Rengørings klude :)

Du kan få nogle i god kvalitet hér: http://www.biosol.dk/online-shop-3.html?shopgroup=4

:slight_smile:

Super Diana - de var jo ikke dyre :slight_smile:

Jeg var i Kvickly idag og kiggede på deres udvalg. De havde nogle meget billige “budget” nogle og så havde de nogle fra Änglemark til ca 25 kr/stk… Jeg købte dem fra Änglemark - en universal og en til badeværelset. Og så fandt jeg desuden en mikrofiber “dims” til min gulvmoppe - som også trængte til udskiftning… Så er der ikke andet for end at prøve om det kan hjælpe. Og så væk med de der billige klude…

Syntes bare det er noget underligt noget ikke at skulle bruge rengøringsmiddel. Bedre for miljøet JA - men jeg kan jo godt lide fornemmelsen og duften af rengøringsmiddel… Så DET blir underligt :smiley:

[QUOTE=Marianne;816435]Super Diana - de var jo ikke dyre :slight_smile:

Jeg var i Kvickly idag og kiggede på deres udvalg. De havde nogle meget billige “budget” nogle og så havde de nogle fra Änglemark til ca 25 kr/stk… Jeg købte dem fra Änglemark - en universal og en til badeværelset. Og så fandt jeg desuden en mikrofiber “dims” til min gulvmoppe - som også trængte til udskiftning… Så er der ikke andet for end at prøve om det kan hjælpe. Og så væk med de der billige klude…

Syntes bare det er noget underligt noget ikke at skulle bruge rengøringsmiddel. Bedre for miljøet JA - men jeg kan jo godt lide fornemmelsen og duften af rengøringsmiddel… Så DET blir underligt :D[/QUOTE]

Jeg kunne huske, at vi på mit daværende arbejde bestilte kludene primært fra Biosol. Men de virker BILLIGERE nu, end dengang for mange år siden?? Jeg mener bestemt, at kludene kostede i nærheden af 80-90 kr. dengang… men ok, jeg kan så også huske, at vi købte i flere forskellige størrelser - måske var det de ‘store’ modeller, der var dyre.

Du skal altså unde dig selv en glasklud :slight_smile: Jeg ved ikke, om den til badeværelset, som du har købt, dur til glas og spejle? Men sådan én er altså uundværlig! :slight_smile:

En glasklud?? Må jeg kigge på… Sjovt nok havde de faktisk sådan et “kit” med 5-6 forskellige typer klude… Jeg kiggede bare kort på dem - men måske var det netop en god samling af vinduer, glas, bad, køkken, universal og gulve tror jeg vist den sidste var… Må jeg kigge på en anden dag. Jeg syntes det er fine priser - og har gemt linket. :slight_smile:

Jeg har bare lige hurtigt taget alle møblerne nu. Uden støvsugning, men bare for lige at tjekke… Og UDEN sæbe (MEEEEEGET mærkeligt:?:tihi: - også badeværelset??:yikes::gruble:) og indtil videre syntes jeg det er nogle “rare” klude at arbejde med. Så er spændt på om vi blir tilfredse med hinanden - dem og jeg.

[QUOTE=Marianne;816553]En glasklud?? Må jeg kigge på… Sjovt nok havde de faktisk sådan et “kit” med 5-6 forskellige typer klude… Jeg kiggede bare kort på dem - men måske var det netop en god samling af vinduer, glas, bad, køkken, universal og gulve tror jeg vist den sidste var… Må jeg kigge på en anden dag. Jeg syntes det er fine priser - og har gemt linket. :slight_smile:

Jeg har bare lige hurtigt taget alle møblerne nu. Uden støvsugning, men bare for lige at tjekke… Og UDEN sæbe (MEEEEEGET mærkeligt:?:tihi: - også badeværelset??:yikes::gruble:) og indtil videre syntes jeg det er nogle “rare” klude at arbejde med. Så er spændt på om vi blir tilfredse med hinanden - dem og jeg.[/QUOTE]

Den rigtige glasklud er GULD, jeg er så glad for mine…jeg er nemlig nød til at lige tørre mine vinduer over hver dag fordi Poker Face han pudser ALLE vinduerne HVER dag…med våde poter :tihi:
M.h.t rengøngsmidler…jeg kan ikke lade være med at bruge det samtidig med fiberkludene herhjemme, men på mit job bruger vi det ikke.:slight_smile:

Så må der GERNE komme lidt dufte stas på? TAK Lisbeth:høhø:

Jeg bør også være over mine vinduer ALTID hvis det står til kræene… Våde poter, snude dutter og slås kampe med kattene “derude i den store verden” gør sit til at MINDSKE de rene ruder herhjemme:tihi:

[QUOTE=Marianne;816646]Så må der GERNE komme lidt dufte stas på? TAK Lisbeth:høhø:

Jeg bør også være over mine vinduer ALTID hvis det står til kræene… Våde poter, snude dutter og slås kampe med kattene “derude i den store verden” gør sit til at MINDSKE de rene ruder herhjemme:tihi:[/QUOTE]

Hvis det er helt rigtigt, så må der ikke.
Men jeg er ligeglad herhjemme, de virker fint alligevel og jeg kan godt lide at her dufter godt når jeg gør rent :tihi:

Åhhh jeg har det på samme måde :høhø: Vil altså også gerne have lidt duft - og ikke bare “neutral” ehm…jaa…:tihi:

Ja, så enig :smiley:

[QUOTE=Diana F;816184]J
Jeg er ikke på noget museum længere, da jeg sagde op for flere år siden. Men det var Kvindemuseet, som ligger i Århus. Stillingsbetegnelsen var museumsassistent, hvilket dækkede over ‘jeg laver ALT’ :høhø: - fra det praktiske til administrative opgaver, bogføring o.l. Jeg havde 1000 arbejdsområder, jeg vil ikke kede dig med at liste dem alle op… :-)[/QUOTE]
Jeg er selv museumsansat - dog som inspektør - så jeg kan sagtens forestille mig de 1000 arbejdsområder :slight_smile:

vi har købt vores i tyskland, men det forhandles osse herhjemme i størrere supermarkeder osv, man gør selvfølgelig det man vil behandle rent først for derefter at sprøjte nanobehandlingen på og lade det sidde nogle min for derefter at tørre det der ikke er trængt ind i træet af. jeg tror vi gav en 60-70 kr for en ½liter.
nu har vi så osse meget lyse møbler hvor støvet ikke ses lige tydeligt som på mørke møbler

lige det med at der osse skal dufte når der er gjort rent går jeg ind for, på den måde virker det mere rent. og om det er rigtigt el forkert ved jeg ikke, men man kan altså ikke gøre 100% rent bare med vand

Det er jeg helt enig i.
Jeg mener også at man skal bruge rengøringsmidler.
Men på mit job må vi ikke bruge det, kun til gulvene.
Og så toiletrens til toiletterne og kalkløser til vaskene, intet andet…og jeg gør rent i en børnehave.
Mikrofiberkludene gør det hele uden sæbe siger vores ledere :S

Jeg har læst, at rengøring med en mikrofiberklud og alm. vand fjerner 99% af bakterierne. Om det passer, aner jeg ikke - men HVIS det gør, er det da lidt vildt…

Ja, det er godt nok helt vildt, hvis det stemmer!

Jeg må sige jeg er MEGET imponeret indtil videre. Jeg tog jo bare oprevet klud igår på alle møblerne - og ingen støvsugning. Og det er nok 4 dage siden jeg har støvsuget sidst - midt i fældetid - så der ER bare støv overalt! Anyway. Igår aftes skiftede jeg sengetøj og stor rystede dermed alting inde i soveværelset - og der ligger så også lidt idag - men jeg SYNTES ikke det er helt så meget som der plejer. I stuen er det kun spisebordet der er støvet lidt til. Men det er også der kattene har sit aktivitetsbræt og de bruger bordet til at komme videre til en vindueskarm. Reol, sofabord, tv borde og andet er ikke fyldt med de støv partikler, som jeg er vant til efter de der kulørte billig klude…:thumbup:

ER det virkelig så lige til?? Tænk at jeg ikke har vidst det tidligere :smiley:

Spændende - hvor er du ansat henne? (Hvis altså du vil have det ud i fuld offentlighed - hvis ikke, forstår jeg det godt) :slight_smile:

[QUOTE=Marianne;817264]Ja, det er godt nok helt vildt, hvis det stemmer!

Jeg må sige jeg er MEGET imponeret indtil videre. Jeg tog jo bare oprevet klud igår på alle møblerne - og ingen støvsugning. Og det er nok 4 dage siden jeg har støvsuget sidst - midt i fældetid - så der ER bare støv overalt! Anyway. Igår aftes skiftede jeg sengetøj og stor rystede dermed alting inde i soveværelset - og der ligger så også lidt idag - men jeg SYNTES ikke det er helt så meget som der plejer. I stuen er det kun spisebordet der er støvet lidt til. Men det er også der kattene har sit aktivitetsbræt og de bruger bordet til at komme videre til en vindueskarm. Reol, sofabord, tv borde og andet er ikke fyldt med de støv partikler, som jeg er vant til efter de der kulørte billig klude…:thumbup:

ER det virkelig så lige til?? Tænk at jeg ikke har vidst det tidligere :D[/QUOTE]

Dejligt, at du er glad for dine nye klude! :thumbup:
(Så får vi ikke ballade for at have prakket dig noget skrammel på…:tihi:)

:stuck_out_tongue: Nej pas nu på!! Jeg kommer efter jer hvis de ikke fortsætter med at leve op til mine forventninger :tihi::muhaha: