Rejer?

Mine katte snuppede her i aftes næsten en hel bøtte med rejer :S
Umiddelbart har jeg hørt at de ikke må få for mange rejer pga saltindholdet?..
Men nu åd de rimelig mange :S Skal jeg være beskymret, meningen var de skulle have haft lidt. Og resten så skulle ud. Men ja de grådige dyr. Jeg ved begge har spist, for da jeg kom ind med Bamse fra en gå tur sad de begge og smovsede. Bamse skyndte sig da også lige at hjælpe dem lidt, mens jeg råbte nej og stop og slip >.<

De har ikke dårlige maver, eller kaster op. Men de har ihvertfald spist 2 store godt fyldte håndfulde med rejer :S

Nej da - lad dem nyde det enestående måltid - det er jo ikke giftigt, men skadeligt, hvis kattene får det meget ofte.

Her har misserne også spist mange rejer anden juledag.
Vi fik ikke spist op og det var de så glade for.

Det er jo ikke noget som sker hver dag, så lad dem bare nyde et festmåltid :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Her i huset er der tradition for en rejemad TIL de to benede nytårs aften. Iaftes var INGEN undtagelse…MEN min rejemad blev nærmest til en…mad istedet. Rejerne kunne jeg så gætte mig til.
Man skal IKKE vende sig fra køkkenbordet og samtidig have sin tallerken stående med en rejemad på OG bordet samtidigt er fyldt med mis
SÅ kan jeg lære det…NOT :tihi:

At de har haft en form for rejeorgie burde ikke skade…det er rejer tit og ofte der sættes ? ved
Mine fik i fordumstider i ny og næ en reje. Det er vi helt gået bort fra (undtagen NÅR det hedder ta-selv-bord). Tun ligeså.
Begge dele er ikke noget der kan bruges til noget fornugtigt ernæringsmæssigt.

Ja, det mener jeg heller ikke, du skal bekymrer dig så meget over. Men du kan formentlig forvente en blød aflevering på kattebakken næste gang :wink:

det sker der ikke noget ved :slight_smile:

det er ett problem hvis de får det tit fordi rejer indeholder megen magnesium (mener jeg det er) og det kan de ikke klare i vedvarende mængder…

men et festmåltid - det giver næppe andet end en ekstra levering i kattebakken :slight_smile:

Tak :slight_smile: Så er jeg mere rolig :slight_smile: Er helt sikker på de nød det. Fordi på under 10 min var posen altså, splittet ad, og spist … (Altså indholdet var spist, ingen platisk:))
Bamse nåede lige ind og få resterne han fik tvunget kattene væk fra…
Efterlad aldrig rejer på bordet, fandt jeg så ud af idag:)

Tak alle sammen for jeres svar:)

Vores får da også et par rejer, når vi får en rejemad en gang imellem og de elsker det - Gizmo er heeeelt ekset med det :tihi: