RC Pure Feline?

Er der nogen der har erfaring med disse produkter? :slight_smile: Har købt en pose på 1,5 kilo, og er lidt nysgerrig :smiley:

Ingredients:
dehydrated chicken meat and turkey meat (min. 16% chicken), wheat, wheat gluten, corn gluten, wheat bran, animal fat, liver (hydrolised), rice, minerals, fish oil, chicory fiber, apple fiber (rich in pectin), psyllium seeds and seed shells (contains plant-based bulking agents), taurine, marigold extract (contains lutein)

alt for lidt, kun 16%, af proteinkilden kød , og for mange kornprodukter.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;181762]Ingredients:
dehydrated chicken meat and turkey meat (min. 16% chicken)

alt for lidt, kun 16%, af proteinkilden kød , og for mange kornprodukter.[/QUOTE]

Jeg læser det nu altså sådan, at der er min. 16% chicken - derudover er der så turkey.
Kan sagtens være jeg misforstår den, men jeg er rimelig sikker på, at de ifølge reglerne skal skrive ingredienserne i rækkefølge, så det der er mest af står først og så ned efter.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;181766]Jeg læser det nu altså sådan, at der er min. 16% chicken - derudover er der så turkey.
Kan sagtens være jeg misforstår den, men jeg er rimelig sikker på, at de ifølge reglerne skal skrive ingredienserne i rækkefølge, så det der er mest af står først og så ned efter.[/QUOTE]

Det er rigtigt det der er mest af listes først, men der er sikkert ikke meget kalkun når det ikke nævnes.

Det “smarte” er jo også at splitte fyldprodukterne ud: majs, korn, ris osv., så er der ikke noget fyld der listes først:-(

Kiggede på fodret med and - and udgør 20% - også den med fisk. Men om det så også er 4% kalkun og 16% kylling er jo et godt spørgsmål.

Bortset fra det er 20% også for lidt. Foderet er lavet for at få noget på markedet der prismssigt kunne matche Perfect Fit

Så er det godt det bliver blandet med RC main coon foder og Hills Killinge foder :smiley:

Du opnår ikke meget ved at fodre med det - faktisk kan du få det resultat, at du får mindre ud af dine øvrige premium produkter fra Hills.

Jeg ringede og spurgte RC om Pure Feline - de siger selv, at foderet er til de katteejere, der i dag fodrer med Whiskas og andet ulødigt foder som fuldfoder. For at give dem et alternativ, der er bedre end Whiskas, men ikke så godt som RCs øvrige produkter.

Denne samtale fandt sted, da PFeline kom på markedet - jeg ved ikke om de har forbedret produktet siden.

Mine får det ikke.

MVH

hmm. det jeg fik at vide af forhandleren var at det var lidt det samme som best natur fra hills :s

Det lyder også meget rigtigt. Der er jo også fyldt med kulhydrater (grøntfoder) i Best Nature.

Jamen de siger da det fra Hills er så godt så godt :S men det er da godt det kun er en lille pose, i en stor tønde så…

Houmann - Ja og nej. Jeg var også ved at falde bagover af overraskelse da Hill’s forsøgte at promovere Best Nature til mig på en udstilling. Mine katte behøver bestemt ikke mere grøntsager end de allerede får.
Synes generelt Hill’s er ok. Man skal bare huske at læse indholdsfortegnelsen også :slight_smile:

Jeg må sige, at jeg absolut heller ikke er begejstret. Og det ud fra indholdsanalysen alene. Det har et meget højt magnesium-indhold - på 0,14% - hvilket er betydeligt højere end man normalt ser ved kvalitetsfodermærkerne :frowning:

Jeg er - for at sige det rent ud - reelt nok temmeligt skuffet over, at et firma som Royal Canin, som ellers forsøger at sælge foder på viden og kvalitet, samt fører rene dyrlæge-fodermærker, vil gå så meget på kompromis med kvalitet/indhold, for at kunne konkurrere på pris med supermarked-mærkerne :thumbdown:. Det er min uforbeholdne mening.

Tja… Men købt er købt, og det gør vi så ikke igen… :slight_smile:

Jeg stod i akkurat samme situation - :slight_smile:

Og følte mig netop snydt fordi det hed RC og havde så dårligt et indhold. Jeg forslog dem den gang jeg klagede at sætte det ud på hylderne i supermarkederne ved siden af Whiskas så - men det har de naturligvis ikke gjort:-)

Netop… og kattene dør formentlig heller ikke af at spise det :slight_smile:
Vi er lige pt ved at få bugt de sidste rester af alt det foder, som jeg for eftertiden ikke vil bruge… I fodertønderne er der derfor både Perfect Fit, RC maine coon, Specific, Hills osv osv…
Derefter vil der blive fodret med Felina Porta… og andre mærker, hvor der ikke vil være væsentlig meget fisk som fx james Wellbeloved (ikke fordi fisk i sig selv er et problem for katte - men fordi jeg har en kat som ikke må få det i større mængder) ellers ville jeg også bruge fx Orijen… Pt er jeg ved at finde ud af, hvor jeg kan få fat i ZiWi Peak.
Og masser af vådfoder…
Målet er 50/50 af hvert… og meget gerne suppleret med noget af hundenes råfoder.

Problemet med mine er bare de ikke vil have råfoder :s