Nogle der ved hvordan man renser linsen på et kamera??
Havde lige svigerfar på besøg… Han skulle liiige se… Mindede om at han skulle passe på linsen… Ja ja, sagde han… Og hvad sidder der på linsen af mit splinternye kamera?! :fuck:
[quote=Kimilla;165904]En microfiber klud til rette formål er hvad jeg anbefaler.
Ellers i en snæver vending, ånder jeg på glasset og bruger en stykke bomulds stof.
Men kluden og ånde er hvad jeg klart vil anbefale.[/quote]
Microfiberklud tror jeg ikke er godt - det er forholdsvis hårde fibre med slibeeffekt, men en blød bomuldsklud, gerne en af de helt bløde til brillerens, vil være fin…
[quote=M&M-mor;165907]Microfiberklud tror jeg ikke er godt - det er forholdsvis hårde fibre med slibeeffekt, men en blød bomuldsklud, gerne en af de helt bløde til brillerens, vil være fin…
Er du tilfreds med dit nye kamera?? :)[/quote]
Det jeg lige har afprøvet har været fiiin Zoomede helt ud fra vores stue (gennem ruden) og over til naboen og der var ikke noget utydeligt på skærmen… Heller ikke da billedet var taget… Men har kommenteret lidt i den anden tråd…
Brug sådan en blød klud som man kan få til at pudse briller med, men lad være med at bruge nogen midler, hverken brillerens eller andet, for det ødelægger glasset
[quote=M&M-mor;165907]Microfiberklud tror jeg ikke er godt - det er forholdsvis hårde fibre med slibeeffekt, men en blød bomuldsklud, gerne en af de helt bløde til brillerens, vil være fin…
Er du tilfreds med dit nye kamera?? :)[/quote]
Jeg sad og var ret usikker da jeg skrev microfiber klud - Jeg har selv en pudseklud til mine objektiver, og mener bare det er en microfiber klud, men jeg tager sikkert fejl.
Den er silkeblød og egnet til objektiver.
Men håber du fandt noget at rense glasset med Bølle-missen. - Og som skrevet, væsker af nogen art er no go, med mindre man snart vil have nyt kamera. Gs