Reklamefolk tænker?

[quote=MiSi;350508]ad 1) Det forklarer sagen - tak, Johnny - hver gang, jeg ser de navne i medierne, så tænker jeg “Kendt for hvad? Er de ikke bare nogle platte barnerumper?!” I særdeleshed efter at sidde ret tæt på Hell-a Joofs bord i en lokal biks…

ad 2) Måske har de nået deres mål. Men er målet ikke at sælge flere varer :? Hvis kunden er så frastødt, at man end ikke når til at se, hvad produktet er, så er det da penge helt hen i vejret!
Gunnar og Frue, tja, de var da søde. Den squash-reklame, hvor den hollandske udvekslingsstuderende havde fumlet med etiketterne" skreg jeg da også af grin over.
Harry fra DSB-reklamerne holder jeg ikke ud eet sekund, og da slet ikke i selskab med Søren P.
Ja, jeg ved godt, at hende fra BroBizz-reklamerne (som jeg aldrig har hørt, fordi jeg forlængst har slået lyden fra) sælger meget, selvom folk hader hende. Men alligevel… Selvom dårlig reklame er bedre end ingen reklame, så undrer jeg mig: Hvorfor skal det dog være så grimt :?

ad 3) Danser ganske almindelige hverdags-leverpostejsdanskere rundt i bar figur med hat, støvler og bordtennisbat?
Virkelig???

For så vide grænser og så stor tolerance møder jeg som vegetar, katte- og dansegal, samt læsehest sjældent. Tværtimod. De fleste kan ikke klare, at andre vælger leverpostej, villa, vræleunge og vovse fra. Bare det, at man brænder for at danse, snart sagt hvadsomhelst (dog ikke nudist-linedance), er nok til at man er suspekt som ikke-normal, ikke-accepteret.

Nej, jeg er hægtet af, bodysuits eller ej, pseudo-kendte eller ej, normalt eller ej.
Og et reklamebureau har tjent mange, mange penge på de rædsler :øhmm::besvimer::doh:[/quote]

Lidtm sjovt at du efterlyseer tolerance, mens du selv virkelig nedgør andre, der lever på den måde VI finder rigtig.

Behøver man virkelig nedgøre andres levevis for at kunne nyde sin egen???

[quote=alleos7;350595]Lidtm sjovt at du efterlyseer tolerance, mens du selv virkelig nedgør andre, der lever på den måde VI finder rigtig.

Behøver man virkelig nedgøre andres levevis for at kunne nyde sin egen???[/quote]

Nedgør andre :?
Jeg rakker ned på nogle reklamer, som jeg finder grimme og irriterende.
Samt at jeg ikke fatter de reklamer. Det er der så andre, der gør. Smag og behag er jo forskellig.
Og ja, jeg nævner, at mange såkaldt almindelige danskere kan være meget intolerante.
Men jeg mener nu ikke at have kritiseret dem, der kan lide de reklamer. Hverken Johnny eller Annie eller Rita.
Jeg måbede over Johnnys bemærkning om, at de reklamer viser den almindelige normaldansker, for sådan er jeg ikke vant til at opleve folk omkring mig. Tværtimod. Det kan så være min fejl :?
Nyd du bare din leverpostej, Dorte :slight_smile: Så nupper jeg en kartoffelmad :slight_smile:

[quote=MiSi;350508]ad 1) Det forklarer sagen - tak, Johnny - hver gang, jeg ser de navne i medierne, så tænker jeg "Kendt for hvad? Er de ikke bare nogle platte barnerumper?!" I særdeleshed efter at sidde ret tæt på Hell-a Joofs bord i en lokal biks…

Tænk, jeg synes ikke det er pænt at skrive sådan om andre mennesker, blot fordi man ikke synes de er sjove/kloge eller kunstneriske nok

ad 2) Måske har de nået deres mål. Men er målet ikke at sælge flere varer :? Hvis kunden er så frastødt, at man end ikke når til at se, hvad produktet er, så er det da penge helt hen i vejret!
Gunnar og Frue, tja, de var da søde. Den squash-reklame, hvor den hollandske udvekslingsstuderende havde fumlet med etiketterne" skreg jeg da også af grin over.
Harry fra DSB-reklamerne holder jeg ikke ud eet sekund, og da slet ikke i selskab med Søren P.
Ja, jeg ved godt, at hende fra BroBizz-reklamerne (som jeg aldrig har hørt, fordi jeg forlængst har slået lyden fra) sælger meget, selvom folk hader hende. Men alligevel… Selvom dårlig reklame er bedre end ingen reklame, så undrer jeg mig: Hvorfor skal det dog være så grimt :?

ad 3) Danser ganske almindelige hverdags-leverpostejsdanskere rundt i bar figur med hat, støvler og bordtennisbat?
Virkelig???

For så vide grænser og så stor tolerance møder jeg som vegetar, katte- og dansegal, samt læsehest sjældent. Tværtimod. De fleste kan ikke klare, at andre vælger leverpostej, villa, vræleunge og vovse fra. Bare det, at man brænder for at danse, snart sagt hvadsomhelst (dog ikke nudist-linedance), er nok til at man er suspekt som ikke-normal, ikke-accepteret.

Vi har fundet ud af at du mener at os der har fået børn, er både undertrykt af samfundets kvindenormer og alt det der, men de fleste af os kan godt lide vores børn, og er ikke vilde med at de omtales grimt. (jeg mindes da du i en tråd var noget fortørnet over en kollegas syn på persere, så hvor er respekten den anden vej rundt?)

Nej, jeg er hægtet af, bodysuits eller ej, pseudo-kendte eller ej, normalt eller ej.
Og et reklamebureau har tjent mange, mange penge på de rædsler :øhmm::besvimer::doh:[/quote]

Jamen søde Mirea, jeg er da ret enig med dig i en del af dine synspunkter, emn er faktisk ofte “irriteret” over at dine synspunkter drukner lidt i at du altid skal være så bombastisk imod dem der vælger “leverpostejs-levevejen”.

Du påpeger igen og igen hvor træls det er at folk ikke bare accepterer din måde at leve på, mens du samtidig nærmest håner leverpostejsdanskernes levemåde.
Måske du fik mere respekt om din levevis, hvis du selv gav respekt den anden vej.

Størstedelen af min omgangskreds, er altså ikke lige Hverdags-danskere, men de får masser af respekt for (eller måske på trods af, hvem ved), deres anderledes levevis, men de har heller ikke så pokkers travlt med altid at fortælle alle de der “helt normale” mennesker at de altså har valgt at leve anderledes, de gør det bare.

Men hvad ved jeg, jeg lever jo så sandlig heller ikke som flertallet.

Jeg måbede over Johnnys bemærkning om, at de reklamer viser den almindelige normaldansker, for sådan er jeg ikke vant til at opleve folk omkring mig. Tværtimod. Det kan så være min fejl :?
Nyd du bare din leverpostej, Dorte :slight_smile: Så nupper jeg en kartoffelmad :slight_smile:

her mener jeg ganske enkelt at den reklamer i grund og bund bare viser den helt alm dansker helt uden omsvøb, der er intet ondt ment i min sætning om leverpostejsdansker, jeg ku for den sags skyld bare ha kaldt dem den alm dansker.

jeg tror man skal lade være med at lægge for meget i de reklamer man ser i tv idag, man skla bare se dem og så lade være med at tænke mere over det

Og jeg skal understrege, at jeg ikke går og prædiker mod “leverpostej-livsstilen” IRL. Jeg blander mig da ikke i andre menneskers livsstil personligt - det kan man ikke tillade sig. At andre så mener at have ret til at blande sig i mit liv (hvilket jeg ofte oplever i selskabelig sammenhæng), det fatter jeg ikke. Måske er det pga den indblanding, at jeg bliver så tosset over “rugbrøds-reklamefamilien” :øhmm:
Det er herinde, jeg af og til lader proppen springe af og giver luft for min irritation. Hvad er jeg så irriteret over? Igen ofte reklamerne, der, som Johnny også er inde på, er så glansbilled-overfladiske, at det gør ondt. Vi kan også kalde det “Rugbrøds-livsstilen”, det er en typisk rugbrøds-reklame (elsker selv rugbrød).

Jeg beklager, hvis det støder nogen, at jeg giver los og får luft.

[quote=Johnny;351187] her mener jeg ganske enkelt at den reklamer i grund og bund bare viser den helt alm dansker helt uden omsvøb, der er intet ondt ment i min sætning om leverpostejsdansker, jeg ku for den sags skyld bare ha kaldt dem den alm dansker.

jeg tror man skal lade være med at lægge for meget i de reklamer man ser i tv idag, man skla bare se dem og så lade være med at tænke mere over det[/quote]

OK, Johnny, tak for vinklen. Mht at tænke over tingene, så er vi nok bare meget forskellige på det punkt :slight_smile:

Oprindelig postet af alleos7 [ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?p=350900#post350900”][/ame]
[I]
Oprindelig postet af MiSi [ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?p=350508#post350508”][/ame]
ad 1) Det forklarer sagen - tak, Johnny - hver gang, jeg ser de navne i medierne, så tænker jeg "Kendt for hvad? Er de ikke bare nogle platte barnerumper?!" I særdeleshed efter at sidde ret tæt på Hell-a Joofs bord i en lokal biks…

Tænk, jeg synes ikke det er pænt at skrive sådan om andre mennesker, blot fordi man ikke synes de er sjove/kloge eller kunstneriske nok
OK :slight_smile: Jeg synes, at det er helt i orden at kritisere noget underlødigt, der får “taletid” på TV, på teatret, i medierne. Det er os alle, der skal høre/se på det, og det er os, der betaler. Det sidste giver ikke nødvendigvis ret til indflydelse, men jo, jeg synes, at kritik af noget bras er på sin plads.
[/I]
Jamen jeg synes jo ikke det du skriver har noget med kritik af noget underlødigt, men derimod kritik af de personer der opfører det.
Og deri er for mig en kæmpe forskel.

Jeg personligt synes turandot er en dårlig opera, men derfor behøver jeg jo ikke at sige at Antje Jansen er en dum ko, see the difference???

Og så kan jeg altså ikke finde ud af det der med at citere inde i det indlæg, hvor du har citeret, så det bliver på denne måde.

[quote=MiSi;351203]Jeg synes, at det er helt i orden at kritisere noget underlødigt, der får “taletid” på TV, på teatret, i medierne. Det er os alle, der skal høre/se på det, og det er os, der betaler. Det sidste giver ikke nødvendigvis ret til indflydelse, men jo, jeg synes, at kritik af noget bras er på sin plads.
:)[/quote]

Jamen du har da også ret til at kritisere det, såfremt du synes det er underlødigt og noget bras…men det berettiger dig jo ikke til at betragte dem der sýnes reklamerne er sjove, som værende primitive.

Du bliver jo eksempelvis heller ikke kaldt en sofistikeret snob, fordi du ikke lige kan se det sjove i de reklamefilm.

Jeg synes nu også, nogle reklamer kan blive for åndsvage - med eller uden leverpostej… :slight_smile:

[quote=Felis;351381]Jamen du har da også ret til at kritisere det, såfremt du synes det er underlødigt og noget bras…men det berettiger dig jo ikke til at betragte dem der sýnes reklamerne er sjove, som værende primitive.

Du bliver jo eksempelvis heller ikke kaldt en sofistikeret snob, fordi du ikke lige kan se det sjove i de reklamefilm.[/quote]

altså… når man synes noget er primitivt, snobbet, raffineret, … whatever prædikat man nu sætter på det… så sætter man jo som regel også et vist lighedstegn mellem dem der finder fornøjelse i det…

nu ved jeg godt tråden handler om reklamer… MEN - lad os lige vende tilbage til det geniale eksempel: udsendelsen “De unge mødre”

Der sidder brugere herindefra og hygger sig med citater de ligefrem har hentet ned fra nettet og gør sig lystige på dårligt uddannede småt bemidlede menneskers bekostning… og de nyder det ligefrem…

disse mennesker der portræteres i “de unge mødre” er under en bred definition primitive da deres generelle dannelsesniveau er ekstremt lavt… de er usofistikerede på alle tænkelige områder…

Dem er der ingen der tøver med at kalde primitive… og slet ikke dem der ovenikøbet hygger sig med disse personers primitivitet…

Hvornår er det ok at tolke på at når man finder morskab i ting der tydeligvis er usofistikerede - at man så på et eller flere områder selv er usofistikeret… eller omvendt - hvis man kun finder morskab i snobberi - at man så selv er snobbet??

Min pointe er - hvorfor i alverden går i i defensiven fordi nogle kalder jer primitive når i synes primitiv humor er morsom??? stå dog ved det ?? enten så synes i det er sjovt og så er en del af jeres humor primitiv - eller også så er det hykleri…

det må nødvendigvis være enten eller…

Nu har jeg så aldrig set så meget som et eneste minut af udsendelserne om “de unge mødre”., så det skal jeg ikke kunne udtale mig om…men m.h.t.
*Min pointe er - hvorfor i alverden går i i defensiven fordi nogle kalder jer primitive når i synes primitiv humor er morsom??? stå dog ved det ?? enten så synes i det er sjovt og så er en del af jeres humor primitiv - eller også så er det hykleri

Så synes jeg nok jeg står ved det i min tidligee kommentar
Ja, jeg nøjes sgu ikke med at smile…men griner højlydt, og så er jeg faktisk fuldstændig kold i R** over om det kategoriserer mig som plat eller primitiv…**

Altså, hvis jeg kan lide noget og andre kalder det noget grimt, så tager jeg det ikke som en personlig forfølgelse.

Nogle reklamer kan jeg lide og andre ikke. Jeg kan huske dengang havenisserne kom frem, jeg kunne ved gud ikke se noget sjovt i dem, jeg synes de var så platte. Nu synes jeg de da er ok :slight_smile: Dem fra TDC siger mig nu ikke så meget, men reklamer bruges også tit til at få lavet noget andet i.

Ja Rune Klan og Mick Øgendahl, hold op hvor jeg kan grine af de to, selvom man skal høre nøje efter for at forstå vittighederne, når de 2 lebber står og griner -LOL

Folk må for min skyld mene om reklamer hvad de vil, og de må hjertens gerne mene at nogle reklamer er platte/primitive eller whatever.
det måde også godt mene at jeg er, hvis jeg kan lide de reklamer de ikke kan.

Men jeg finder det påfaldende at det er nødvendigt at udtale sig negativt om de personer der spiller rollerne i reklamerne, det er jo trods alt bare mennesker der gør deres job.

Jeg personligt synes ikke at Minna og Gunnar reklamerne, var særligt sjove, men det får mig da aldrig til at synes at Kirsten Lehfeldt er plat. Hun spiller bare den rolle hun bliver betalt for.

Og så synes jeg ikke helt sammenligningen med de unge mødre holder, og jeg synes det er umådeligt grimt at kalde dem primitive blot fordi de ikke er veluddannde og har “supertjekkede” liv.

[quote=alleos7;351301]Oprindelig postet af alleos7

Oprindelig postet af MiSi
ad 1) Det forklarer sagen - tak, Johnny - hver gang, jeg ser de navne i medierne, så tænker jeg "Kendt for hvad? Er de ikke bare nogle platte barnerumper?!" I særdeleshed efter at sidde ret tæt på Hell-a Joofs bord i en lokal biks…

Jamen jeg synes jo ikke det du skriver har noget med kritik af noget underlødigt, men derimod kritik af de personer der opfører det.
Og deri er for mig en kæmpe forskel.

Jeg personligt synes turandot er en dårlig opera, men derfor behøver jeg jo ikke at sige at Antje Jansen er en dum ko, see the difference???
.[/quote]

Sagen er nok den, at jeg har en fornemmelse - oplevelse af - at se de samme navne i samme type underholdning (eller forsøg på det) gennem en årrække. Film, TV, teater - samme garde.
Jeg er bare ikke underholdt. Jeg synes som sagt, at det er grimt. Jeg vil ikke kalde det primitivt, men “bremsespor-humor” vil jeg godt kalde plat.
Og det er de samme skuespillere i de samme shows for 117. gang. Derfor får jeg indtryk af, at de ikke spiller skuespil, men bare ter sig dumt og folk griner af det. Velbekomme…
Personligt? Tja, jeg har læst interviews med Hella Joof, hvor hun virker super-fornuftig set med mine briller :wink: Og så var jeg tilfældigt på et lille lokalt madsted, hvor der var eet bord, hvor der blev larmet og råbt og skreget - i det ellers fredelige sted, hvor mange kom for at nyde en afslappet ret mad. Selvfølgelig har alle ret til fritid og afslapning, men det er venligt at lodde stemningen og tage hensyn til andre. Never mind.

[quote=Felis;351381]Jamen du har da også ret til at kritisere det, såfremt du synes det er underlødigt og noget bras…men det berettiger dig jo ikke til at betragte dem der sýnes reklamerne er sjove, som værende primitive.

Du bliver jo eksempelvis heller ikke kaldt en sofistikeret snob, fordi du ikke lige kan se det sjove i de reklamefilm.[/quote]

Jamen, har jeg kaldt nogen primitive? Dem, der laver reklamerne måske, men seerne?
Hvis nogen vil kalde mig en sofistikeret snob, så værs’go’ :høhø: Det kan vi altid diskutere over en fadbamse :wink:
Jeg kan både lide champus og køligt fadøl (især om sommeren) - faktisk har jeg ingen fine fornemmelser - nyder det, jeg kan lide og driver gerne lidt gæk med det :høhø:

[quote=alleos7;351549]
Men jeg finder det påfaldende at det er nødvendigt at udtale sig negativt om de personer der spiller rollerne i reklamerne, det er jo trods alt bare mennesker der gør deres job.

Jeg personligt synes ikke at Minna og Gunnar reklamerne, var særligt sjove, men det får mig da aldrig til at synes at Kirsten Lehfeldt er plat. Hun spiller bare den rolle hun bliver betalt for.[/quote]

Som sagt, jeg er bare lidt træt af at se de samme mennesker i den samme type “underholdning” igen-igen. OK, de fortsætter med det, de tjener gode penge på, fint for dem. Det hindrer bare ikke mig i at mene, at det er noget grimt bras, som ikke er godt for noget. En kunstner er altså IMHO en person med et vist ansvar for, hvad hun/han lukker ud. Og hvilke roller, hun/han vælger.

Minna og Gunnar, og Gertrud og co (fra den der julekalender) - jeg er nok miljøskadet. De er overdrevne, men ikke særlig langt fra de søde nordjyder, jeg kender. Vi boede deroppead, og folk var superflinke, gæstfrie og varme. Og ja, nogle af dem talte næsten som Gertrud.
Hvis “Minna” kan få folk til at spise mere fisk, så tror jeg, at kvinden bag ved rollen ser en mening med det, ligesom hun støtter kampagner om kvinder og hjertesygdomme aktivt.

Men talende havenisser som reklame for en TV-kanal? Jeg er zappet videre :slight_smile:

[quote=MiSi;351616]Sagen er nok den, at jeg har en fornemmelse - oplevelse af - at se de samme navne i samme type underholdning (eller forsøg på det) gennem en årrække. Film, TV, teater - samme garde.
Jeg er bare ikke underholdt. Jeg synes som sagt, at det er grimt. Jeg vil ikke kalde det primitivt, men “bremsespor-humor” vil jeg godt kalde plat.
Og det er de samme skuespillere i de samme shows for 117. gang. Derfor får jeg indtryk af, at de ikke spiller skuespil, men bare ter sig dumt og folk griner af det. Velbekomme…
[/quote]

Jeg er til gengæld glimrende underholdt :thumbup::thumbup::thumbup:

Man kunne også påstå, at jeg - og andre, der synes om samme genre - rent faktisk har humor :wink:

Har I set denne reklame så?

Den går vist lige til stregen - jeg sad på en færge med Ace og så den i Venner fredag - skræmmende.

Alle folk blev helt - hvad fanden var det?agtige på færgen:-)

Tak, Helle, jeg skal vist slet ikke se Zulu det næste stykke tid. Når man nu kender sig selv ret godt :wink:

Jeg synes generelt reklamer er åndssvage, om det så er TDC-naturister, havenisser eller andet bras. Jeg gider slet ikke se de kanaler, som konstant kører reklamer hvert 15. min. TV3, kanal 4, 5 osv… No way, det er da vildt træls, når man sidder og ser en god film, at der skal køres en 5. min lang reklameserie hvert kvarter og det er de samme 10 skodreklamer… :argh:

Jeg ser faktisk ikke særlig meget TV, jeg vil hellere hygge mig på internettet, med et computerspil eller måske en god bog :wink: Kattenus på sofaen med en god film kan vi også lide, hehe.

Ha… kan se, at der er flere som vil hade min pt erklærede yndlingsrekvalme… jeg ser godt nok ikke meget tv, men denne her fangede mig.
1 man ser en halvnøgen meget velbygget mand… kun lige et håndklæde til at dække det nødvendigste…
2 i baggrunden sidder et par bimbochicks og savler… som sagt - den krop skulle ikke løbe mange gange rundt om min seng, før jeg spændte ben!!!
3 man hører samme mand meget arrogant give udtryk for at det er besværligt at være så lækker som han… mens han går hen mod chicksene - der naturligvis er næsten segnefærdige…
4… og så kommer clouet…
Manden tager (endelig!!!) håndklædet af… og siger, at han efter at have fundet ud af det med bleen havde fået lov at gå i fred…

Jeg må indrømme… jeg skriger af grin hver eneste gang!!!
Og aner stadig ikke hvilken fitnesscenterkæde rekvalmen er laver for… hvilket er fuldstændigt underordnet!
Der er kommet en 2’er… med en lige så lækker mand - der tager fiskebad -LOL