Er p-piller til katte receptpligtige? Hvis de er (hvilket jeg stærkt går ud fra) er der vel også udstedt en recept for at du kan købe dem. Du har bare indløst den med det samme, og har derfor aldrig haft den i hånden.
Vi har haft diskussionen herinde for kort tid siden - mener faktisk det var i en af dine egne tråde.
Jeg ved ikke om de må, men tror det eftersom de sælger dig det receptpligtige medicin.
Min dyrlæge tager aldrig receptgebyr - om han udleverer medicin eller skriver en recept.
Jeg synes det er oplagt, at man som opdrætter tager en snak med dyrlægen, fortæller man vil bruge dem fast, hvor mange katte man har, hvor mange kuld man forventer osv - så er der basis for at få lavet en rabatordning.
[QUOTE=Vivi_Fletcher;892232]Vi har haft diskussionen herinde for kort tid siden - mener faktisk det var i en af dine egne tråde.
Jeg ved ikke om de må, men tror det eftersom de sælger dig det receptpligtige medicin.
Min dyrlæge tager aldrig receptgebyr - om han udleverer medicin eller skriver en recept.
Jeg synes det er oplagt, at man som opdrætter tager en snak med dyrlægen, fortæller man vil bruge dem fast, hvor mange katte man har, hvor mange kuld man forventer osv - så er der basis for at få lavet en rabatordning.[/QUOTE]
Den snak har jeg skam haft med dem for længe siden.
Det er netop den receptpligtighed, der gør at det er lovligt for dem at skrive gebyret på. Som PivMaria skriver indløses den bare med det samme.
Men tag en snak med din vet og hør om han er med på at lave en rabatordning, det er den eneste måde du kan slippe. Jeg betaler heller ikke for recepter, men jeg har for lang herrens tider siden, også før jeg blev opdrætter lavet aftaler med min, da jeg altid har haft en del dyr
Min dyrlæge forhandler slet ikke p-piller. Det er et princip de har på klinikken, fordi de taler for neutralisering. Det skal altså ikke være nemt bare at suse forbi og købe p-piller.
Jeg aner faktisk ikke om de tager receptgebyr fra “almindelige mennesker”. Opdrættere betaler i hvert fald ikke noget.
P-Piller er på recept og for nogle dyrlæger er det almindeligt at tage gebyr for det, mens andre har det indregnet i prisen for det medicin der udleveres.
Jeg har aldrig betalt receptgebyr for noget som helst, heller ikke før jeg blev opdrætter - men selvfølgelig har dyrlægen “ret” til at tage gebyret, ligesom en opdrætter har ret til at vælge en sådan dyrlæge fra
Gælder det ikke i første omgang om at få en dygtig dyrlæge, som man har tillid til :?
Dernæst kan man begynde at tale om priser og eventuelle rabatordninger.
Jeg vil personligt til enhver tid hellere betale mere hos en dyrlæge jeg har fuld tillid til, end mindre til en anden.
Jeg har vist en enkelt gang eller to betalt recept-gebyr (ikke p-piller) til trods for at jeg har lagt rigtig MANGE penge dernede.
Som regel får jeg dog medicinen med derfra, uden at betale gebyr.
Men hvis der er kommet en ny dyrlæge og det er en du mener du kan have (mere) tillid til, så er det da bare om at skifte.
[QUOTE=danpia;892288]Gælder det ikke i første omgang om at få en dygtig dyrlæge, som man har tillid til :?
Dernæst kan man begynde at tale om priser og eventuelle rabatordninger.
Jeg vil personligt til enhver tid hellere betale mere hos en dyrlæge jeg har fuld tillid til, end mindre til en anden.
Jeg har vist en enkelt gang eller to betalt recept-gebyr (ikke p-piller) til trods for at jeg har lagt rigtig MANGE penge dernede.
Som regel får jeg dog medicinen med derfra, uden at betale gebyr.
Men hvis der er kommet en ny dyrlæge og det er en du mener du kan have (mere) tillid til, så er det da bare om at skifte.
:)[/QUOTE]
Jeg har endnu ikke fundet en dansk dyrlæge, som jeg har fuld tillid til, så det kan jeg ikke tale med om.
Men det er helt klart et forsøg værd at tale med den nye kørende dyrlæge