Rense ører på kat

Jeg sad også lige at tænkte på, at der altså er ret stor forskel på det indre og ydre øre - og der er sateme langt ned til kattens indre øre.
At fjerne umiddelbart synligt ørevoks i det ydre øre med en vatrondel kan jeg ikke forestille mig, at der sker noget ved.
Det jeg har et problem med, det er at bruge ørerensemidler, som jeg er blevet sat til i denne uge af min dyrlæge. Men jeg håber også, at dyrlægen siger OK for at stoppe på tirsdag, og så at det hjælper at skifte til noget mindre støvende kattegrus.

Uden at have erfaring med ørerens, kan jeg da forestille mig, at det udtørrer øret ved så hyppig brug og dermed stimulerer til dannelse af ekstra meget ørevoks.

Har af og til hvis missernes ører har været ret snavset brugt Otoclean, både i øret og på vatrundel. Men det sker sjældent at der er behov synes jeg.

[QUOTE=pivnu;206287]Jeg sad også lige at tænkte på, at der altså er ret stor forskel på det indre og ydre øre - og der er sateme langt ned til kattens indre øre.
At fjerne umiddelbart synligt ørevoks i det ydre øre med en vatrondel kan jeg ikke forestille mig, at der sker noget ved.
Det jeg har et problem med, det er at bruge ørerensemidler, som jeg er blevet sat til i denne uge af min dyrlæge. Men jeg håber også, at dyrlægen siger OK for at stoppe på tirsdag, og så at det hjælper at skifte til noget mindre støvende kattegrus.[/QUOTE]

Jeg ville aldrig nærme mig det indre øre, det kan gå så grueligt galt.
Jeg brugte et middel fra KW der er til at rense ører. Sys ikke det var så slemt, det eneste Hulk gjorde var at ryste lidt på hovedet.

Men hvorfor rense dem?

Fordi det nu engang ikke er så særligt lækkert at se på grålige kager a la bussemand-det-forkerte-sted :slight_smile:

Her i hytten er det kun Aske, som har brug for at få renset ører… vi gør det dog aldrig… hunde er meget bedre til at ordne den slags :smiley:
(Og Nanna bliver altså såååå glad, når hun får lov at snaske katteører!)

Må jeg ikke se et foto af det snask? Jeg har haft mange katte, men aldrig set det nemlig, så er ret nysgerrig.

Hvis mine katte havde “bussemænd” i øregangene, så ville jeg nok spørge en dyrlæge før jeg gjorde noget ved det.

Her renser jeg heller ikke ørerne på mine katte, og de ser da fine ud.
Så hvis dine misser øre er så slemme ville jeg kontakte dyrlægen.

Jeg tror det har meget at gøre med om kattene har adgag til jord. Mine elsker at støvbade, og så kommer der altså støv ind i ørerene. Det meste ordner de selv, men en gang i mellem er jeg altså nød til lige at tørre deres ydre øre af. Jeg piller aldrig ved krummelurerene og folderne nede i bunden, men oppe på flippen. Selve øregangene skal man aldrig begynde at pille ved.

Det er derfor jeg har flere katte :thumbup: så er der altid en, til at ordne det “grove” så som at vaske ører :tihi:

Det er fordi du ikke bor sammen med Aske, som generelt bare er et svin som ikke sætter sin personlige hygiejne så særligt højt :smiley:
Og når man så ikke vil acceptere at blive vasket på af de andre katte, så…

Hvis mine katte havde “bussemænd” i øregangene, så ville jeg nok spørge en dyrlæge før jeg gjorde noget ved det

Hvorfor det? Når nu man kan se, at der er tale om ganske almindeligt snavs?
(Dyrlægen har for øvrigt set det flere gange ved det årlige tjek - ingen kommentarer, bortset fra at Aske så har måtte lide den tort at få renset ører af en prof :smiley: )

jeg fjerner det af den grund at jeg sys det er nødvendigt når han ikke selv får det gjort. det ender jo dælme med at han er brun/gul i øret i stedet for fin lyserød.

Derfor bliver det fjernet . i følge min dyrlæge som jeg spurgte i dag, da jeg var med min svigerinde deroppe med hendes hunde, så er det bestemt ikke en dårlig idé at fjerne det. så kan jo måske komme uden om hvis han får en rift i øret, at der kommer betændelse i pga. af snask. Han sys det var fornuftigt af mig at gøre det, ikke at jeg skulle, men at det da ikke var en dårlig ting jeg havde gjort det.

Jeg kan af gode grunde ikke tage et billede og vise dig, da jeg jo lige har fjernet det, men skal prøve at huske det næste gang, selvom der muligvis går laaaang tid.

jeg renser også det ydre ører på mine misser hvis de bliver snaskede og det gør cooner altså… især de hvide :S

og hvor mange af os tørrer ikke det ydre ører ifbm show-vask… når vasken er ved at være overstået ??

Alle kan blive enige om at det indre øre holder man sig fra, men det er der jo heller ikke tale om - det er ikke anderledes end på mennesker når vi renser folder og bag øreflippen…

Mine har adgang til jord, Elins har og andre katte, som jeg kender - jeg har stadig aldrig set det, som I omtaler her.

så er det et tilfælde… jeg har 6 indekatte og de 3 af dem får efterset ørerne med mellemrum når de er grisede…

det er både inde og udekatte - det kan være du bare har en flok der renser meget ører på hinanden…

Æv, problemer igen… Amira gik igen i går med skæve ører. Først det ene, senere det andet. Hun har ikke været dryppet siden i mandags og var til tjek om tirsdagen, og der syntes dyrlægen, at det så fint ud.
Så jeg dryppede hende af et par omgange i går og fik voksen opløst, og her til morgen var hun glad og frejdig igen. Jeg tripper lidt efter, at Zooplus igen får World’s Best på lager, så jeg kan prøve at skifte kattegrus, for ligesom at prøve at starte et sted.
Jeg skal nok huske at tage et billede, men lige nu er ørerne her i huset ikke så repræsentative, fordi at de jo renses regelmæssigt.

Så er det mange tilfælde:-)

sig til når du er på sjælland - så kan du få lov at komme og se ved selvsyn - Obelix mit lille hvide pus var nærmest brun i forgårs… det er ikke så charmerende…

men ikke noget en vatrondel ikke kan tage livet af på 20 sek :slight_smile: og de ELSKER det…

Det er en deal:-)

Jeg tror skam på jer, jeg har bare aldrig set det på de misser jeg har mødt.