Reality-shows

jeg mener der muligvis har været en lign debat tidligere, men ka ikke rigtig hitte den. nå men til sagen

hvordan har du det med alle disse realitys-shows som efterhånden fylder ret meget i tv.
personligt hader jeg dem som pesten og jeg syntes efterhånden det er alt alt alt for meget

så er der lige 10 forskellige bolig/indretnings-shows
og sidste nye hit er alle de her kokke/mad-lavnings shows og de er bare på samtlige kanaler og det er stort det samme hele vejen igennem.
jeg kalder disse programmer for KOK MIG I RØ…

alle disse talent-shows hænger mig osse ud af halsen og der er i min verden ufattelig langt imellem talenterne og de fleste bliver da osse glemt kort tid efter showet er slut.

og alle de her dating,børnepasning osv shows er da kun lavet for at tage pis på folk og gøre dem til grin.

og det værste er at der vitterlig sidder gud ved ikke hvor mange mennesker derude og sluger det hele råt og syntes det er det fedeste tv nogensinde, jeg fatter det bare ikke

Jeg har det meget lig dig Johnny - det er meget lidt fjernsyn jeg ser efterhånden fordi jeg syntes det meste er ligegyldigt tv.

Jeg har det HEEEELT modsat!!!

Jeg elsker: Paradise Hoten (for at starte med det værste først :slight_smile: ), de unge mødre, mester kok (Alle de andre mad programmer), bolig battle (og alle de andre boligprogrammer for den sags skyld!) , single liv, X-factor, hmm ja hvad der nu lige er!!

I LOVE IT! - nok det der med at komme lidt ind på andre folk via tv. Så er det ikke så forpligtende men det e stadig underholdende og nærværende på samme tid!

Og jeg glæder mig også helt vildt til at der kommer årgang 0 igen, for det er altså også godt i mine øjne!!

:slight_smile:

Nu synes jeg måske ikke at alle de programkategorier du nævner hører ind under reality-tv, men skidt pyt med at vores definitioner er forskellige.

Hvordan jeg har det med dem?

Jeg sorterer - groft!

Ser det jeg har lyst til at se og hopper let og elefant over alt det andet.

Og så morer jeg mig kosteligt over at opleve hvordan Sidney Lee bliver dummere og dummere at høre på for hver gang han skal fortælle om sig selv og hvorfor det lige er han er kendt -LOL

personligt kan jeg godt lide Project Runway og The Fashion Show :ups: Jeg ser dem for at “aflure” teknikker og få tips (så på en måde er det vel studierelevandt :tihi:) Men de andre reality-shows så som Robinson, Paradise Hotel og alle de der vægttaber-shows hader jeg som pæsten…ser slet ikke pointen i at lave et show om unge der drikker sig fulde og går i seng på kryds og tværs…

Åhh, ja!!! Glemte da helt Project Runway, det er også bare SUPER!! Glæder mig til at de kommer lidt længere i de nye afsnit!!

Jeg ser generalt ikke ret meget tv må jeg nok indrømme og slet ikke reality shows, jeg synes også at der er alt for meget af den samme slags på alle kanaler :frowning:

Jeg har et par serier jeg holder meget af, og så ser jeg nyhedderne. Det er det.

Jeg HADER alle de programmer som pesten!! kun undtaget af Gordon Ramsey… han er sej fordi der ikke er så meget pis… ikke så meget holden i hånden, klap på skulderen og fejring af middelmådighed… det er lige til sagen… alle de andre programmer gør en ære i at være uduelige eller i bedste fald middelmådige… hvad blev der egentlig af ægte talent??

så jeg afskyr de programmer…

men det er faktisk et problem… for hver gang nogen siger: ej så du ikke lige XXX - hun var bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ åndsvag i XXX igår… - så svarer jeg NEJ - for jeg har aldrig set det… og når jeg så spørger; har du set reportagen om jordskælvet på Haiti?? så siger de: gud har der været jordskælv??

hvad fa**** er det for en prioritering ?? ja undskyld mig… jeg bliver hidsig bare ved tanken

[quote=Battlestar;322929]Jeg HADER alle de programmer som pesten!! kun undtaget af Gordon Ramsey… han er sej fordi der ikke er så meget pis… ikke så meget holden i hånden, klap på skulderen og fejring af middelmådighed… det er lige til sagen… alle de andre programmer gør en ære i at være uduelige eller i bedste fald middelmådige… hvad blev der egentlig af ægte talent??

så jeg afskyr de programmer…

men det er faktisk et problem… for hver gang nogen siger: ej så du ikke lige XXX - hun var bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ åndsvag i XXX igår… - så svarer jeg NEJ - for jeg har aldrig set det… og når jeg så spørger; har du set reportagen om jordskælvet på Haiti?? så siger de: gud har der været jordskælv??

hvad fa**** er det for en prioritering ?? ja undskyld mig… jeg bliver hidsig bare ved tanken[/quote]

jeg har så efterhånden et noget anstrengt forhold til gordon ramsey, jeg syntes han er noget af det mest ubehagelige i hells kitchen, men i kitchen nightmares syntes jeg han er alletiders

Så skal du se ham i F Word hvis der kommer nye afsnit på et tidspunkt, der er han ligefrem både smilende og vittig :høhø:

Uha sikke hidsig du kunne blive på mig Regitze. :stuck_out_tongue:

Jeg ser generelt ikke nyhederne, men jo jeg hører da overskrifterne i radioen og så sorterer jeg ellers ud på nettet hvad jeg har lyst til at vide mere om. Jeg orker generelt ikke alle de voldsomme nyheder, og dem synes jeg altså der er en del af.

Jeg ser et par reality shows, x-factor - Gordon Ramseys køkken mareridt og engang imellem de unge mødre - Grand designs. Kan ikke lige komme i tanke om flere.

der ser jeg sådan på at at manden er ærlig… og selvfølgelig kan man være det på mange måder… men hvorfor ikke bare sige tingene som de er… og det gør han…

det jeg personligt kan lide er at han ikke pakker det ind, ingen fløjlshandsker, ingen omsvøb, ingen hensyn… det er befriende at der endelig er en der ikke er blødsøden…

men kan sagtens forstå dem der ikke kan lide ham… for han er ærlig på den hårdeste måde man kan være det på… helt enig!

[quote=KKH;322936]Uha sikke hidsig du kunne blive på mig Regitze. :stuck_out_tongue:

[/quote]

:stuck_out_tongue: neeeeeej da :slight_smile: ej det er kun når valget falder ekslusivt på programmer uden reelt indhold…

det er super at blive underholdt - men ikke på bekostning af at tage stilling til den virkelige verden… det er der min kæde hopper helt af…

[quote=Battlestar;322938]der ser jeg sådan på at at manden er ærlig… og selvfølgelig kan man være det på mange måder… men hvorfor ikke bare sige tingene som de er… og det gør han…

det jeg personligt kan lide er at han ikke pakker det ind, ingen fløjlshandsker, ingen omsvøb, ingen hensyn… det er befriende at der endelig er en der ikke er blødsøden…

men kan sagtens forstå dem der ikke kan lide ham… for han er ærlig på den hårdeste måde man kan være det på… helt enig!

:stuck_out_tongue: neeeeeej da :slight_smile: ej det er kun når valget falder ekslusivt på programmer uden reelt indhold…

det er super at blive underholdt - men ikke på bekostning af at tage stilling til den virkelige verden… det er der min kæde hopper helt af…[/quote]

Tænk sidst jeg så Gordon ‘‘selvglad’’ Ramsey stod han og trøstede en pige fordi han havde været for hård over for hende.

Måske er han også begyndt at se realtiteterne i øjnene efter at han næsten er gået bankrupt selv :slight_smile:

Jeg kan godt lide at se x-factor :slight_smile:

:cry: :cry: :cry: :cry: du bristede min boble

Tough, men det er sandt :høhø:

Jeg ser årgang 0 hvert år, og det er faktisk hvad jeg ser af den type programmer. Jeg kan ikke fordrage alle de der mere eller mindre tåbelige shows. Næh må jeg så be’ om Hercule Poirot som køre på dr2 for tiden :thumbup:

Jeg kan godt lide en del af de programmer…

Men jeg kan også blive gal på folk, som udtaler sig om de programmer UDEN at vide hvad de taler om.
Fx på mit job, hvor en sad og sagde “Det er programmet “de unge mødre”'s skyld at unge får børn tidligere fordi de maler det rosenrødt at få børn når man er ung”.
Jamen meget muligt at fokus på det program har gjort at NOGLE unge får børn tidligt. Men maler de unge forældres liv rosenrødt? :uha: Jeg har ikke set de helt nye afsnit… Men af dem jeg har set er der faktisk INGEN der har noget rosenrødt… De fleste ser man droppe uddannelser, mangle penge, være igennem utallige kæresteskift og selv sige de måske skulle have ventet…

Jeg synes mange af programmerne er gode. Har desværre ikke tv3, men nøj hvor jeg elskede luksusfælden. Har også set Project Runway… Og top model!! :wehuu:

[quote=Battlestar;322929]Jeg HADER alle de programmer som pesten!! kun undtaget af Gordon Ramsey… han er sej fordi der ikke er så meget pis… ikke så meget holden i hånden, klap på skulderen og fejring af middelmådighed… det er lige til sagen… alle de andre programmer gør en ære i at være uduelige eller i bedste fald middelmådige… hvad blev der egentlig af ægte talent??

så jeg afskyr de programmer…

men det er faktisk et problem… for hver gang nogen siger: ej så du ikke lige XXX - hun var bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ åndsvag i XXX igår… - så svarer jeg NEJ - for jeg har aldrig set det… og når jeg så spørger; har du set reportagen om jordskælvet på Haiti?? så siger de: gud har der været jordskælv??

hvad fa**** er det for en prioritering ?? ja undskyld mig… jeg bliver hidsig bare ved tanken[/quote]

[quote=Battlestar;322938]der ser jeg sådan på at at manden er ærlig… og selvfølgelig kan man være det på mange måder… men hvorfor ikke bare sige tingene som de er… og det gør han…

det jeg personligt kan lide er at han ikke pakker det ind, ingen fløjlshandsker, ingen omsvøb, ingen hensyn… det er befriende at der endelig er en der ikke er blødsøden…

men kan sagtens forstå dem der ikke kan lide ham… for han er ærlig på den hårdeste måde man kan være det på… helt enig!

:stuck_out_tongue: neeeeeej da :slight_smile: ej det er kun når valget falder ekslusivt på programmer uden reelt indhold…

det er super at blive underholdt - men ikke på bekostning af at tage stilling til den virkelige verden… det er der min kæde hopper helt af…[/quote]

OK Regitze, jeg håber, at du aldrig vil være ærlig på den måde overfor mig.
Jeg må tilstå, at for mig er GR skoleeksemplet på en dårlig chef: Han kritiserer ikke på en konstruktiv måde, som kunne lede til færre fejl fremover.
Han råber og skriger og tér sig overfor folk, som har begået en fejl. En fejl, dvs de har ikke gjort det med vilje, men fordi de ikke ved bedre, eller pga uheld.

Måden at skabe færre fejl er at opmuntre folk til omtanke, vise dem en bedre vej, ikke ved at tryne dem og skære dem ned til under sokkeholderne.
Jeg kan godt se, at mandens motiver er gode nok, men I guder, hvor han dog skyder sig selv i foden med sine metoder.

Det er muligvis TV, der sælger via sensationernes billigste metoder, men hensigtsmæssigt som problemløsning er det ikke.
Nok om ham.

Min TV-prioritering har i mange år været : Forbrugeroplysning (elsker det svenske program Plus!), dokumentarer og gode film (fra Valmont til Røde Sonja :klapper:) - og nogle enkelte “reality”-shows. Nemlig dem, hvor folk bliver behandlet nogenlunde ordentligt, hvor jeg kan lære noget, og hvor det bare er god underholdning.

Det betyder, at dansk TV er dømt 95% ude! Dansk underholdning er dømt 100% ude!
Svensk TV scorer til gengæld højt, selvom de har været bedre. Det samme gælder BBC, uanset, om de kalder sig Prime eller Entertainment.

Boligindretning og madlavningsprogrammer har som flest kedet mig meget!
Der er få undtagelser, begge britiske:
Arkitekt-indretning på BBC med Langhårede Laurence - han er sjov og fuld af praktisk anvendelige tips.
Og p.t. Mesterkok/Masterchef UK, dvs. den engelske version. Ingen latterligt poppet titel, og venlige programledere. Et par eksperter med varme og humor, der giver konstruktiv og ærlig teknik, samt grundig præsentation af deltagerne, deres madlavning og teknikker. Et totalt hit for mig, der ellers er mere interesseret i maden end i at lave den.

2 modeshows ser jeg også (meget interesseret i stilhistorie samt brugbare daglig-tips): Americas next topmodel - selvom det nogle gange er på kanten af det etisk acceptable for mig - og Project Runway.
Det handler om, at jeg får indblik i processen bagved kulisserne. Og er det ikke altid ret spændende?

Disse få programmer (udaf hoben af plat sensations-TV) fænger min interesse, fordi jeg lærer noget, og fordi de ikke slår folk til lirekassemænd rent psykisk.

Både min tid som danser og som sang-elev har lært mig, at du lærer bedst via ros. Uanset, om du er læreren eller eleven - konstruktiv kritik, og ros først og sidst, er både det mest effektive og det mest trivsels-skabende.
Pudsigt nok er det også den bagage, jeg har med mig fra hestene og hundene derhjemme, og som nu har hjulpet mig undervejs med fladsnuderne.

Kære chef, kok eller ej, hvem du end er herinde, eller hvorsomhelst. Jeg håber, at du vil tage ovenstående til dig. Det er velment.

Derudover er jeg også rystet over Hr og Fru DKs valg af (dårlig) underholdning fremfor reel oplysning om hverdagens begivenheder.
Men når jeg ser dagens nyhedsformidling, så slår det mig, hvor sensationsjagende, den er.
Da jeg studerede, havde vi et fag, der hed massekommunikation. For at supplere det fulgte jeg et kursus på Nordisk inst., der handlede om Radioavisen og dens forståelighed. Dengang var TV2 ret nyt.
Det gjorde stort indtryk på mig, at både Radioavisen og TV-avisen var underlagt et superbt krav om at være sobre, upartiske og relevante.

TV2’s erklærede mål om at bringe det, der kom den danske parcelhus-middelklasse nærmest, var en tydelig forringelse. Alle de langt værre kommercielle kanaler (som kun har profit som mål med deres “nyheder”) ryster mig ved deres lave kvalitet: Sensationsnyt, pop-programmer uden dokumenterbar basis (fra “Du er, hvad du spiser” - så skulle jeg være en grøntsag :? :stuck_out_tongue_winking_eye: - til “De unge mødre” og hvad har vi…) er endnu ringere i deres valg og vinkling af nyheder.

Er det for meget forlangt at forvente seriøse og væsentlige nyheder?
Fremfor endnu en “kongelig” ikke-begivenhed såsom bryllup, fødsel, dåb og begravelse… Det sker jo for os alle sammen, og tænk på, hvad det kunne gavne, hvis de midler, der går til den slags medie-stunts, blev brugt på det sociale område :?

Jeg tror, at det kan gøres bedre :slight_smile:

Generelt ser jeg ikke de reality programmer, men ét program kan jeg nu godt lide at se og det er fra skrot til slot. Ikke fordi folk får et slot, men fordi meningen bag er så skøn.

Nogle folk har det meget svært i dagligdagen, og dem der bliver meldt til de programmer har i mange tilfælde svært ved at “komme videre”.

Forleden så jeg et program med en kvinde der havde fået en bindevævssygdom. Hun lider af mange smerter, og har derfor ikke overskud til at hjælpe til med ombygningen af huset, hvorfor det står og forfalder stille og roligt.
Derfor får hun og familien flere bekymringer over hovedet, og det hele ender uoverskueligt.

Et sådan program ser jeg som noget positivt, for det er næstekærligheden der ligger til grund for programmet.

Alle de andre mere eller mindre kedelige programmer ser jeg ikke. Jeg ser faktisk ikke ret meget fjernsyn.

Nyhederne kommer jeg ofte til at glemme, for så laver jeg enten mad, rydder op i køkkenet eller laver noget helt andet, så jeg kan faktisk godt misse de helt store nyheder en gang imellem :frowning: