Der er jo kommet nye regler for placering af postkasser, at inden nyår, skal postkassen stå i skel nede ved vejen.
Jeg bor til leje og det er ingen hemmelighed, at jeg ikke holder særlig meget af min udlejer og undgår ham så vidt det er muligt … så ville høre, om der et sted findes en regel/lov, hvor der står noget om, hvem der skal sørge for at der er en postkasse ?
Jeg har en lang indkørsel og den nuværende postkasse hænger på en husmur ca. ½-vejs inde i den, den postkasse kan ikke låses og den skal ihverfald ikke flyttes ned til vejen :S
Der er ikke noget nede ved vejen, hvor man ville kunne hænge en postkasse op i den rigtige højde, så der skal sættes en særlig stander op til den … postkasse + stander = mange penge jeg ikke har :S
Jeg har slet ikke snakket med udlejer om flytning af postkassen og det kan godt være, at han ordner det uden vrøvl … vil bare gerne vide hvad loven/reglerne siger, før jeg snakker med ham
[QUOTE=Skattekat;666347]Der er jo kommet nye regler for placering af postkasser, at inden nyår, skal postkassen stå i skel nede ved vejen.
Jeg bor til leje og det er ingen hemmelighed, at jeg ikke holder særlig meget af min udlejer og undgår ham så vidt det er muligt … så ville høre, om der et sted findes en regel/lov, hvor der står noget om, hvem der skal sørge for at der er en postkasse ?
Jeg har en lang indkørsel og den nuværende postkasse hænger på en husmur ca. ½-vejs inde i den, den postkasse kan ikke låses og den skal ihverfald ikke flyttes ned til vejen :S
Der er ikke noget nede ved vejen, hvor man ville kunne hænge en postkasse op i den rigtige højde, så der skal sættes en særlig stander op til den … postkasse + stander = mange penge jeg ikke har :S
Jeg har slet ikke snakket med udlejer om flytning af postkassen og det kan godt være, at han ordner det uden vrøvl … vil bare gerne vide hvad loven/reglerne siger, før jeg snakker med ham [/QUOTE]
Jeg ved godt nok ikke, om det står nogen steder, men jeg har i hvert fald aldrig oplevet andet, end at det er udlejer, der sørger for den slags. Det er også min udlejer, der skal sørge for, at vores postkasser bliver flyttet ud til vejen inden nytår. Det må simpelthen være en slags standardudstyr ved en lejebolig. Har du evt. tjekket lejeloven?
Det er 100% udlejers problem/ansvar i lejeboliger at sørge for, at boligen overholder lovens krav på alle områder.
Jeg vil også mener det er udlejer som skal stå for det - Hører lige om kæresten ved noget om dette når han kommer hjem.
Tak for svar
Det er osse hvad jeg regnede med, ville bare være helt sikker …
Det høre med til fast inventar, og derfor er det udlejer der skal sørge for det. Det er det samme hvis der følger hvidevare med lejemålet. Så er det også udlejer der skal stå for evt reparationer og udskiftning.