Resultater fra Hedensted

Slet ingen der vil dele deres resultater ? ved der er nogle af jer derude der har gode resultater at dele ud af… :smiley:

Starter selv…

Var afsted lørdag med begge drenge, David var lidt ked af at være afsted denne gang så vi tog dagen lidt som den gik…

David var oppe hos Pia Nyman, som havde så mange rosende ord om min lille dreng - han fik nemt sit EX1, og NOM fik han også… Jeg valgte dog allerede tidligt at trække ham fra BIS, da han som sagt bare ikke var særlig glad for at være afsted… han var ikke sur eller noget, bare lidt utryg - det var kun 2. gang han var afsted så ville ikke presse ham mere, så vil jeg hellere han gerne vil med en anden gang, end at have presset ham så meget at han aldrig vil med igen…

Ean var oppe hos Donnatella - og fik en super kritik eneste hun sys der manglede lidt var fylde og hankatte udtryk, men han er kun lige et år - tilgengæld var hun MEGET overrasket over at han allerede havde lavet et kuld… Han fik CAC og blev dermed champion… BIV og NOM blev det ikke til denne gang men det er helt fint…

Alt i alt en dejlig dag med drengene og alle jer katte “tosser” men nøjh jeg var træt da BIS sluttede lidt senere end normalt…

Jow, vi har nu ikke de store resultater at dele ud af, men vi havde en god dag i hvert fald :slight_smile:

Hector havde konkurrence om sit CAGPIB, men blev placeret Ex2, hvilket jeg også havde regnet med da jeg så konkurrenten. Konkurrenten blev senere også NOM.
Vi fik dog en rigtig (!) god og grundig bedømmelse og der var flere punkter på Hector som faktisk var bedre end på konkurrenten, så det blev jeg glad for at høre. :ok:

Desuden blev vi superoverraskede over, at finde ud af, at Hector var forsidemodel på kataloget :smiley:
Og så prøvede jeg senere at spille i FIP rafflet for første gang, og var så heldig at vinde en fotografering hos kattefotografen + 2 billeder!

[QUOTE=ThildeL;1281392]Jow, vi har nu ikke de store resultater at dele ud af, men vi havde en god dag i hvert fald :slight_smile:

Hector havde konkurrence om sit CAGPIB, men blev placeret Ex2, hvilket jeg også havde regnet med da jeg så konkurrenten. Konkurrenten blev senere også NOM.
Vi fik dog en rigtig (!) god og grundig bedømmelse og der var flere punkter på Hector som faktisk var bedre end på konkurrenten, så det blev jeg glad for at høre. :ok:

Desuden blev vi superoverraskede over, at finde ud af, at Hector var forsidemodel på kataloget :smiley:
Og så prøvede jeg senere at spille i FIP rafflet for første gang, og var så heldig at vinde en fotografering hos kattefotografen + 2 billeder![/QUOTE]

FIP rafflet glemte jeg sørme denne gang… det må blive dobbelt op på næste udstilling i stedet for… men tillykke med gevinsten - Brian er super sød og dygtig (syntes jeg)… så det skal du helt klart nok blive glad for…

Jo tak :tihi: Vi har fået taget billeder hos ham mange gange før af både Fellini, Nes og Hector, så ved skam godt, hvad det indebærer.

vi havde en supergod weekend og vi er ovenud tilfredse med resultaterne.

lørdag startede vi op med en farvebedømmelse på kaz og allerede inden han blev sat på dommerbordet spurgte begge dommere( pia nymann og stephane henry) os hvorfor dælen vi ville have kaz farvebedømt, for selv på afstand var der ingen tvivl om hans farver, så det var jo ganske godt.

vi skulle så op til bedømmelse hos pia nymann, der fik kaz en ganske flot bedømmelse og sit cert (capib), og han skulle til Nom som vi så tabte, men det var helt ok, for det var vores gode veninde (lone gram) og hendes coon doofy vi tabte til, hvilket hun så var overrasket over, for i hendes optik er kaz så meget bedre. vi syntes det var mere end fair, især fordi doofy til sceneshow vandt Bis og Bob5.

om søndagen skulle vi op til katia pocci og vi fik ganske enkelt den flotteste bedømmelse på kaz vi indtil videre har fået, plus hans cert (capib) hun var ovenud tilfreds med alt ved ham men især groomingen kommenterede hun flere gange at den bare var så flot og at vi da vist havde brugt en del tid nede ved buret på at sætte ham op til show, vores svar var nej, for vi havde kun taget han ud af buret og så på dommerbordet. og så var katia ved at knække sammen af grin over vores svar
vi har så åbentbart bare gjort forarbejdet perfekt.
kaz gik videre til Nom som han vandt, derefter fik vi en rigtig god snak med katia hvor hun fortalte hvad hun havde lagt vægt på hos kaz og hvad hun kiggede på hos mcoen og vi fik et mindre foredrag om standarden osv. hun sagde ligeud at kaz havde den mest perfekte profil hun havde set på en coon meget længe, spørg lige om vi var stolte. kaz tabte så på scenen på scenen, hvilket vi var klar over med det samme vi så hvad han var oppe imod.
så alt i alt en pragtfuld weekend sammen med skønne mennesker og katte

Jeg havde nogle super-dejlige dage i Hedensted. Der er en rigtig god stemning blandt skovkattefolket, hvor vi både fik grint, snakket seriøst, set hinandens smukke katte og ikke mindst spist noget dejligt mad. Det er så hyggeligt når vi sammen (ved en lækker buffet ) kan fejre de gode resultater :thumbup:

Resultatmæssigt kan jeg ikke just prale. Nada blev Ex3 om lørdagen og Ex2 om søndagen. Begge dage fik hun STOR ros for sin pelskvalitet. Da jeg var på vej ned i buret med hende om søndagen, kom en dommer gående imod mig. Vedkommende spurgte om jeg ikke også havde været der om lørdagen. Vedkommende havde ikke bedømt Nada nogle af dagene, men havde “spottet” hende, og ville lige sige til mig, at jeg havde en utrolig smuk kat. Åhhhh sådan en dejlig kommentar kan jeg leve længe på :høhø:

Ivalo … Det var hendes første udstilling og hun var rigtig sød på dommerbordet om lørdagen, men da vi stod på række og præsenterede kattene, blev hun gal fordi naboens kat knurrede ad hende. Jeg stillede mig et andet sted, men Ivalo var allerede blevet gal. En tur ned og støtte på gulvet hjalp ikke. Hun begyndte at hvæse og knurre. Jeg gik væk med hende, og sagde til stewarden at vi ikke deltog længere. For det første ville jeg ikke have, at Ivalo skulle have en dårlig oplevelse, og for det anden ville jeg ikke have, at hun skulle påvirke de andre katte. På vej ned til buret blev hun gal igen, især fordi en ubetænksom person i nærheden smed/tabte/satte en tung kasse med dåsemad ned ovenpå nogle andre kasser, og larmen gjorde Ivalo bange. Så måtte jeg holde hende fast ned mod gulvet. Efter 10 sekunder faldt hun til ro, og jeg kunne tage hende op. En sød opdrætter kom ilende og spurgte om jeg havde brug for hjælp (hvor dejligt er det ikke lige at andre er OBS i sådan en situation) :ok: men jeg havde styr på Ivalo. Efter ½ time i sturdien tog jeg hende ud. Hun var utryg. En ½ time senere prøvede jeg igen … stadig utryg. Efter lidt længere tid prøvede jeg igen, og nu var hun så afslappet, at jeg kunne sidde med hende på skødet, hvor hun nysgerrigt kiggede sig omkring. Dagen endte med Ex og faktisk en rigtig fin bedømmelse.
Søndag var hun mere rolig og fik igen en fin bedømmelse. Hun endte dog som Ex4.

Jeg ville da lyve, hvis jeg ikke ønskede mig nogle bedre resultater :høhø: På den anden side, så er det også bare så hyggeligt at være på en udstilling, hvor selve arrangementet bare kører og man får mødt en masse søde mennesker.

jeg deler rigtig gerne :slight_smile:

lørdag skulle Rappe op til Steven Jones.
Det gik desværre liiidt for hurtigt ift klargøring, så jeg fik hende for sent ud af buret og dermed fik hun ikke tiden til langsomt at vende sig til temperaturen - hun kom lige fra den varme hule til det kolde dommerbord og dagens ellers gode humør hos Rappe forsvandt… damen hader inderligt at fryse :S
Oh well - hun fik sagt en masse grimme ting til Steven om, hvor meget hun altså HAAAAADER at fryse, men han overbeviste hende vist alligevel om, at det altså ikke var hans skyld :høhø:
Xarabi fik en masse fine ord - trods hendes rappenskralde-humør og fik sit 8. CAGCIB og blev dermed Grand International Champion :thumbup: :rock:
Vi skulle komme tilbage til nominering kort efter, men hun fik lov at kravle tilbage i sin varme hule og slappe af :slight_smile:

Søndag var jeg mere omhyggelig med, at få hende ud i god tid og “temperere” til hallen, da hun skulle ind i den store hal, som var endnu koldere end den lille. Det var noget der passede ind i Rappes planer, så da vi kom op til Katia Pocci, skulle Rappe da liiiige kommentere det kolde bord, men ingen alvorlige gloser :slight_smile:
Jeg var ganske enig med Katias plusser og minusser på Rappe og Rappe fik sit først CACS! :uha: jep - jeg synes altså det er vildt min lille pige kan få et CACS og ikke en gang være 2 år endnu! :ups: (og nu holder vi pause med int. udstillinger, så hun får tid til killinger og til at udvikle sig lidt - så må vi se, hvad der skal ske bagefter, om der skal samles flere CACS :ups: )
Til nominering var vi oppe mod en flok pæne piger og Rappe fik lov til at komme ned i varmen igen - det passede hende rigtig fint, for hun både frøs og var træt til sidst…

Men alt i alt havde vi en dejlig weekend - Rappe især når hun fik lov at være i varmen og hygge :tihi:

Søndag havde jeg Bob med for første gang. Han var lidt utryg og fik også hvæst og brummet en smule mens vi stod og ventede på bedømmelse. Ole og jeg trak os lidt væk og fik ro på. Det hjalp en del og han slappede så meget af at han kunne lege en smule.
Til bedømmelsen tog han det rigtigt fint. Stephane Henry var meget begejstret for ham og han fik en super flot bedømmelse, dog med det minus at han lømlede en del for tiden. Stephane var især begejstret for han farve og for at han ville lege på bordet på trods af at det var hans første gang .
Jeg var glad for bedømmelsen og regnede med at det var så det. Bob mangler en del udvikling endnu og de andre 4 hanner var alle ældre og mere udstillingsvante.
Men sørme om ikke min lille dreng skulle på scenen!!

Jeg fandt Pernille og bad hende bære ham. Jeg gjorde klart at hvis han ikke ville mere så skulle hun bare kramme ham og glemme bedømmelsen. Hellere at han fik en okay oplevelse end at han blev vist frem. Men både Pernille og Bob gjorde et godt arbejde. De lignede ægte proffer på scenen :smiley:

Bob var oppe mod Alex som også er ude fra internatet samt en langhåret huskat. Og sørme om ikke han blev nummer 2!!!

Jeg er så stolt af min lille dreng! Tænk at blive nr. 2 på første udstilling og så endda mens han lømler så meget :smiley:

Alex endte fuldt fortjent som BIS. Det var en god dag for MinVenKatten kattene :wink:

Ja, jeg havde også en rigtig god weekend :slight_smile: Lørdag havde jeg Ben med. Jeg synes egentlig ikke han er klar til kastrat-klassen, da han i mine øjne stadig mangler noget udvikling og muskelmasse, men han trængte også til træning, så med kom han :slight_smile: Donnatella var dog helt vild med ham, og havde rigtig meget ros til ham - blandt andet Ex forehead :uha: :smiley: og også ros for box og hage, og hun var væsentligt mere positiv over hans udvikling end jeg selv er :tihi: Så Ben fik sit første CAP og var med oppe til NOM. Ben er lige blevet 1 år for et par uger siden, men vandt sørme over den 2½ år gamle konkurrent, selvom Ben også er noget i “bikini” :høhø:
På scenen var han ligeledes oppe mod en konkurrent på 2½ år, og selvom stewarden fortalte at dommerne især havde været imponeret over hans box, så måtte han altså “nøjes” med 1 stemme, mod den andens 2. Jeg er bare rigtig glad og stolt over “lille Ben” :smiley:
Mikki skulle have været med, men eftersom han i Grindsted lignede en, der havde fået dyppet forkroppen i klorin pga fæld, så blev han meldt fra igen :høhø:

Og så hyggede jeg mig begge dage med at gå steward :slight_smile:

Vi havde en fantastisk weekend på show!

Rhys ser - ehm - speciel ud for tiden. Han lømler som ind i h, og han fælder så meget, at han er blevet tyndhåret i nakken :tihi: Begge hans bedømmelser gik super, han blev nusset og leget med. Ex1 begge dage :slight_smile:

Muffe var sit sædvanlige krammelige jeg, med den tilføjelse, at han nu har halvlang pels :wink: Sjovt nok fik han også kommentarer på den :tihi: Steven Jones syntes, at han har et utroligt flot ansigt, og gav ham gladeligt hans sidste CAP. Så nu er Muffe premier :uha: Søndag hyggede Muffe vældigt med Helene Lis, der var vildt med hans temperament. Så de fik lige taget et billede sammen, som hun postede på FB. Hun gav ham CAPIB, så det er store sager! Begge dommere mente han trods hans mangler er så fin og med så godt et temperament, at han burde få pelsen vokset helt ud, så han kan udstille, når de højere klasser engang bliver åbnet.

Muffe skulle da lige have en kokarde - han er jo også en god udstillingskat, selvom han ikke vinder dem :)

Louis fik lørdag sit CAP, og Yan valgte ham til specialkategorien Bedste Farve. Den tabte han til en tortie, men det var fedt han overhovedet fik den ros af en dommer :slight_smile: Søndag var helt vild! Jeg missede desværre det meste af hans bedømmelse, men kom lige til at Helene Lis kunne opsummere: Han er fantastisk! Lidt flad pande, men ellers fantastisk! De ord gjorde NOM meget meget spændende. Han skulle op imod en ocikat i kl. 2… Men han tog NOM! På scenen fik han ingen stemmer, men syns nu NOM var flot af ham, når han kun er 1 år og 2 dage. Søndag blev han så også premier :flag:

Jeg havde også en hyggelig weekend i Hedensted! Florian, knapt så meget. Han er desværre sin mors søn og brokker sig meget, når han skal op til dommeren. Hans halvbror, som også var oppe ved samme dommere, var lige så slem. Florian præsterede endda at hvæse af den søde dommer om søndagen, øv. Han fik dog CAP begge dage, og blev også udtaget til nominering, som han dog tabte til en væsentligt mere udviklet kat, der også var mere rolig. Helt fint med mig, da jeg nok alligevel havde været nødt til at trække ham hvis han var blevet NOM, så trykket som han var. :trøste:

Stewarden mente ikke i første omgang, at han skulle komme op igen til nominering, så jeg gav Florians hans vandskål efter vi havde været ved dommeren første gang. Tyve minutter senere skulle vi så alligevel op igen, og da så han selvfølgelig sådan ud…

Jeg kender ingen som Florian, der kan få vand ud over det hele på ingen tid. :venter:

I buret hyggede Florian sig heldigvis og var helt afslappet, som han plejer at være.

Han havde også en dejlig tur hjem med DSB, hvor han insisterede på at sidde på skødet og hilse på alle, der kom ind i vores togkupe. Ingen spor af det sure fladbrød, der kun ville ligge fladt på gulvet som om han havde sugekopper under poterne. Han er virkelig en super sød og social kat, så længe der bare ikke er andre katte til stede…

Da vi kom hjem, mente Florian, at vi skulle sige pænt goddag til hinanden ligesom vi plejer, når jeg har været ude af døren.

//youtu.be/_IXP7yWMkas

Vi skal på en endags udstilling i Hvidovre i starten af næste måned. Derefter holder Florian en lang pause med udstillingerne. Han er jo primært en hyggekat, og jeg synes, det er synd, at han bliver så stresset af at være oppe ved dommerne. Forhåbentligt får han mere selvtillid som voksen. :slight_smile:

Som altid hyggeligt, glade mennesker, smukke mis OG fantastiske dage. Hvis ikke det var fordi det hele er SÅ positivt og velfungerende og sjovt, ville jeg være træt efter sådan en week-end (OG fredag hvor jeg fyldte bil og trailer her hjemme, bar det hele ind i hallen, fra den ene ende af hallen til den anden hvor standen skulle være og op på bordene).
Søndag aften baglæns og i går satte gemalen og jeg halvdelen af burene op i Spar

Jeg havde en fantastisk weekend med mine dejlige Korater. Jeg kan stadigvæk slet ikke få armene ned.

Lørdag startede med at fejring af Jyraks topkatte, hvor Fanni blev Bedste Hunkastrat! Sidste år vandt Fanni sit 10. BIS og fik dermed titlen DSM, som selvfølgelig skulle fejres på næste udstilling i egen klub.
Koraterne skulle bedømmes af Katia Pocci, som er et nyt og positivt bekendtskab. Hun håndterede kattene perfekt og havde en god viden om Koraterne. Både Fanni og Mimi charmede alt hvad de havde lært.

Fanni fik sit cert og nominering uden problemer og Mimi slog først sin bror og bagefter 3 andre flotte ungdyr!

Fanni på det først billede og Mimi på det andet.

Fanni skulle for første gang deltage som veteran, som gik flyvende. Hun blev endnu engang bedømt af Katia Pocci, som valgte hende som Bedste Veteran Kat 3 og på scenen valgte Yan Roca Folch Fanni, som BOB Veteran!

Mimi har nu været afsted på udstillinger en del gange, men syntes stadigvæk, at det er noget spøjst noget, som ikke skulle tages alt for alvorligt.

Fanni tog heller ikke tingene alt for alvorligt. Hun kommenterede på sædvanligvis dommernes håndtering af hende og mindede dem om at hun jo var den smukkeste kat i hallen. :stuck_out_tongue:

Hun slog først en masse flotte hunkastrater, derefter hankastraten og gik videre til Best of Best.

I panelet lige efter skulle Mimi op som ungdyr, men havde ikke en chance mod de mere udviklede konkurrenter. Korater er lang tid om at blive færdige, så en nominering er en sejr.

Da vi nåede til Best of Best panelet, var Fanni lidt træt, så hun kommenterede kun dommerens(Donatella Mastrangelo) udvælgelse forholdsvist lavmælt. :tihi: Efter en nervepirrende(vist mest for mig) udvælgelse endte Fanni med at blive BOB 2, så jeg var pavestolt! For Donatella giver ikke ekstra point, fordi man er en Korat. Man skal være ualmindeligt pæn, for at vinde hos hende. :rock:

Mit kamera løb desværre tør for strøm om lørdagen, så der er ingen billeder fra om søndagen. :frowning:

Om søndagen skulle Koraterne bedømmes af Donatella Mastrangelo, som jo kender Koraterne alt for godt og kræver derfor at man viser sine bedste katte frem.
Hun var vild med Fanni, som hun jo har set en masse gange. Fanni’s forkælede vrælen ad mig giver altid et godt grin, for badeanden er hverken ked eller vred, når hun vræler. Hun VIL have sin vilje også selvom, hun ikke får den eller har fået den de sidste 2 år.
Fanni fik sin nominering og den sædvanelige kommentar omkring hendes vokaltalenter. :klapper:

Donnatella foretrak Billy over Mimi, da han er lidt mere udviklet og hans øjenfarve er allerede mere grøn. De er begge to mestre i at charmere dommere og publikum, for de uddeler kys og spinden til alle, som gider at nulre dem. :inlove:

Som veteran blev Fanni bedømt af Yan Roca Folch, der også er faldet for Fanni’s charme. Han valgte hende som bedste veteran i kat 3. Fanni blev igen BOB Veteran, denne gang valgt af Donatella. Fanni fik nemlig endelig vist sine velplacerede ører frem, da hun holdt sin kæft lukket. :tihi:

På scenen vandt Fanni hunkastrat-panelet enstemmigt og slog igen hankastraten, denne gang enstemmigt. Så jeg var/er SÅ stolt og glad, at jeg er nær ved at revne!

Vi fik da et blære-billede i buret, hvilket ikke helt passede primadonnaen, for jeg stod for langt væk til at hun kunne springe op på min skulder.

Er der forresten nogle der ved om de planter vi fik på udstillingen er giftige for kattene?

mine har gumlet på en siden i søndags og er levende endnu i hvert fald :slight_smile:

Knerk og jeg havde 9 katte med til lørdagens KB show, det var ikke de stor resultater vi fik der, for det var i sandhed de flotte KB fra Norge og Danmark der var samlet. men hyggelig dag med godt selskabet og det er jo i bund og grund det vigtigste.

KB show
Diamond blev bedste hun og nr 9 i top 10 samt bedste KBL gr 4
Finn blev bedste han kastrat og nr 3 på top 10 samt bedste KBS gr 4
Agatha blev bedste KBS gr 3
Brumme blev bedste KBS gr 1

Lørdag.
Ushi vandt til min store overraskelse NOM over en KB han, som jeg altid har hørt skulle være så fantastisk, men han fik som forventet inge stemmer på scenen
Francesca fik sit sidste CAC og blev champion, hvilket er fint for mig, da hun pt er lidt for tynd pga gentagne løbetider
Agatha, fik stor ros,og Yan havde virkelig svært ved at vælge NOM mellem hende og en KBL dreng, men det var drenge der vandt

Diamond fik sit CACS, vandt BIV total og NOM, på scenen tabte hun med skildommer.
Finn fik NOM på scenen tabte han med skil dommer
Marikix fik HP tabte NOM til hendes mor
My fik CAGCIB
Brumme vandt NOM, tabte på scenen
Miss marple fik EX1

Søndag:
Francesca fik sit første CACIB og jeg var enig med Katia at hun ikke skulle op til NOM
Agatha fik så meget ros af Katia og vandt NOM uden problemer og blev BIS med alle dommer stemmer, hun har et super temperament til show og elsker opmærksomheden

Finn vandt NOM, men tabte på scenen
Marikix Vandt BIS
Brumme vandt NOM
Miss Marple fik EX1,

Knud Erik havde begge dage sit Detektivkuld med som fik BIS
Finn vandt begge dage BIS avl og BIS opdræt

En super weekend :thumbup:

Næppe - det er ganske almindelige bregner :slight_smile: Det skulle have været kattegræs som de andre gange, men nede i Holland havde de fuldstændigt glemt at pakke kattegræs til os, så der var meget røde ører da vi kom for at hente det og det ikke var med. Så fik vi en stak bregner i stedet for :slight_smile:
VH
Susanne

Skulle der være en der har et billede af Knud Erik præsentation af opdræt/avl og kuld, vil vi bliver glade for at få det

Så vrimler det frem med kendte ansigter i filmen fra Hedensted Avis :ok:

//youtu.be/ifIZPLVIEgI