Reaktion på vaccination?

Hvordan reagere katte i al almindelighed på at blive vaccineret?

Willow sover og sover og sover…og SOVER!

Og han kom for et øjeblik siden og ville nusse lidt, men nu er han gået igen…og sover…

Det er sikkert normalt nok går jeg ud fra. Hvad ligger i andre inde med af vaccinationshistorier på jeres katte?

Willow lyder som om han reagerer meget lig den måde min Gizmo reagerede de første mange år jeg havde ham. Alting foregik enormt langsomt og ellers sov han bare.

Allerede dagen efter var han fit for fight igen og ingen problemer overhovedet.

Mine tre andre har aldrig reageret på en vaccination, så jeg tror det kommer an på den enkelte kat - og på kattens reaktion på den enkelte vaccine.

Lad du bare Willow sove, han trænger nok til det :ok:

Kan vores kære missebørn godt blive umanerligt onde i sulet når de er skidt efter vacciner?

Hold da op hvor stakkels lille Cheops får nogle grimme ord med på vejen. Willow knitre og og knager og jamre og hvæser i en uendelighed så snart han ser killingen. øv!

Jeg håber det går over igen.

Jeg har aldrig haft nogen med vaccinereaktion - og lige præcis den vaccine du nævner undrer det mig med - altså hvis det kun er RCP
Han kan jo også være træt efter al den stress og trummerum

Med den beskrivelse jeg har fået af hans tur til dyrlægen, tror jeg ikke det er vaccinen, men mere stress i forbindelse med transporten, der er årsagen til, at han er træt :slight_smile:

Jeg har aldrig oplevet bivirkninger hos mine katte (vaccineret med henholdsvis Felovax og Purevax). De er ganske normale bagefter, selvom dyrlægen plejer at sige, at de godt kan være lidt sløve resten af dagen.
Min sidste tur til Skovlunde slog til gengæld min “gamle” Amira helt ud. Den offentlige transport og lange tur var ikke god for hende.
Men jeg har endnu ikke oplevet, at kattene blev sure på hinanden hverken efter dette, eller da Deena var med i Hillerød.

[quote=Gry Gressbakken;291962]Hvordan reagere katte i al almindelighed på at blive vaccineret?

Willow sover og sover og sover…og SOVER!

Og han kom for et øjeblik siden og ville nusse lidt, men nu er han gået igen…og sover…

Det er sikkert normalt nok går jeg ud fra. Hvad ligger i andre inde med af vaccinationshistorier på jeres katte?[/quote]

Nogenlunde det samme, som du beskriver. Desuden er Willow sikkert træt i hovedet oven på den omgang, som ikke rigtig passede herren …

NP

Når de er skidt i al almindelighed.
En killing er ikke så god til at fornemme, når den voksne kat gerne vil være i fred, og selv om de kan fornemme det, er det ikke altid sikkert, de gider handle efter det …

NP

Hej Søde Gry,

Jeg havde en hankastrat som blev RIGTIG sløj ovenpå en vaccine sidste år.
Han sov, var sløj og sløv, legede ikke. Det stod på i 5 dage! Han har altid kun fået Purevax uden at reagere, men denne gang fik han Felo-vax og reagerede til gengæld på den :frowning: Det var RIGTIG synd, så jeg vil fremover kun benytte Purevax til ham.

Dyrlægen mente ellers kun det var 1 kat ud af rigtig mange, som reagerede på vaccinen. Meget muligt, men han var desværre den ene :frowning:

Men han var frisk igen efter de ca 5 dage. Og nu fejler han ikke noget :slight_smile: Så det går over igen. Det er bare ubehageligt at se på når ens kat blir så sløv.

[quote=DK*DeLaCour;292644]Hej Søde Gry,

Jeg havde en hankastrat som blev RIGTIG sløj ovenpå en vaccine sidste år.
Han sov, var sløj og sløv, legede ikke. Det stod på i 5 dage! Han har altid kun fået Purevax uden at reagere, men denne gang fik han Felo-vax og reagerede til gengæld på den :frowning: Det var RIGTIG synd, så jeg vil fremover kun benytte Purevax til ham.

Dyrlægen mente ellers kun det var 1 kat ud af rigtig mange, som reagerede på vaccinen. Meget muligt, men han var desværre den ene :frowning:

[/quote]

Hoveparten af dem der bliver sløje reagerer på adjuvansen (bærestoffet), aluminium og eller andre stoffer i den dræbte vaccine. Felovax er en dræbt vaccine på det hele - et af bærestofferne er aluminium.

Purevax RCP er levende svækket på Herpes og Kattesyge, dræbt på calici, her er bærestoffet gentamycin (antibiotika til grise).

Hvad der er lidt spøjst er, at i USA hedder vaccinen Purevax 3 - og det hele er levende svækket - også calici

Amerikanerne er vist temmelig meget imod hjælpestoffer? (og faktisk vacciner generelt).
De bruger også H1N1-vaccinen uden hjælpestoffer - aner så ikke, om sådan en er dræbt eller svækket eller kan være begge ting. Men den skulle virke dårligere uden hjælpestofferne, så den må vel næsten være dræbt.

Den levende svækkede vaccine er UDEN adjuvans.
Den levenede svækkede vaccine viker hurtigere, bedre, bredere og længere

Det er den dræbte vaccine der tilsættes alle de der kemiske stoffer for at trikke immunforsvaret. Det er også den der får hovedparten af skyden for vaccine fibro sarkoma, uhelbredelig kræft på vaccinestedet.