Reality-shows

Jeg er nok en af de få på min arbejdsplads, som ikke ser x-factor, vild med dans, paradise hotel, “bolig smart” programmer og hvad det nu hedder alt sammen.

Der imod ser jeg meget gerne programmer som “sagen genoptaget” Station2, Vores planet og den type programmer :slight_smile:

[quote=MiSi;323017]OK Regitze, jeg håber, at du aldrig vil være ærlig på den måde overfor mig.
Jeg må tilstå, at for mig er GR skoleeksemplet på en dårlig chef: Han kritiserer ikke på en konstruktiv måde, som kunne lede til færre fejl fremover.
Han råber og skriger og tér sig overfor folk, som har begået en fejl. En fejl, dvs de har ikke gjort det med vilje, men fordi de ikke ved bedre, eller pga uheld.

Måden at skabe færre fejl er at opmuntre folk til omtanke, vise dem en bedre vej, ikke ved at tryne dem og skære dem ned til under sokkeholderne.
Jeg kan godt se, at mandens motiver er gode nok, men I guder, hvor han dog skyder sig selv i foden med sine metoder.
[/quote]

hehe… det er nu ikke min metode selv om jeg må indrømme at jeg synes om den på mange måder… MEN - hvis jeg stod overfor at skulle dømme nogle møg-arrogante NRRV* så lover jeg dig at jeg ville te mig på samme måde…

99 ud af 100 af de fjolser der melder sig har ikke skyggen af talent… de er komplet uduelige og oveni købet højrøvede… og de springer over hvor gærdet er lavest…

GR straffer de fejl som vi andre heller ikke accepterer… sjusk, snyd, arrogance ect… den eneste forskel er at han gør det med stil… for jo - dem han virkelig skriger af har IMO fortjent det… de får en chance og så pisser de den væk… så har man selv bedt om det…

Hvis du lægger mærke til det - så er det ikke de sidste deltagere der bliver råbt af… for det er dem der IKKE har snydt og skuffet og svigtet… det er dem der får den velfortjente respekt…

Når folk melder sig til den slags - hvorfor så ikke tage det alvorligt? - dumhed straffes… det skal ikke ske med fløjshandsker når det er deres livs chance de spilder…

men det er jo bare IMO :slight_smile:

Lidt blandet. Af reality ser jeg X-factor, Vild med Dans, Robinson, Fangerne på Fortet og de programmer man skal gætte huspriser.

De unge mødre, dating programmer, kokkeprogrammer, Paradise og i den duer gider jeg ikke se.

[quote=Battlestar;323300]hehe… det er nu ikke min metode selv om jeg må indrømme at jeg synes om den på mange måder… MEN - hvis jeg stod overfor at skulle dømme nogle møg-arrogante NRRV* så lover jeg dig at jeg ville te mig på samme måde…

99 ud af 100 af de fjolser der melder sig har ikke skyggen af talent… de er komplet uduelige og oveni købet højrøvede… og de springer over hvor gærdet er lavest…

GR straffer de fejl som vi andre heller ikke accepterer… sjusk, snyd, arrogance ect… den eneste forskel er at han gør det med stil… for jo - dem han virkelig skriger af har IMO fortjent det… de får en chance og så pisser de den væk… så har man selv bedt om det…

Hvis du lægger mærke til det - så er det ikke de sidste deltagere der bliver råbt af… for det er dem der IKKE har snydt og skuffet og svigtet… det er dem der får den velfortjente respekt…

Når folk melder sig til den slags - hvorfor så ikke tage det alvorligt? - dumhed straffes… det skal ikke ske med fløjshandsker når det er deres livs chance de spilder…

men det er jo bare IMO :)[/quote]Jeg kan godt lide ham på mange måder.

Men det er bare ikke (i mine øjne) okey når han finder ting ved deres udseende han ikke kan lide og bruger det når han bliver vred på dem. Feks. når han råber “din fede udulige grimme kælling”. Det er for mig på ingen måde befriende, men siger (igen i mine øjne) meget mere om ham:-)

Men til emnet: Der er mange af de programmer jeg godt kan lide at se, og andre jeg ikke kan. Men da der kommer flere og flere er det jo det folk vil se, ellers ville de gå i sig selv. Nyheder skal da ses (el. læses) flere gange om dagen:-)

[quote=Rikke H;323329]Jeg kan godt lide ham på mange måder.

Men det er bare ikke (i mine øjne) okey når han finder ting ved deres udseende han ikke kan lide og bruger det når han bliver vred på dem. Feks. når han råber “din fede udulige grimme kælling”. Det er for mig på ingen måde befriende, men siger (igen i mine øjne) meget mere om ham:-)

[/quote]

Rikke det er såmænd bare kokkesprog - uanset hvor dygtige og berømte de bliver, så er deres sprog ikke fulgt med dem :høhø:

Naaaa… Jeg har godt hørt om tonen i visse køkkener, men tag lige et kig på Mesterkok UK, Birthe, og und dig en rigtig god oplevelse af konstruktiv kritik, en varm humoristisk tone, og et miljø af lutter vækst, selv i en udelukkelseskonkurrence.
Jeg er leveret! De 2 gutter kan godt komme med sølvfadet :ups:

For at blive en rigtig kok, skal man knækkes. Det er HÅRDT at være kok, og derfor nytter det ikke noget at lille sofie bryder sammen hver gang hun laver en ret forkert eller lign.

GR gør det perfekt. Han knækker dem og bygger dem op igen, så de kan klare presset.

Til emnet -

Jeg ser Robinson, Paradise hotel, og DUM…

X-factor, vild med dans osv… Det holder jeg mig langt væk fra.

Jeg ser aldrig nyheder i fjernsynet… Men de er jo alligevel overalt på nettet.

Joh da, jeg kan godt se noget, det er så dejligt uforpligtende…
X-faktor ( manden i huset brækker sig )
Vild med dans
Fra skrot til slot
American Idols
Models og nogle designer programmer…
jeg følger sjælent slavisk med i dem ALLE, nogle af dem falder jeg over når jeg zapper…

Reality shows jeg ser ind i mellem:

American Idol - Jeg ser kun udtagelses ugerne - det er SÅ morsomt at se alle dem der tror de kan synge og kikser grumt, eller klæder sig ud, eller laver kærlighedssange til dommerne - Det er god humor! Derefter gider jeg ikke se det, for så KAN de synge, og programmerne er overstået, så jeg har ikke indflydelse på dem alligevel.

Kitchen Nightmares - Synes GR er super genial, og kan lide hans måde at være på, men i Hells Kitchen synes jeg der går for meget Image i den - der bliver drevet sport på at være et røvhul så det gider jeg ikke at se.

Nanny 911 - Synes det er super interesandt fordi barnepigerne forklare børnenes adfærdsmønstrer og forklare hvad de gør for at ændre adfærden. Jeg synes det er super spændende at se den forandring i familiedynamikken og i børnene når de først bliver forstået. Plus at man selv kan lære hvordan man skal tackle børn ved at se det.

Animal Cops - elsker at se de modige få der kæmper for verdens dyr :ok:

Boys and Girls Alone - Nyt engelsk adfærdseksperiment hvor en gruppe på 10 drenge og 10 piger skal klare sig selv, uden voksnes indflydelse. De skal klare sig med mad og rengøring og infrastruktur i grupperne. Det er meget spændende at se - men også hårdt. Børn er sgu hårde ved hinanden!

Ofte kører mit tv i baggrunden, så jeg lure en smule med på hvad der nu engang er på kanalerne. Derved har jeg “hørt” med på singleliv og de unge mødre og et par boligprogrammer, men jeg plejer at zappe væk på en anden kanal når de kommer. De er simpelthen for intetsigende til mig.

[quote=Faithless;323960]For at blive en rigtig kok, skal man knækkes. Det er HÅRDT at være kok, og derfor nytter det ikke noget at lille sofie bryder sammen hver gang hun laver en ret forkert eller lign.

GR gør det perfekt. Han knækker dem og bygger dem op igen, så de kan klare presset.[/quote]

Helt uenig. Det er samme system som “Method Acting”, og det kan virke for de få - men at det skulle være hensigtsmæssigt på nogen måde at knække folk psykisk, den køber jeg bare ikke!

At aflære gamle uvaner er noget andet.
At få vist, hvad man gør forkert, og hvordan det skal gøres bedre, er noget andet. Meget bedre.
Psykisk nedbrydning som metode er også set i sekter m.v. Det fører ikke til noget godt, mener jeg.

[quote=MiSi;324642]Helt uenig. Det er samme system som “Method Acting”, og det kan virke for de få - men at det skulle være hensigtsmæssigt på nogen måde at knække folk psykisk, den køber jeg bare ikke!

At aflære gamle uvaner er noget andet.
At få vist, hvad man gør forkert, og hvordan det skal gøres bedre, er noget andet. Meget bedre.
Psykisk nedbrydning som metode er også set i sekter m.v. Det fører ikke til noget godt, mener jeg.[/quote]

Nej, men det nytter heller ikke noget at kokken bryder sammen, fordi der er stress på. Den eneste måde at klare stress på er at blive knækket og bygget op igen. Ellers klarer man ikke kokkeverdenen.

der er jeg meget meget uenig, har haft samarbejde med masser af kokke igennem mit arbejdsliv og ingen af dem har vist tegn på psykopatisk opførsel. de findes dog, men som regel kun de steder der laver dårlig mad og har et dårligt arbejdsmiljø.
jeg kender masser af kokke og de er hver og en gode og venlige mennesker og jeg ved de er meget vellidt af hele deres personale.
og ellers vil jeg så sige at ja det kræver en god psyke at arbejde i et køkken for tonen er nogengange hård og barsk.
og jeg mener så ikke man ka bruge G.R´s opførsel i hells kitchen til noget, for det er ren spil for galleriet og skuespil.

Uanset hvad, så kan det da ikke være meningen, at man skal knække andre mennesker og bryde dem ned,
for at “bygge” dem op igen.

Det er da ondskab ud over alle grænser og jeg håber ikke, det foregår ret mange steder.

Bevar mig vel.

:øhmm::øhmm::øhmm::øhmm:

Jeg mener så heller ikke at GRs opførsel er psykopatisk :wink:
Han skælder og smælder, men det sker kun i de situationer, hvor selv en ærkeengel ville have mistet tålmodigheden.
Man skal tænke på, at sådanne programmer ikke viser ret meget af hele den proces, der ligger bag og at det naturligvis ikke er spor interessant at se GM stå og rose til skyerne, fordi servietterne er foldet korrekt…

jeg kender masser af kokke og de er hver og en gode og venlige mennesker og jeg ved de er meget vellidt af hele deres personale.

Det samme er GR faktisk også :slight_smile:

og ellers vil jeg så sige at ja det kræver en god psyke at arbejde i et køkken for tonen er nogengange hård og barsk.

Hvis jeg stod med ansvaret for et menukort med ca 50 - 60 forskellige retter, der i løbet af ca 4 timer skal serveres til op mod 300 - 400 personer, så ville jeg også udvikle mig til en led k*lling i nogles øjne! :høhø:
Enhver form for slendrian og sjusk ville ikke blive tolereret - og jeg ville ikke have tid til at skulle tænke på sarte mimosefølelser! Kvajer nogen sig, så får de at vide, hvordan de har kvajet sig og hvordan jeg i fremtiden ønsker at noget skal gøres og jeg forventer dælenduleme at det så også bliver gjort!!! Sker det ikke, så falder hammeren, råt for usødet!
GR har vist i et program omtalt det som at “indtage køkkenet” - at du som chefkok respekteres og adlydes blindt :slight_smile:

Siger jeg… HOP… spørger I… HVOR HØJT :fløjte:

og jeg mener så ikke man ka bruge G.R´s opførsel i hells kitchen til noget, for det er ren spil for galleriet og skuespil

Helt enig… der er en konsenssus om hvordan manden skal opføre sig - og det gør han så! Han bliver jo ganske godt betalt, for at være et dumt svin i udsendelserne :wink:

Egentlig er jeg ikke særligt kvalificeret til at udtale mig om reality-programmer… jeg ser dem nemlig helst ikke den slags :slight_smile:
Undtagelsen er så netop GR… og sjovt nok, Vild med Dans, hvis jeg husker det :smiley: