Rejsekort og min b

Nu skulle det hele jo være så nemt, og man kan bare bestille online :smiley:

Men der er så en lille detajle de lige har glemt, er du under 18 år, så skal du finde én af de lokale butikker som har med rejsekort at gøre :?
Her ude på larstyndskidsmark er der kun én biks der før i tiden solgte klippekort, og så er det bare to bad hvis du ikke når boghandlen inden de lukker :thumbdown: før i tiden var det benzintanken der havde kortene, meeeeen de kunne ikke blvie enige så de ville ikke sælge kortene mere, og så er det her vi forbrugere kommer i klemme.

Nu står knægten og skal i praktik her i næste uge, og han har ét klippekort tilbage, og det rækker heldigvis. Meeen ville så lige bestille det der formøse kort, så han havde til næste gang han skal med bussen. Men jeg er så bitter og det hele skal besværligøres på denne måde :mad: før i tiden kunne knægten selv købe sine klippekort, da han alligevel er i byen, men nu skal jeg underskrive diverse blanketter :mad:

Øv at man ikke kan bestille kortet over nettet til de unge under 18 år. Når vi snakker takster er de jo voksne når de er 16 år i følge deres billetsalg, meeeen er for unge til at bestille kort, hvor er vi henne :?

Jeg troede man kunne købe klippekort til bussen i bussen? Eller er det ikke sådan et vi snakker om??

Bilka slagelse har stadig 2 zoners klippekort tilbage i kiosken endnu :wink:

Så´n nåwet gammeldaws nåwet :wink: gør vi ikke det i på Vestsjælland :lol: Næh, vi har fået sådan noet fancy rejsekort! Helt igennem elektronisk og bare liiiige til at bestille… Jeg står næste fredag med 40 børn jeg skal have frem og tilbage hverdag og ved de hvordan man gør det? Næhhhh, men de vender tilbage… nu er der gået en uge, men vi tror stadig på at de vender tilbage. Om ikke andet når de står og skal med bussen, så sker der vel lidt…

Du kan vel stadig købe et ikke personligt kort på nettet, som han kan bruge indtil du får fat i et til hans alder.

Nå ja, vi er lidt gammeldaws herovre, men det fungere jo :slight_smile: Og åbenbart bedre end derovre :stuck_out_tongue:

Klippekort forhandles ikke efter 1.4 og kan ikke bruges efter 1.8. i VT

Stakkels gamle fru Hansen som blot vil bsøge ? en gang om året.

Med rejse kort fylder du jo bare på kortet. f.eks. 100kr. Også tager du frem og tilbage. Jeg synes det er ganske smart… Dog ikke for sådan en glemsom sjæl som mig, som glemmer at tjekke ud… holder mig til mit måneds kort, og skal jeg andre steder end det tillader. så ja… Så må det blive på cykel eller jeg må låne en bil:)

jo joooo det kan jeg da, men med flexkort får han/vi ikke de rabatter der er.
Jeg skal til Slagelse for at købe ham et personligt kort, bare en lille sviptur på 50 km som jeg også skal betale her ude på vestsjælland skal det være så skide smart, problemet er så igen, når junior skal tanke kortet op. det kan han ikke for han har ikke dankort.
Med det s… system, har de skudt sig selv i benet, og beværligjort det hele for os alle, men nemt skal det være, hvor herre bevares.

Kan lige se det for mig. Panikken breder sig, men de bliver sikkert klogere når i står der allesammen.

Det er faktisk en del år siden de stoppede med det, for at chauførren ikke skal ligge inde med for mange penge og værdier. Så i bussen kan man kun købe almindelige billetter.

Mon ikke det her nye rejsekort er med så meget andet nyt at vi brokker os i starten, men lige pludselig kan vi ikke leve uden :slight_smile: Kan da huske der var en bunke brok over Telmore mobilselskab, at man ikke bare kunne snakke og man skulle tanke op, men princippet er det samme :slight_smile:

Kan godt se at det er noget snot at forældre skal skrive under for dem under 18 år, men mon ikke det kan bunde i alle de sager om børn der laver kæmpe regninger til deres forældre.

[QUOTE=Quivive;570538]Mon ikke det her nye rejsekort er med så meget andet nyt at vi brokker os i starten, men lige pludselig kan vi ikke leve uden :slight_smile: Kan da huske der var en bunke brok over Telmore mobilselskab, at man ikke bare kunne snakke og man skulle tanke op, men princippet er det samme :slight_smile:

Kan godt se at det er noget snot at forældre skal skrive under for dem under 18 år, men mon ikke det kan bunde i alle de sager om børn der laver kæmpe regninger til deres forældre.[/QUOTE]

Joo joo problemet er bare at han ikke kan tanke sit rejsekort op, da han ikke har dankort, men kun visa electron. Vi som forældre kan ikke tanke hans kort op, da det jo er personligt.
Så jeg ved ikke lige hvor gennemtænkt det er.
Jeg er helt ening med at vi kommer til at leve med det, men det er en anelse upraktisk at de unge på 16 ikke selv kan tanke op, men i deres system er de voksne, og ikke kan bestille kortet via nettet, da de ikke er 18 år.
billet mæssig er de voksne men bare ikke myndig.

Ja det med kun Dankort det er da det dummeste af dem, der er da mange der ikke ejer et Dankort, der fx har electron eller mastercard, dem har de så sorteret fra.

Og så duer de elektroniske rejsekort kun til Tåstrup, og derfra skal man så enten købe billet til eller klippekort :gruble: