[QUOTE=stargazer;997137]
Når du siger 24 dages behandling, så var det 8 dage medicin, 5 dages pause, 8 dages medicin, 5 dages pause og så til sidst 8 dages medicin igen - og så er behandlingen slut? Er det korrekt? Jeg kan godt se, at det præcist ville fange den parasit som skulle være kommet frem i den første pause.
Hvad har I gjort med kattenes ting i perioden? Har I vasket dem hele tiden, gemt dem væk indtil behandlingen er færdig eller ligefrem kasseret dem? Tænker her både på tæpper, kattesenge og legetøj.[/QUOTE]
i mit tilfælde var det 24 dage straight men inkl pauser vil også snupper stadset…
jeg gemte det hele væk i 5 uger i meget tørre omgivelser. Det er nok til at du undgår geninficering for cysterne der er udskilt skal bruge fugt for at overleve i længere tid uden for kroppen…
der var en der gav det råd at tørretumble tingene - om det er validt ved jeg ikke rent empirisk men det kan i hvert fald ikke skade… ligeledes ved jeg ikke hvad deres minimumstolerance er, men det bliver 10 grades frost om natten i næste uge - så det burde vel tage livet af dem alt andet lige… igen - det kan ikke skade… sålænge katten ikke kommer i nærheden af tingene så de kan geninficeres
at smide altid ud eller begynde at vaske det mere end en gang (inden jeg lægger det væk) ville jeg i hvert fald holde mig fra…
[QUOTE=stargazer;997137]Mange tak for alle svarene. Vi bliver klogere og lidt forvirrede. Der er jo mange holdninger.
Det er vi meget opmærksomme på. Derfor bliver de også skyllet meget grundigt bagefter og bliver først sat frem igen når de er helt tørre. Desuden bliver de vasket i et rum hvor kattene absolut ikke har adgang.
Når vi gør rent, er kattene lukket inde i et andet rum indtil der igen er tørt alle steder. Det er en ren hylekoncert, men det må de finde sig i. Det er jo nok om at finde den rette balance…
Når du siger 24 dages behandling, så var det 8 dage medicin, 5 dages pause, 8 dages medicin, 5 dages pause og så til sidst 8 dages medicin igen - og så er behandlingen slut? Er det korrekt? Jeg kan godt se, at det præcist ville fange den parasit som skulle være kommet frem i den første pause.
Hvad har I gjort med kattenes ting i perioden? Har I vasket dem hele tiden, gemt dem væk indtil behandlingen er færdig eller ligefrem kasseret dem? Tænker her både på tæpper, kattesenge og legetøj.[/QUOTE]
Gjorde faktisk ikke noget med det. Jeg har ikke en damprenser så kunne ikke rengøre stof-overflader på den måde.
Har hverken vasket eller kaseret det, men har vasket der hvor jeg vidste at katten havde siddet fx. vindueskarme og sofaryg
Vi har nu været ved dyrlægen igen, og har fået piller til 3 x 8 dages behandling til alle misserne. Så har giardia bare at holde sig langt væk, når kuren er overstået. Heldigvis lader det også til, at medicinen har en god effekt på hende, der havde dårlig mave. Det er ikke normalt endnu, men der er fremgang.
Damprenseren, som jeg købte i går, er i drift nu og så er det slut med at bruge de skrappe midler i kattebakken. Dampen burde jo nok kunne tage livet af parasitter og eventuelle cyster.
Nu har vi jo pakket kattenes legetøj væk, men vi synes også det er synd, at de ikke har noget at lege med i denne periode. Hvordan kan vi bedst sørge for at de har noget at lege med, og samtidig også være sikre på at det ikke spreder giardia? Er det mon okay at give dem deres vaskede kattesenge tilbage og så vaske dem fx sidste dag i pauserne i behandlingen. :?
Vi har haft det inde af to gange. Og første gang bøvlede vi længe rundt, inden det var væk.
Anden gang forlangte vi to slags medicin fra start af. Jeg mener, at vi fik til 7 dages kur, 7 dages pause og 7 dages kur igen. Og vi gjorde hovedrent 2 gange. I starten og i slutningen. Derudover skiftede vi grus næsten hver dag. Det vigtigste er at holde omgivelserne tørre, da de trives bedst i fugtige omgivelser.