Rensning af ører?

Hvordan og hvor meget?

Willow har i løbet af den seneste uges tid fået noget lysebrunt snask i ørene. Ikke klumper eller sådan som vores eget ørevoks men jeg går ud fra at det er kattens version af det.

Hvordan, hvornår og hvor meget skal man gøre ved det?

Jeg kan nemlig huske der var en farlig ballade over at rense ører på børn fordi de er ting i ørevoks der beskytter deres ører mod sygdomme/bakterier.

Så hvordan og hvorledes skal jeg forholde mig til hans ører?

Tag en vatrondel, gør den våd, pres al vandet ud af den, og kør den så forsigtigt rundt i øret på ham. Du må under ingen omstændigheder stikke hverken vat eller fingre ind i øret, kun køre på de udvendige…

Eeek!

Så ikke for langt ind/ned?

Jeg ved sgu ikke om jeg tør så…tænk hvis jeg gør noget for langt ned?

[quote=Gry Gressbakken;109966]Eeek!

Så ikke for langt ind/ned?

Jeg ved sgu ikke om jeg tør så…tænk hvis jeg gør noget for langt ned?[/quote]

Tro mig… der er grænser for hvad du kan få lov at gøre! :smiley:

Ej, hvor sjovt… Bamse ligger lige på mig, og han har også fået lidt “ørevoks” så jeg har lige “renset” dem. Eller det vil sige, jeg renser mine fingre og så tager jeg min tommeltot og tager det værste med den, derefter tager jeg en lommelet og tørre øret af, ikke for meget ind i øret eller faktisk overhovedet der ind!
Det kan sagtens være at det er helt forkert og jeg giver ham en masse baktusser, men på den her måde røre det ham slet ikke!

Skal jeg lige tage et par billeder og sætte ind? bare hvis du ikke lige kan se det for dig?!

meget gerne

Hvor meget er der og hvor sidder det?

Hvis der ikke er unormalt meget øresnaks i hans ører men bare lidt pletter ude i den synlige del af hans ører, ville jeg bare tage en tør vatpind og gnide let der hvor pletterne sidder. Du kan vende hans øre på vrangen hvis han tillader det.

Mine elsker den slags ørerensning. Jeg renser aldrig derinde hvor øret bliver foldet.

Meeeen den bedste ørerens er nu altså en kattetunge (men det kan du ikke bruge til noget, jeg ved det godt).

Hæhæhæ

Hm…hvordan ser det ud.hm…

Hvis du forestiller dig en pande med en let brun fedtet hinde på? Hvis man har stegt mad på den og ikke fået den vasket af samme dag…

hvis det giver mening?

Jeg vender vrangen ud på hans øre (det lyder slemt, men det er ikke ment sådan) og så tager jeg det der sidder der, som er lige til at få. Så kører jeg fingeren lidt ind i øret fra den nederste side af øret (billed 2) og så tager jeg den øverste del af øret, hvor jeg gøre øret lidt fladt, ved at klemme det på bagsiden af øret hvor det buger mest.

Jeg kommer på intet tidspunkt langt ind i øret.

Du kan bare putte en serviet eller en meget tør/men stadig lidt fugtig klud over fingeren.

Nu ved jeg ikke med Willow, men jeg kan jo næsten gøre alt ved Bamse, for det er ikke så træls for ham at han går! eller bliver træt af det.