Regn og Tordenvejr

Sidder og kigger ud på regnen og lytter til en symfoni af regn og torden.

Så hører man virkelig naturens lyde, regnen der trommer imod jorden, torden i det fjerne, et lyn der løber hen over himlen, et opholdet i regnen som får fuglene til at kvidre igen. Duften - ikke at forglemme den skønne rene duft. Når solen bryder frem igen er blomsternes, græssets, himlens farver så klare og friske.

Jeg er bare så vild med regn og tordenvejr.

ka godt lide tordenvejr, men hader det der våde plasken, her regnede det hele formiddagen , nu er her bare overskyet, men ikke gråt

Jeg ÆÆÆÆÆÆÆLSKER tordenvejr/Uvejr [smilie=hate-bravo.gif]

her skinner solen [smilie=hate-cool.gif] Jeg hader tordenvejr… ligger som regel og gemmer mig under min dyne, når det tordner

Når du beskriver det sådan, længes jeg helt efter at komme ud på landet, hvor man virkelig kan dufte, og høre fuglene…

Er også den helt store fan af tordenvejr… min mor gjorde det til noget helt specielt. Vi hev al el ud af stikkene, slukkede lyset, tændte stearinlys og spillede spil.

Om sommeren var vi fastliggere på en campingplads ud til østersøen. Når det havde tordnet var vi hurtigt nede ved havet og bade… vandet er helt fantastisk efter en omgang torden.

Hvad angår dufte er der intet der slår duften af nyslået græs eller duften efter der en brændende varm sommerdag er kommet en byge… det er ubeskriveligt!

jeg ELSKER også tordenvejr…

Lige som du Annette har vi også altid gjort torden til et særligt event… jeg nyder det fantastiske lys fra lynene og knaldene der får ruderne til at klirre…

det er verdens smukkeste naturfænomen hvis man spørger mig

-pote brag

det er ski da bare fordi i så ka putte jer ind til manden, bare indrøm

[smilie=hate-wall.gif] busted… man kan da heller ikke holde noget skjult for dig Johnny…

du ved da også alle vores små hemmeligheder…

Rart at se at jeg ikke er ene om at være mærklig!

Dk Kefir Annette.

Det gjorde min mor også.

Vi børn syntes det var ekstremt hyggeligt og først som halvstore børn gik det op for os at det bundede i vores mors egen opvækst.

Min moder er opdraget med at lyn og torden var en potientiel fare og kunne slå ned i elektriske installationer og i tagene. Derfor vækkede blev hele huset vækket, således at alle var klar til at komme ud såfremt lynet slog ned i huset.

Den dag i dag nægter min mor at tale i telefon med os når der tordner og stikkene hives stadig ud. At der er noget om snakken måtte min veninde sande for 20 år siden under et gevaldig uvejr. Trods modernebyggeri med lynafleder, slog lynet ned og samtlige stikkontakter var gået i stykker og enkelte var poppet ud af væggen. Fjernsynet ja det var brændt sammen.

Men ja jeg elsker altså torden og lige nu er solen kommet tilbage og det er så flot derude.