Råt Kylling?

nu har jeg læst de fleste tråde omkring råt kød.

men jeg undre mig over, om man gerne må give katte kylling med ben… troede ikke de måtte få noget med ben.

og hvad med samonela? (staves?) .

Må jeg gerne tage et frosen kyllingelår op til kattene og give dem med ben og det hele?? (selvfølelig tøet op først):slight_smile:

Hilsen Dorte

Ja, de må godt få råt kød med ben på, det SKAL bare være råt. Hvis det er tilberedt, så splintrer knoglerne nemlig.

Tænk på at katte spiser fugle i naturen, og det dør de som regel ikke af :wink:

Husk lige at tø kyllingelåret op, inden du giver misserne det :smiley:

Det må du gerne.

Kattene tager heller ikke benene ud af de fugle, de måtte fange i naturen :stuck_out_tongue:

Efter hvad jeg har læst mig frem til, så påvirkes sunde og raske katte ikke af salmonella. Jeg giver selv lidt rå kylling ind i mellem. Dog ikke med ben, men jeg kan ikke se hvad der kunne ske ved det. Det er vel kun når kyllingen er kogt eller stegt at benene kan splintre.

Her har jeg stået og pænt skåret det ud til dem… for de ikke skulle kvæles i ben…hi

Ja det gør de jo spiser fugle… synes bare jeg altid har lært at man ikke giver dyr kyllinge ben

så vil jeg da prøve og give dem det. og tak for hjælpen.

kan godt være det er dumt spørgsmål, hvad med samonela… det ikke et problem? kan de ikke blive syge af det?

okay… tak.:):slight_smile: så ikke du lige havde skrevet ang. salmonella.

Nu stiller jeg også lige et spørgsmål ang. rå kylling. Mini eeeeelsker RÅ kyllingefiler, men jeg er i tvivl om hvor meget jeg må give hende, og hvor tit, så hun ikke får dårlig mave af det:ups:

Jeg kan ikke forestille mig, at de skulle få dårlig mave af rå kylling -
heller ikke selv om de får det hver dag. :slight_smile:

Mine får kylling 3/4 gange om ugen klippet i stykker med ben.
Det samme gør jeg med rå skrubber.

De går helt i selvsving.

Det er også godt for deres tandkød.

Nu spiser mine også mange mus. :slight_smile:
Jeg får én hver dag “som gave” d.v.s de lægger den på terassen og skriger
himmelhøjt: Moar.
Når jeg så har set den og rost dem.

Tager de gaven tilbage…:stuck_out_tongue:

[quote=Mona Jensen;229186]

Tager de gaven tilbage…:p[/quote]

Hvad søren er det for nogle dårlige givere du har! :tihi:

De giver jo ikke gaver… De kommer bare lige hjem og blære sig engang… :stuck_out_tongue: