Raspberry leaf/hindbærblad og andre "naturlige tilskud"

Jeg har i årevis læst om alle de gode ting ved raspberry leaf til drægtige og diegivende hunkatte (det er vist meget brugt i USA og Australien) - uden egt at tro på det, for hvorfor give tilskud, hvis det ikke er nødvendigt:?:øhmm: MEN jeg må sige, jeg er overbevist:) - det gør tilsyneladende underværker for mælkeproduktionen hos en diegievende hunkat, som har i underkanten af mælk nok til sine killinger:ok:
Det eneste sted herhjemme, hvor jeg har kunne finde hindbærblad i tabletform, som må siges at være noget nemmere at give katten end hindbærbladste:høhø:, er her: PetsHolistic.com is for sale | HugeDomains
Nogle giver det også op til fødslen, da det skulle smidiggøre “fødselsmuskulaturen” - det har jeg så ikke prøvet endnu…
Er der andre, der har erfaringer med hindbærblad:?

Er der nogen, der bruger andre “naturlige tilskud”:? Hvis ja - hvad:? hvorfor:? og hvor kan det evt købes:?

Camilla - Du er overbevist fordi du selv har prøvet det og oplevet mærkbar forskel, eller? :slight_smile:

Ja, min mormis nu får en tablet om dagen - det gør underværker på vægten af hendes killinger:) Glemmer jeg det, kan det straks ses på vægten dagen efter…

Camilla - Interessant. :slight_smile:

Min overbevisning er det ikke virker - har prøvet det flere gange. Derimod har jeg noget fra Tyskland derhjemme, kan ikke huske hvad det hedder - det tror jeg på:-)

Vi har forskellige erfaringer:) - det vil sikkert ofte ske:)

Tyskerne gør det meget i homøopati og naturlægemidler - så det kunne da være interessant, hvis du kunne komme på eller finde frem, hvad dit “vidundermiddel” hedder:)

Det vil jeg straks få fat i,en af mine devonpiger har nemlig liige knebent med mælk allerede efter 2-3 uger…

Caulophyllum thalictroides D4

Det rigtige link er vist www.versandapo.de :slight_smile:

Ja - er rettet :høhø:

Ja, tyskerne gør sig meget i hømopati og naturlægemidler.

En af vores tyske opdræts-venner har engang sendt mig en mail med info. om, hvad der kan gives til drægtige katte og katte, der lige har født.

Det står altså på tysk, men håber I kan forstå det alligevel.
Om det virker ved jeg ikke -surrender

Also ca. 2 Wochen vor dem Entbinden/Geburt, gebe ich der Mutter verstärkt Calcium haltige Sachen, Käse, Jogourt, Sahne und auch Pulsatilla D4, 5 Globoli (= dråber)!
Pulsatilla macht die Geburtswege geschmeidig und weich!

Nach der Geburt gebe ich 1 - 2 Wochen lang folgende Mittel, welche alle Hämopatisch sind, also gut verträglich für die Mutter und die Kitten werden dadurch nicht beeinflußt.

Morgens erhält die Mutter Sabina D4! Dieses “Mittel” soll die Gebärmutter reinigen.

Dazu kommt noch Urtica Urends D4, beide je 5 Globolis! Das Urtica urends regt den Milchfluß an!

Aber wichtig, hat die Mutter keine Milch, kannste Dir die Gabe von Urtica urends ersparen, das bringt dann auch nichts.

Abends krigt die Mutter 5 Globolis Pulsatilla D4!

Nu er jeg blevet anbefalet Pulsatilla 30c tabletter til at regulere en hunkats løbetidscyklus med:confused: Hvad er jeres erfaring med dette middel:?
Det er en australsk opdrætter, der har god erfaring med dette hos en hunkat med irregulær løbetidscyklus - derude bruger de ikke p-piller (så hellere steriliserede hankatte).

Jeg kender kun til fertilisal, som skulle stimulere folliklerne i æggestokkene. På nogle hunkatte virker det efter hensigten - hunkatten bliver parret og bliver drægtig (ofte med ganske store kuld). Hos andre får hunkatten løbetidssymptomer, men da hun ofte lugter forkert, så det er ikke altid hankatten vil parre hende på trods af voldsom skrigeri - det er frustrerende for både han- og hunkat.

Når man ser på hømøopatiske midler fås de i diverse C og D styrker - hvad betyder hhv C og D:?

[QUOTE=dkkorat;867845]Nu er jeg blevet anbefalet Pulsatilla 30c tabletter til at regulere en hunkats løbetidscyklus med:confused: Hvad er jeres erfaring med dette middel:?
Det er en australsk opdrætter, der har god erfaring med dette hos en hunkat med irregulær løbetidscyklus - derude bruger de ikke p-piller (så hellere steriliserede hankatte).

Jeg kender kun til fertilisal, som skulle stimulere folliklerne i æggestokkene. På nogle hunkatte virker det efter hensigten - hunkatten bliver parret og bliver drægtig (ofte med ganske store kuld). Hos andre får hunkatten løbetidssymptomer, men da hun ofte lugter forkert, så det er ikke altid hankatten vil parre hende på trods af voldsom skrigeri - det er frustrerende for både han- og hunkat.

Når man ser på hømøopatiske midler fås de i diverse C og D styrker - hvad betyder hhv C og D:?[/QUOTE]

Ja, Hvad betyder C og D? - Pulsatilla har jeg god erfaring at give katte jeg ved vil blive stresset, flytning i nyt hjem med anden kat f.eks - der giver jeg bare en gang nogen timer før. Jeg har på andres gode anbefaling givet det til en drægtig kast en gang i uge 6 og en gang nogen dage før fødsel. Det så ud som det virkede som anbefalet en meget nemmere og hurtigere fødsel. Den jeg har er Pulsatilla C30 som gluboli - opløst i en smule vand (tager tid) og op i en engangssprøjte

Tak for dine erfaringer :tak: