Resultater og kommentarer fra WS

Animal TV har øjensynlig besluttet, at livestreaming går ud på at parkere et kamera i den ene ende af hallen, så man skulle tro, der kun var kat. I og II på WS :frowning: Jeg kan ikke påstå, jeg er imponeret over den dækning :frowning:

1 Synes om

Det er ikke særlig imponerende at følge med… men vi så da en dansk kat blive nom… en ragdoll ungdyr skal heppes på i morgen…

Men er der andre der skal heppes på

Rettelse nu har ejeren fået nr 2 ragdoll nomineret… Bounty blev også nom

Og tillykke Jeanette med din bobtail som blev nom

1 Synes om

Ja, der er i hvert fald en dansk burmeser hos kat. 3 kastraterne - Sydow’s Helena Rubinstein :slight_smile:

1 Synes om

Og nu hører jeg der er en birma killing og en fertil birma hun

1 Synes om

Shadowpaw’s Purple Rain blev NOM
Så nu er der en norsk skovkat også

Jeg elsker Kia for at opdatere mig

1 Synes om

DiKeRo’s I will always live you er NOM
En exo
Skriver Kia… jeg synes det tegner godt

Anne grethes bur killing nom
Og mis Bilka nom

Tak for opdateringerne på NOM :smiley:

Der måtte jo være andre end mig der er skuffer over hvor umuligt det er at opdatere sig selv når nu ws er ret dårlige til det der internet funktioner

Ja det er virkelig irriterende at der ikke er et online katalog,med dagens resultater.
Der er da også flere udstillere fra udlandet som jeg godt ville se resultater fra.

Bare det at det man kan se på film nærmest kun er fra samme sted er træls og Tanja skriver at der ikke er plads til alle udstillere til scene show i morgen… jeg er lidt spændt på at se det

Det er da ikke så fedt,hvis der ikke er plads til alle katte på scenen.

Kattene skal der nok være plads til men det må være træls ikke at kunne se den scenen

Hvis I synes at IT’en var dårlig hjemmefra, så skulle I prøve at være hernede. Det er kaos og de har seriøst ikke tænkt på en plan B hvis nu IT’en svigtede, hvilket den gjorde. De havde lavet en app som skulle hjælpe med at kalde folk op og den virkede slet ikke. Det var næsten umuligt at få informationer og indtjekning i morges var ét stort kaos, startede med at stå UDENFOR med kattene i en time. Vi Star heller ikke sammen hele dansker lejren, men er vist delt ud på en 6-7 steder. Marianne Roth står hos hollænderne.
Men ellers har det været en god dag med skønne mennesker :wink:

2 Synes om

Erfaringer fra WS (“worst show”):
Dagens lyspunkter:
Det regnede i det mindste ikke i de 50 minutter vi stod udendørs på en tidlig morgen sidst i oktober og ventede i en bogstaveligt talt flere hundrede meter lang kø bare for at komme ind i dyrlægekø.
Det lovede dobbeltbur til alle udstillere med 2 katte viste sig at være 3 enkeltbure, der ikke kunne skilles ad. Lyspunktet var at burnaboen havde en skævbider, så vi kunne splitte buret ad, så kattene kunne være der.
Totalt kaos hele morgenen, hvor end ikke en powerpoint kunne køre ved åbningen af udstillingen. På grund af tekniske udfordringer startede bedømmelserne først kl. 12. Lyspunkt? jeg vender lige tilbage, hvis jeg kommer på noget.
Man havde på forhånd på skrift advaret udstillerne om at hvis ikke de kom med sine katte, så ville de blive abset. Det er godt nok ikke helt ifølge FIFe show rules, men nu havde man jo lanceret en app, som folk bare kunne benytte. Virker naturligvis ikke på min gamle Nokia. Og forresten heller ikke på noget som helst andet!! For en sikkerheds skyld ville der også blive sendt mail ud, så der ikke var nogen undskyldning for ikke at vide det. Det virkede iøvrigt heller ikke - bummer! Lyspunkter: At jeg er glad for at jeg fastholdt den gamle Nokia, for den kunne jo nøjagtigt det samme som spritnye Iphones i den pågældende situation!! Who would have thought?! Wi-fi i +hallen? Ja da. Kapacitet på en udstilling med 1700 katte? Max 250 logins ad gangen…Så totalt kaos ved starten af bedømmerlser, fordi ingen kunne se hvornår deres kat skulle op, og stor frustration blandt udstillerne. Billedskærmene i loftet kom først til at køre ud på eftermiddagen, med hyppige udfald :frowning: De stakkels stewarder havde intet papir fået udleveret, ingen numre at sætte ovenpå burene, for man havde slået et stort IT brød op, som desværre imploderede og aldrig rigtigt blev bagt. Lyspunkter? Jeg vender tilbage, hvis jeg finder nogen…
Vi FIK faktisk kattene bedømt, og vi er ikke utilfredse med dommerne - det var meget pæne bedømmelser af Alessandro di Chio og Sara Ojaniemi. Helt typisk blev der ikke en eneste EUR nomineret - om så vi kommer med det bedste vi kan støve op, får de intet på WS. Det vidste vi hjemmefra… og vi ærgrer os, men det ødelægger nu ikke noget - sådan er det bare.
Endelig kl. 19,45 var vi færdige og kunne haste på gåben tilbage til show hotellet. Vi havde betalt gode penge for “galla middag” kl. 20,00. Kl. 21,15 gik det op for os, at åbenbart var der 2 fester - en for dommerne, og en anden for plebejerne! Der kom noget ind på en kagetallerken som bedst kan beskrives som en smagsprøve på parma skinke og kartoffelsalat. En lille time senere en lillebitte kop med græskar suppe - tjeneren undskyldte inden vi spurgte og forklarede at det IKKE var kaffe, men suppe. Ca 3 kvarter senere en lille bitte filet af noget fisk, som jeg af gode grunde måtte lade gå ud. I mellemtiden dukkede frustrerede dommere op, som var overraskede over at finde ud af at plebejerne havde en separat “fest”. I det mindste var der musik… vi havde betalt for galla dinner; vi fik et meget larmende diskotek med ialt 5 smagsprøver fordelt over 3 timer :frowning: Åbenbart er vores opfattlese af konceptet galla dinner en hel del fra hollændernes opfattelse. Ingen værter kom og bød velkommen, absolut ingen fra (u)organisationen var på noget tidspunkt at se… Lyspunkt? Bandet der spillede aftenens karaoke var da meget godt… Tak til Claus Wehnert , Tina Pedersen og David og Nina Ramm for godt selskab, selv om vi stort set var ude af stand til at føre en samtale i larmen.
Lyspunkt? Det bliver dæleme let for finnerne at overgå næste år! Om så de sætter ild til scenen… Dette bliver et legendarisk WS, som vi kommer til at huske i mange år fremover, men for all the wrong reasons - det havde været bedre brug af en friweekend at blive hjemme og skovle hestemøg eller andet relevant arbejde,
Og dette var såmænd alle de mest positive erfaringer fra årets WS…

3 Synes om

Øv - det var desværre de forhold, vi andre fik fornemmelsen af i løbet af dagen, men det er aldrig fedt at få bekræftet den slags mistanker :frowning: Og slet ikke at sidde hjemme og ligefrem være glad for ikke at være tilstede…

Næ det er da godt nok surt at de ikke formår at løfte opgaven :slightly_frowning_face:

WS arrangeres af Felikat. Det er den lille af de to hollandske FIFe klubber. Den anden er Mundikat.

Det var Felikat, som for et par år siden tillod, at man krydsede MCO ind i NFO. Da NFO Breed Council spurgte om hvorfor, så svarede Felikat bare ikke.

Dengang opstillede jeg hypotesen, at Felikat folkene tilhører den mindre kløgtige del af katteverdenen. Nu synes denne hypotese at blive bekræftet af flere observationer.