Reklamefolk tænker?

Så er der reklamepause igen - og jeg flygter fra skærmen!
For frem toner 3 (4?) dansende personer, iført cowboyhat & -støvler, og noget, der i farten ligner et bordtennisbat hængt foran skridtet…
Det er vist mænd, selvom en af dem har (mande/fedt-)bryster (?), men jeg vil ikke se længe nok til at tjekke. Det er gyseligt!
Som 20-årig ville jeg have været flov over at se den starte, hvis der var fyre i TV-stuen, som teen ville jeg have været flov over at se den starte, når mine forældre var i stuen - så jeg tror ikke, at min væmmelse skyldes alder.
Jeg synes bare, at det er frastødende og mere end pinligt.
Jeg tør slet ikke gætte på, hvad der reklameres for, eller hvem målgruppen er.

Det samme gælder starten på endnu en sær reklame for/om en sortgrå ø befolket af snavsede mennesker i laset tøj - så er jeg også smuttet.

Hvem skulle de reklamer friste til hvad:? Jeg fanger den slet, slet ikke. Synes bare, at det er grimt!

Og så er der dem med den dårlige taktik: Ca. 4 gange midt inde i en ret voldsom krimiserie med et vist samfundskritisk aspekt bliver der råbt “Dansk Bilferie!” af en vældig frisk ungersvend. Han bliver omgående kvalt med fjernbetjeningen, for det er sørme afskyvækkende at få råbt i hovedet under afdækningen af ganske barske forbrydelser.

Jeg lærer nok aldrig at fatte, hvad der sker i reklamefolks hoveder :?

[quote=MiSi;350424]

Jeg lærer nok aldrig at fatte, hvad der sker i reklamefolks hoveder :?[/quote]

så er vi 2 :slight_smile:

vi arbejder med optimering af hhv intranets men i høj grad også websites for vores kunder…

før virksomhederne fik øje på at vores branche er noget der skal tages alvorligt var det reklamefolk der stod for det vi laver… og der er ingen ende på alt det oprydningsarbejde vi har måttet lave i de forskellige koncerner efter uduelige marketing folk…

vores konklusion i min virksomhed er at reklame/marketing folk tænker… IKKE!!! og når de gør - så skal man skynde sig at fyre dem før de koster en penge!!!

De der reklamer med (med et Olsenbanden-udtryk) ‘småfede og almindelige’ mennesker med smålumre ideer appellerer i hvert fald heller ikke til mig.

Gad vide hvem de appellerer til.

Tror generelt ikke det er en god ide hvis en reklame er irriterende. Men jeg har ofte taget fejl. Det er nærmst en genre uden at have et formål. Gad vide hvor mange, som f.eks har købt tdc efter reklamen med nudisterne, eller spist mere fisk efter ham Gunnar og hans kone…

Jamen reklamefolkene har opnået, hvad de ville:

Opmærksomhed på deres reklame

:høhø::høhø::høhø:

[quote=MiSi;350424]Så er der reklamepause igen - og jeg flygter fra skærmen!
For frem toner 3 (4?) dansende personer, iført cowboyhat & -støvler, og noget, der i farten ligner et bordtennisbat hængt foran skridtet…
Det er vist mænd, selvom en af dem har (mande/fedt-)bryster (?), men jeg vil ikke se længe nok til at tjekke. Det er gyseligt!
Som 20-årig ville jeg have været flov over at se den starte, hvis der var fyre i TV-stuen, som teen ville jeg have været flov over at se den starte, når mine forældre var i stuen - så jeg tror ikke, at min væmmelse skyldes alder.
Jeg synes bare, at det er frastødende og mere end pinligt.
Jeg tør slet ikke gætte på, hvad der reklameres for, eller hvem målgruppen er.

Det samme gælder starten på endnu en sær reklame for/om en sortgrå ø befolket af snavsede mennesker i laset tøj - så er jeg også smuttet.

Hvem skulle de reklamer friste til hvad:? Jeg fanger den slet, slet ikke. Synes bare, at det er grimt!

[/quote]

Kroppene er ikke ægte, de er begge i bodysuits MI :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;350453]Jamen reklamefolkene har opnået, hvad de ville:

Opmærksomhed på deres reklame

:høhø::høhø::høhø:[/quote]

bare ærgeligt for kunden når folk så tænker: ok - hvis de ikke kan finde på en bedre reklame, så er produktet nok lige så ringe…

reklamefolkene har fået opmærksomhed - og kunden har brugt en masse penge…

det er derfor min påstand er at man skal fyre reklamefolk så snart de begynder at tro de skal være kreative, for så koster de en bondegård i damage-control

de tre der danser er faktisk kendte mennesker allesammen, det er peter frødin(kvinden), kirsten lehfeldt8manden claus) og hella joof.(sømanden som osse er deres nabo)

jeg syntes de reklamer er geniale og uanset om man syntes de er dumme el geniale har reklamefolkene opnået det de vil, nemlig at folk har lagt mærke til deres reklame
og helt ærlig de reklamer viser jo den helt alm gennemsnitlige leverpostejs-dansker

de smarte reklamefolk opnår det de vil - vi kan huske reklamen, men jeg må nu ærligt indrømme at efter at have set en latterlig reklame føler jeg bare endnu mindre lyst til at benytte det pågældende firma, men lur mig om bla tdc ikke rammer målgruppen 15-25 år meget godt, det er dem de skal have fat i, dem der er pengestærke

[quote=Battlestar;350456]bare ærgeligt for kunden når folk så tænker: ok - hvis de ikke kan finde på en bedre reklame, så er produktet nok lige så ringe…
[/quote]

Men det er ikke sådan det fungerer.

Det er jo almindeligt kendt, at folk husker navnet - også når de står og skal købe produktet. Om de husker det for det gode eller dårlige, har faktisk ikke særlig stor betydning.

Jeg har jo været i reklamebranchen mange år :wink:

Jeg er ligeglad med hvordan de laver reklamer, men når jeg ikke kan huske fra dag til dag hvad de er om, ja så må det være fordi de simpelthen ikke fanger. Det er jo ikke fordi jeg ikke husker reklamen, men selve de bud de skal sende bliver glemt. :høhø:

Jeg synes de er knaldsjove - ja jeg har en primitiv humor, men her går den rent ind.

[quote=Johnny;350462]de tre der danser er faktisk kendte mennesker allesammen, det er peter frødin(kvinden), kirsten lehfeldt8manden claus) og hella joof.(sømanden som osse er deres nabo)

jeg syntes de reklamer er geniale og uanset om man syntes de er dumme el geniale har reklamefolkene opnået det de vil, nemlig at folk har lagt mærke til deres reklame

og helt ærlig de reklamer viser jo den helt alm gennemsnitlige leverpostejs-dansker[/quote]

ad 1) Det forklarer sagen - tak, Johnny - hver gang, jeg ser de navne i medierne, så tænker jeg “Kendt for hvad? Er de ikke bare nogle platte barnerumper?!” I særdeleshed efter at sidde ret tæt på Hell-a Joofs bord i en lokal biks…

ad 2) Måske har de nået deres mål. Men er målet ikke at sælge flere varer :? Hvis kunden er så frastødt, at man end ikke når til at se, hvad produktet er, så er det da penge helt hen i vejret!
Gunnar og Frue, tja, de var da søde. Den squash-reklame, hvor den hollandske udvekslingsstuderende havde fumlet med etiketterne" skreg jeg da også af grin over.
Harry fra DSB-reklamerne holder jeg ikke ud eet sekund, og da slet ikke i selskab med Søren P.
Ja, jeg ved godt, at hende fra BroBizz-reklamerne (som jeg aldrig har hørt, fordi jeg forlængst har slået lyden fra) sælger meget, selvom folk hader hende. Men alligevel… Selvom dårlig reklame er bedre end ingen reklame, så undrer jeg mig: Hvorfor skal det dog være så grimt :?

ad 3) Danser ganske almindelige hverdags-leverpostejsdanskere rundt i bar figur med hat, støvler og bordtennisbat?
Virkelig???

For så vide grænser og så stor tolerance møder jeg som vegetar, katte- og dansegal, samt læsehest sjældent. Tværtimod. De fleste kan ikke klare, at andre vælger leverpostej, villa, vræleunge og vovse fra. Bare det, at man brænder for at danse, snart sagt hvadsomhelst (dog ikke nudist-linedance), er nok til at man er suspekt som ikke-normal, ikke-accepteret.

Nej, jeg er hægtet af, bodysuits eller ej, pseudo-kendte eller ej, normalt eller ej.
Og et reklamebureau har tjent mange, mange penge på de rædsler :øhmm::besvimer::doh:

Virkelig god sammenligning, MiSi. Det satte tingene i perspektiv.

[quote=MiSi;350508]ad 1) Det forklarer sagen - tak, Johnny - hver gang, jeg ser de navne i medierne, så tænker jeg “Kendt for hvad? Er de ikke bare nogle platte barnerumper?!” I særdeleshed efter at sidde ret tæt på Hell-a Joofs bord i en lokal biks…

ad 2) Måske har de nået deres mål. Men er målet ikke at sælge flere varer :? Hvis kunden er så frastødt, at man end ikke når til at se, hvad produktet er, så er det da penge helt hen i vejret!
Gunnar og Frue, tja, de var da søde. Den squash-reklame, hvor den hollandske udvekslingsstuderende havde fumlet med etiketterne" skreg jeg da også af grin over.
Harry fra DSB-reklamerne holder jeg ikke ud eet sekund, og da slet ikke i selskab med Søren P.
Ja, jeg ved godt, at hende fra BroBizz-reklamerne (som jeg aldrig har hørt, fordi jeg forlængst har slået lyden fra) sælger meget, selvom folk hader hende. Men alligevel… Selvom dårlig reklame er bedre end ingen reklame, så undrer jeg mig: Hvorfor skal det dog være så grimt :?

ad 3) Danser ganske almindelige hverdags-leverpostejsdanskere rundt i bar figur med hat, støvler og bordtennisbat?
Virkelig???

For så vide grænser og så stor tolerance møder jeg som vegetar, katte- og dansegal, samt læsehest sjældent. Tværtimod. De fleste kan ikke klare, at andre vælger leverpostej, villa, vræleunge og vovse fra. Bare det, at man brænder for at danse, snart sagt hvadsomhelst (dog ikke nudist-linedance), er nok til at man er suspekt som ikke-normal, ikke-accepteret.

Nej, jeg er hægtet af, bodysuits eller ej, pseudo-kendte eller ej, normalt eller ej.
Og et reklamebureau har tjent mange, mange penge på de rædsler :øhmm::besvimer::doh:[/quote]

nej selvfølgelig danser de fleste danskere nok ikke linedance i ført adams-kostume hat og støvler, men nu er det sådan at det er en hel historie tdc er igang med at fortælle og det du har set er afsnit 5 el 6 og de karaktere de har valgt til serien er så naturister.

Altså jeg må indrømme, at jeg også gladeligt smiler - helt uden at være flov over det, så jeg må jo være én af de primitive danskere med dårlig humor :p.

Min kiksede humor infbefatter forresten også “Ulla Henriksen” og “Lebberne” med Rune Klan og Mick Øgendahl - jeg griner HVER gang-LOL

her eret par afsnit

[ame=“- YouTube”]YouTube- Naturisterne[/ame]

[ame=“- YouTube”]YouTube- Brittas Pilates[/ame]

[ame=“Piskesmæld (TDC reklame) - YouTube”]YouTube- Piskesmæld (TDC reklame)[/ame]

[ame=“Sort skærm med Claus og Britta (TDC Reklame) - YouTube”]YouTube- Sort skærm med Claus og Britta (TDC Reklame)[/ame]

[nomedia=“(TDC Reklame) Claus og Britta - YouTube”]YouTube- Claus og Britta (TDC Reklame)[/nomedia]

der er vist 2-3 mere

[quote=Rita;350522]Altså jeg må indrømme, at jeg også gladeligt smiler - helt uden at være flov over det, så jeg må jo være én af de primitive danskere med dårlig humor :p.

Min kiksede humor infbefatter forresten også “Ulla Henriksen” og “Lebberne” med Rune Klan og Mick Øgendahl - jeg griner HVER gang-LOL[/quote]

Ja, jeg nøjes sgu ikke med at smile…men griner højlydt, og så er jeg faktisk fuldstændig kold i R**** over om det kategoriserer mig som plat eller primitiv…

-engel-engel

jeg er osse helt vild med de der blæste reklamer

jeg syntes knolø reklamerne er sjove, harry reklamerne får man altid til at knække sammen af grin, viasat havenisserne er total gennemførte.
jeg syntes de reklamefolk der har lavet dem er geniale

jeg vil nu osse hellere se de der tossede reklamer, fremfor en eller anden synkroniseret reklame for sæbe,shampoo el rengøringsmidler.
de er så frygtelige og irriterende

Jeg er småskadet :høhø: …min far var reklamefotograf, indtil han solgte
firmaet, og min farbror er reklametegner :cool: