og sydpå det gik. Lidt over 10 fandt vi frem til Ingrids lille hus. Men Ingrid havde lavet et udførligt kort til os, så vi kom fint frem :smiley:
Vi startede alle med lidt morgenmad - vi skulle jo lige samle kræfter til det store arbejde der lå foran os :tihi:

Logan startede med at gå på omgang

Men han kom dog ikke meget længere end Lykke :tihi:

Lidt før billeder - først den ene vej…

Og så den anden vej…

Han er sååå stor - ved ikke det var Logan Ole snakkede om :smiley:

Der måles op

Og samles havemøbler

Logan vil også være med

Rune skal have hele 3 til at hjælpe med at slå en stolpe i :stuck_out_tongue:

Der graves huller til stolperne

Og en rende til hegnet

Vores værtinde :slight_smile:

Der bankes flere pæle i

Og der slappes lidt af

Nogen laver fis :tihi:

Work in progress

Hegnet rulles ud

Og der saves støttepæle til

Dorthe er en god sten :tihi:

Hegnet sættes op

DEN FØRSTE KRAMPE!

Logan skal lige checke at vi gør det godt nok

Og der hamres

Og graves

De stolper løber ingen steder :høhø:

Pyha det er hårdt at grave

Endnu en langside hegn kommer op

Og Logan :inlove:

Vi fik fint besøg

Paparazzi!

Jo, forplejningen var i top

Vi var vist ved at blive lidt trætte på dette punkt

Skoene skulle renses inden vi gik ind

Så fik vi ikke taget flere billeder for det var alt for mørkt. Vi blev færdige kl. 22.30 så det var lidt for sent at lukke kattene ud. Så vi gik indenfor og drak et glas verdi og reflekterede over dagen.

God tråd :thumbup:

Jeg kan lige tilføje paparazzi-billedet :wink:

:thumbup: Hvis kattene ikke kommer til at elske den have, må der være noget galt med dem. :høhø:

Vi var også nogle stykker, der sad indenfor og nød at se på det arbejdende folk :stuck_out_tongue: Vi duer bedst som moralsk støtte - værktøj håndterer vi ikke så godt :S

I kan også lige nyde lidt billeder af modellen Lykke

Og til sidst blev strømmen sluttet til.
I skarp blitz

Så kan jeg tilføje nogle billeder af det smukke og færdige resultat i dagslys :slight_smile: De tre små pæle i plænen markerer steder, hvor der er dybe huller, som man kan forvride anklerne af at træde i. Jeg ved, at gårsdagens deltagere vil give mig ret i, at min have er decideret bakket og faretruende ujævn.

Den bageste hæk skal lige vokse 30-40 cm, før nettet bliver ordentligt skjult og ikke ligner en filial af Nyborg Statsfængsel :slight_smile:

Hjørnerne er blevet lavet efter alle kunstens regler. Vi havde trods alt en uddannet tømrer med :slight_smile:

Stolpen ind mod huset er ikke gravet så langt med som resten, da der var et lagt af sten eller beton, som Ole ikke kunne mejsle igennem. I stedet er den savet til og gort fast til udhænget.

Her et blik over mod naboens skur, hvor der er sat tråde op. Strømgiveren hænger inde i den overdækkede passage mellem carporten og haven. Strømgiveren er efter min mening meget afdæmpet, og når jeg er på terrassen, kan jeg slet ikke høre den. Efter Lykkes mening larmer den :høhø:

Ah, Camilla, nu skal du ikke forklejne jeres indsats. Det har været meget nemt at rydde de sidste ting op i dag, så indendørsteamet har sandelig også arbejdet :slight_smile:

Hvor ser det flot ud - der er virkelig gjort et stort og godt stykke arbejde :thumbup:

Jeg er sikker på, at kattene nok skal vide at værdsætte det - det er jo et lille stykke paradis, de har fået foræret :smiley:

Det ser rigtig godt ud :thumbup:
Men jeg troede der skulle udhæng på :?

[QUOTE=Skattekat;1309020]Det ser rigtig godt ud :thumbup:
Men jeg troede der skulle udhæng på :?[/QUOTE]

Nej, det var aldrig meningen. Kun strøm.

Det er virkelig blevet flot. Godt arbejde guys and dolls :thumbup:
Ingrid - hvor er det dejligt at sådan et dygtigt team tropper op og gør din drøm til virkelighed. Jeg håber du og kattene får uendelig mange dejlige timer i haven.

[QUOTE=DK Lindvig;1309025]Det er virkelig blevet flot. Godt arbejde guys and dolls :thumbup:
Ingrid - hvor er det dejligt at sådan et dygtigt team tropper op og gør din drøm til virkelighed. Jeg håber du og kattene får uendelig mange dejlige timer i haven.[/QUOTE]

Hanne, hvis jeg sagde tak engang i sekundet fra nu af og til juleaften, ville det ikke være nok til at udtrykke, hvor taknemmelig jeg er, og hvor privilegeret jeg føler mig. Hold op, hvor blev der taget fat!

Der blev altså også grinet ret meget

Jeg synes at det var enormt hyggeligt og dejligt at få sat ansigt på mange KG’ere :slight_smile:

Det ser jo bragende godt ud. Og det gør det arbejdende folk - og Logan - også :tihi: Ingrid hvad har du gjort med strømmen? Ikke som indhæng, men “bare” som del af toppen på hegnet (hvis det giver mening :tihi: )? Og hvor mange strømtråde har du? Jaja, jeg hamstrer til mig af lærdom :tihi:

Ser skide godt ud!
Har ungerne ikke været ude at lege i dag så? :slight_smile:

Ja, selvfølgelig. Det har jeg jo også gjort :slight_smile:

Nej, der er ikke indhæng. Der er 7 cm fra toppen af nettet til toppen af stolpen. På de 7 cm sidder der en isolator, og så sidder der også en ovenpå. Så tråden er trukket fra strømgiveren hele vejen rundt og så tilbage igen. Der er dog lavet en lille finesse, så der er kommet en ekstra tråd på skuret, så der også er jordforbindelse. Men den må Rune eller Ole altså forklare, hvis det bliver aktuelt :slight_smile:

Men jeg har jo stadig tilbage at finde ud af, om det virker, synes jeg, at jeg skal sige for en ordens skyld :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;1309043]Ser skide godt ud!
Har ungerne ikke været ude at lege i dag så? :)[/QUOTE]

Jeg har lige forsøgt at lokke lidt med Asani igen, men han vil ikke! Jeg ved ikke, hvad det er med ham. Men pyt - det kommer nok, og han bestemmer selv, hvornår han er klar :slight_smile:

Men det gør du jo lige netop ved at give os Kattegale - hvert sekund - hver dag - hele året :cool2: :hjerte: