Reaktion på chip - hvor almindeligt er det?

Fredag havde Jax en “bule” på skulderbladet, og jeg gruede virkelig for at det var en byld, men syntes heller ikke det føltes sådan… Hos dr. dyr tjekkede vi om der var betændelse, og nej. Heller ingen feber eller andet der kunne indikere en byld. Til sidst fik vi moslet så meget med den at vi kunne mærke… tadaaa… chippen!

Jeg har før oplevet at en af vores hunner udstødte chippen, den kom ganske enkelt ud og sad i pelsen. Men ligefrem en allergisk reaktion har jeg aldrig oplevet og vi har godt nok chippet mange. Er det noget andre har oplevet og hvor ofte sker det? Min dyrlæge havde oplevet det en gang med en Beagle, men det er også alt.

Det kostede så udstillingen i dag, for selvom den er uskyldig den bule, så kan den både ses og mærkes. Og da han rejser til Norge senere på dagen, så synes jeg ikke hans lille krop skal udsættes for en udstillng også. Når han kommer til Norge, får de tjekket den igen, og den skal nok ud, men nu får den sidde til han er ankommet, han er ikke spor påvirket og drøner rundt i haven og har en fest uden lige :smiley:

Jeg har heller aldrig hverken oplevet eller bare hørt om en allergisk reaktion på chip - men selvfølgelig kan sådan noget da vel sagtens opstå. Det er jo trods alt et fremmedlegeme, der indsættes i kroppen, og selv om chippens materialer er testet forfra og bagfra, så skal der da nok være nogle som ikke kan tåle det allergivenlige materiale :slight_smile:

(Jeg kan fx ikke tåle allergivenligt plaster - huden blærer op og begynder at klø og skalle af… jeg har hørt om mennesker, som efter en operation, hvor der er indsat metal, har reageret voldsomt pgr dette)

Galliano har en ret markant bule, hvor hans chip sidder. Den er ikke blevet vurderet som en allergisk reaktion, men som kroppens forsøg på at indkapsle det fremmedlegeme, chippen jo er. Han har været på flere udstillinger, siden det blev opdaget og der er aldrig nogen, der har sagt noget :slight_smile:

Og eftersom den ikke generer ham, får den lov at blive.

Vores hund Eva har dannet en form for væv omkring hendes chip, ikke noget hun er generet af og den har da nu siddet i 11 år og fungere fint

Kan det være, at det ikke er chippen der blever reageret på, men selve indsprøjtningen. Hvert år når jeg har misserne til dyrlæge for at blive vaccineret, så reagerer de to af dem med at få en bule, hvor der bliver indsprøjtet. Hvis de af en eller anden grund får en indsprøjtning i nakken på et andet tidspunkt, er det det samme, så det er altså ikke kun vaccinen de reagerer på. De er blevet tjekket for hvad det kan være, og dyrlægen er kommet til det resultat, at det er selve det at blive stukket, der gør at de danner en lille bule. Normalt forsvinder den igen i løbet af ca. 3 uger

Alle mine katte er,- har altid været chippet, uden noget,at se eller mærke! Cats og Conni

Jeg har haft en 3 stykker der har reageret og fået en bule efter chippen, den er forsvundet igen hos dem alle. Så jeg ville ikke være så bekymret :slight_smile: